גינזבורג ופרומיטיי עזבו את אוקראינה: "מתחיל להיות קצת לחץ"

play
מאמן פרומטיי ננו גינצבורג | דני מרון
תקציר: 10 המהלכים הגדולים של השבוע בליגה הספרדי בכדורסל 02:39

בתכנית הספורט של 103FM שוחחו עם המאמן שקבוצתו העבירה את אימוניה לצ'כיה בעקבות איומי הפלישה הרוסית: "האמריקאים הלחיצו את כל המערכת, אז הזרים נלחצו. כריס דאו אמר לי 'לאן שאני הולך מגיעה מלחמה'"

(גודל טקסט)

רוחות מלחמה נושבות באירופה בימים האחרונים על רקע המצב המתוח בין רוסיה לאוקראינה, ובתכנית הספורט של 103FM שוחחו הערב (ראשון) עם ננו גינזבורג, מאמן פרומיטיי האוקראינית שהעבירה את אימוניה לצ'כיה בעקבות ההתפתחויות.

כשנשאל גינזבורג האם הוא ואנשי פרומיטיי נחשבים פליטים בצ'כיה, הבהיר: "לא פליט ולא בורח, אנחנו נוסעים להתאמן שם כי לא יודעים מה יהיה פה. עד אתמול אנשים לא התייחסו לזה. מרגיש שמתחיל להיות קצת לחץ, הליגה ממשיכה לשחק, אבל שחקנים עוזבים. כולם דיי משדרים אופטימיות, אבל אמרו את זה גם בעבר".

מאמן פרומיטיי ננו גינזבורג
"שלג? אני חי באוקראינה, אני מתרגש כשיש שמש". ננו גינזבורג | אתר רשמי, פרומיטיי BC

גינזבורג, שבתור ישראלי, כמובן, מלחמות מבצעים הם דבר שבשגרה, הבהיר כי לא קיימת פאניקה בקרב הקבוצה: "קודם כל, אוקראינה זו מדינה ענקית, אנחנו רחוקים 7־6 שעות ממקום אחד ואם ילכו על קייב אנחנו רחוקים משם 7 שעות. הפאניקה נוצרה מבחוץ. האמריקאים הלחיצו את כל המערכת, אולי הם יודעים משהו שאנחנו לא יודעים או שהם סתם מפגרים. אני לא פרשן פוליטי, אבל מבחינתם הסיפור זה הנשיא".

המאמן גם נשאל על כך שישראל קוראת לתושביה ולקהילה היהודית באוקראינה לעזוב: "עושים את זה כדי לצאת ידי חובה, כמו כל הממשלות. האמריקאים הלחיצו את כל המערכת אז הזרים נלחצו. אם היינו משחקים רק בליגה היינו משחררים אותם הביתה, אבל בגלל שאנחנו משחקים בטופ 16 אמרנו שנעבור לצ'כיה.

"יש לי את כריס דאו, שהיה שנה שעברה בישראל, והוא יצר את כל הבלאגן פה אצלי בקבוצה", סיפר בהלצה, "הוא אמר לי 'איפה שאני הולך מגיעה מלחמה', אמרתי לו שכנראה הוא הבעיה", סיכם.