צסק"א לא ריחמה על אלבה, זוסמן ובלאט, ריאל דרסה את זניט

play
ייעדר מהמפגש. יול | GettyImages, Sonia Canada
הפסד שני רצוף: ריאל מדריד הופתעה בבית 88:83 נגד אנדורה 01:53

הרוסים שבו למסלול הניצחונות עם 72:91 משכנע, הישראלים קלעו 8 ו-6 נקודות בהתאמה. המוליכה הביסה, אנאדולו ניצחה את וילרבאן

(גודל טקסט)

המחזור ה-25 ביורוליג ננעל היום (שישי) עם חמישה משחקים. במוקד, צסק"א מוסקבה לא התקשתה להביס את אלבה ברלין ושחקניה הישראלים, יובל זוסמן ותמיר בלאט, ולאחר מכן גם אנאדולו אפס השיגה ניצחון שני רצוף ועלתה לשמינייה הראשונה עם 72:78 על וילרבאן. ריאל מדריד, המוליכה, הביסה בביתה 64:85 את זניט. עוד הערב, אולימפיאקוס ניצחה את באסקוניה בחוץ וקאזאן חזרה למסלול הניצחונות על חשבון נועלת הטבלה ז'לגיריס.

סרחיו יוי שחקן ריאל מדריד
סרחיו יוי שחקן ריאל מדריד | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada

ריאל מדריד – זניט סנט פטרסבורג 64:85

המוליכה ריאל מדריד סופרת כבר תשעה ניצוונות רצופים ו-15 מתוך 16 המשחקים האחרונים. הרוסים הגיעו לספרד אחרי מומנטום נהדר של חמישה ניצחונות בשישה משחקים, אבל לא באמת היו מסוגלים להנחיל למקומיים הפסד ראשון העונה בביתם. כוכבי הבלאנקוס חילקו ביניהם את הנקודות ולראיה 13 קלעו סרחיו יוי וגרשון יבוסלה, טריי טומפקינס תרם 12 ו-10 נקודות הוסיף וינסנט פורייה, כשדווקא תומא הרטל קלע 6 נקודות בלבד מסר מספר זהה של אסיסטים. אלכס פוייתרס מזניט עם 21 נקודות סיים כקלע המוביל במשחק, ג'ורדן לויד תרם 14.

תמיר בלאט שחקן אלבה ברלין
שוב ביד אליהו, הפעם במסגרת היורוליג. בלאט | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada

צסק"א מוסקבה – אלבה ברלין 72:91

צסק"א מוסקבה נכנעה לאנאדולו אפס בתום הארכה במשחקה האחרון וספגה הפסד שני בשלושה משחקים, אבל נראה שאת התסכול הוציאה על תמיר בלאט, יובל זוסמן ואלבה ברלין וזאת שבוע לפני שתגיע להתארח בהיכל בתל אביב. המקומיים עלו ליתרון דו ספרתי כבר באמצע הרבע השני, ירדו להפסקה ביתרון 37:50 ולא אפשרו לאורחים לחזור בשום שלב של המשחק. ניקולה מילוטינוב עם דאבל דאבל של 21 נקודות ו-11 כדורים חוזרים הצטיין בשורות צסק"א, כשאלכסיי שבד סייע לו עם 10 נקודות וציון דרך מרשים מכיוון שהפך לשחקן העשירי בהיסטוריית היורוליג שחוצה את רף 3,000 הנקודות. ומה באשר לישראלים? זוסמן קלע שמונה נקודות ולקח ארבעה כדורים חוזרים, בלאט הוסיף שש נקודות ומסר ארבעה אסיסטים והקלע המוביל של אלבה היה לוק סיקמה עם 15 נקודות, אולם אחרי ה-53:81 האדיר על קאזאן, בו בלאט כלל לא שותף, אלבה שוב נכנעה.

שיין לארקין שחקן אנאדולו אפס
אנאדולו תשפר את פתיחת העונה המאכזבת? שיין לארקין | אימג'בנק GettyImages, Emanuele Cremaschi

אנאדולו אפס – וילרבאן 72:78

לאחר הניצחון הגדול במוסקבה, אלופת היורוליג עלתה חיברה שני ניצחונות רצופים לראשונה ב-2022, עלתה למאזן חיובי העונה וגם תפסה את המקום השמיני. שיין לארקין להט עם 19 נקודות, שמונה אסיסטים וארבע חטיפות, במשחק בו מיצ'יץ' קלע שבע נקודות בלבד (1 מ-6 מחוץ לקשת), ולמעשה היה מי שהכריע את המפגש ברבע האחרון אחרי שלושה רבעים די צמודים ומחצית ראשונה שבה שלטו הצרפתים, שניצחו את אנאדולו בסיבוב הקודם וכעת ספגו הפסד רביעי ברציפות ביורוליג שמסבך אותם בקרב על הטופ-8, וזאת חרף 21 נקודות של מרקוס נייט ו-13 של כריס ג'ונס שגם חילק שישה אסיסטים.

שחקן אולימפיאקוס טיילר דורסי
שיחק באולימפיאקוס בקדנציה האחרונה שלו באירופה | אתר רשמי, אולימפיאקוס בטוויטר

באסקוניה – אולימפיאקוס 72:62

היוונים אמנם איבדו את המומנטום הנהדר ויצאו משיווי משקל, אבל מבחינתך לפחות עצרו רצף של ארבעה הפסדים ועוד עשו זאת בחוץ מול באסקוניה, שבעצמה נראית רע וכעת היא כבר עם חמישה הפסדים רצופים. המשחק היה צמוד עד דקות הסיום ולוח התוצאות אף הראה 62:62 כשנותרו שלוש דקות אחרונות למשחק, אבל מרגע זה ואילך היוונים פתחו בריצת 2:12 וביססו את מקומם בין שמונה הראשונות בטבלה. טיילר דורסי עם 17 נקודות (ושתי שלשות חשובות במאני טיים) הצטיין ותרומה נאה רשם גם סשה וזנקוב שקלע 15. מנגד, אלק פיטרס קלע 18 עבור באסקוניה.

ג'ון בראון שחקן קאזאן
קאזאן יוצאת למשחק חוץ מול נועלת הטבלה. ג'ון בראון | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada

ז'לגיריס קובנה – אוניקס קאזאן 76:67

שלושה הפסדים רצופים סוחבת קאזאן, כולל תבוסה משפילה במיוחד מול אלבה ברלין במחזור האחרון, אבל לשמחתה היא התארחה היום בליטא אצל המדורגת אחרונה ביורוליג וכך גם ג'ון בראון, שתפוקתו ירדה לאחרונה, זכה למשחק נוח שבו קלע 15 נקודות (7 מ-14 מהשדה) וגם חטף חמישה כדורים. הקלע הבולט במשחק היה לורנזו בראוןשקלע 19. ז'לגיריס רשמה הפסד שמיני ברציפות ונותרה עם שלושה ניצחונות בלבד העונה ביורוליג.