מכבי תל אביב חולמת להפתיע, בלייזר: "מאמינים שנחזור עם ניצחון"

play
עוז בלייזר, מכבי תל אביב | דני מרון
מיצ'יץ' להט, אנאדולו אפס גברה על פנרבחצ'ה בגמר וזכתה בגביע הטורקי 02:14

הצהובים ימשיכו במסע אל הפלייאוף נגד אנאדולו אפס בחוץ (19:30), ללא אוואנס וסורקין החולים. אבי אבן מתכנן שינויים טקטיים. הפורוורד מסביר: "נקשרנו מאוד ליאניס, אבל אבי עושה עבודה מצוינת"

(גודל טקסט)

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך הערב (חמישי, 19:30) כשהצהובים יתארחו בסינן ארדם ספורטס הול שבאיסטנבול, אצל אלופת אירופה אנאדולו אפס. מכבי מגיעה למשחק עם 11 ניצחונות ו-12 הפסדים מהמקום ה-12 בטבלה, בעוד יריבתה מדורגת רק שני מקומות מעליה עם 12 ניצחונות ו-12 הפסדים.

בכמה מילים:

הצהובים נחתו אתמול בשעות הערב באיסטנבול עם סגל חסר יותר ממה שתכננו. אחרי שאיבדו ביום שני את רומן סורקין לקורונה, גילו בקבוצה בשעות הצהריים כי גם קינן אוואנס חיובי, והרכז לא יצא עם חבריו למשחק ואף נמצא בספק למפגש עם באסקוניה בשבוע הבא. מי שצפוי לשחק הוא אנג'לו קלויארו, שסבל מפציעה בקרסול בשבוע האחרון, אך יעבור מבחן כשירות לפני המשחק ובמכבי תל אביב אופטימיים לגבי שיתופו בהתמודדות.

על אף היותם אנדרדוג, במכבי תל אביב יודעים כי אם ברצונם להשיג את הכרטיס לפלייאוף יהיה עליהם לנצח לפחות אחת מבין הגדולות ביורוליג עד לסיום העונה, ואמנם המשחקים נגד ריאל מדריד ומילאנו בבית יהיו נוחים יותר, אך במועדון מאמינים ביכולתם להפתיע גם באיסטנבול.

אבי אבן, שיעמוד על הקווים ביורוליג כמחליפו של יאניס ספרופולוס לראשונה מאז פיטוריו של היווני, תכנן מספר שינויים טקטיים לקראת המשחק, אך היעדרותו של אוואנס עלולה לטרוף את הקלפים. במכבי ינסו לשלוט בקצב המשחק, ולהימנע מאיבודי כדור מיותרים.

מאמן מכבי תל אביב אבי אבן
קיים מספר שיחות עם יאניס. אבי אבן | אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, עמוד האינסטגרם הרשמי של מכבי ת"א

"אנחנו שחקני כדורסל ואנחנו באים לכל משחק במטרה לנצח, לא משנה מי מולנו", אמר עוז בלייזר לקראת המשחק, "אין ספק שאנאדולו קבוצה מצוינת ובין הטובות באירופה וזו משימה לא פשוטה, אבל אנחנו הולכים באמונה מלאה שאנחנו חוזרים עם ניצחון. אנחנו מסתכלים על כל משחק בפני עצמו, אנחנו מכוונים לכרטיס לפלייאוף ואם נסתכל קדימה יותר מדי זה יפריע לנו. אנחנו צריכים להסתכל כל משחק בפני עצמו ולהשיג את הניצחונות".

הפורוורד נשאל על השינוי במכבי לאור חילופי המאמנים: "זה לא קל, סיפור לא פשוט, נקשרנו מאוד ליאניס אבל אבי עושה עבודה מצוינת ואנחנו עושים שינויים קטנים, כל מאמן עם הפילוסופיה שלו ואני מקווה שאנחנו נמשיך הלאה ונחזור לעצמנו וננצח משחקים, כי יש לנו עוד מטרות העונה".

במרכז ההתמודדות:

ג'יימס נאנלי. שלושה שבועות אחרי המשחק האחרון שלו, ינסה הגארד להראות שהוא עדיין מהחלקים המשמעותיים ביותר בקבוצה.

שחקן מכבי תל אביב ג'יימס נאנלי
עדיין בורג מרכזי? נאנלי | דני מרון

הנתונים:

– 21 משחקים נערכו עד היום בין הקבוצות במסגרת היורוליג, כשהמאזן עומד על 9:12 לטובת הטורקים שניצחו את מכבי 78:92 ביד אליהו בסיבוב הראשון.

– מאז החלה שיטת הליגה ביורוליג נפגשו הקבוצות 11 פעמים, כשמכבי תל אביב מנצחת רק פעמיים, כולל פעם אחת בטורקיה בצורה משכנעת במרץ 2018, כשאנאדולו עוד הייתה החלשה במפעל. לפני המעבר לשיטה זו, עמדה מכבי על מאזן של שבעה ניצחונות מעשרה משחקים נגד אנאדולו ביורוליג, אך עם העלייה של אנאדולו לצמרת, גם המאזן הזה התהפך.

– שיין לארקין, שקלע 26 נקודות ביד אליהו בסיבוב הראשון, קבע את שיא הקריירה שלו באסיסטים נגד מכבי, כשמסר 13 אסיסטים נגד הצהובים בדצמבר 2016 כשחקן באסקוניה. לארקין, המדורג רק שביעי העונה במפעל בנקודות ורביעי באסיסטים, מחזיק בשיא היורוליג לנקודות במשחק אחד, עם 49 על הראש של באיירן מינכן בנובמבר 2019.

– סקוטי ווילבקין מוביל את טבלת היורוליג בשלשות למשחק עם 2.8 בממוצע, כשלארקין רק חמישי. ווילבקין קלע שלשה אחת לפחות ב-14 משחקים רצופים ורשם מעל 10 נקודות ב-11 מתוך 12 המשחקים האחרונים של הצהובים במפעל. הגארד עדיין רחוק 17 שלשות מג'אנלוקה באזילה המדורג עשירי בשלשות בהיסטוריית היורוליג, עם 421.

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב
נראה טוב במחצית הראשונה. ווילבקין | דני מרון

היריבה:

אחרי פתיחת עונה חלשה, היה נראה כי אלופת אירופה בדרך לצאת מהמשבר שלה, כשאחד הניצחונות המשמעותיים הגיע נגד מכבי תל אביב ביד אליהו. אנאדולו עוד השיגה שבוע לאחר מכן ניצחון ביתי דחוק על הכוכב האדום בלגרד, אך המומנטום שלה נעצר מיד לאחר מכן, עם שלושה הפסדים בארבעה משחקים בעקבות מכת פציעות נוספת. הקבוצה של ארגין עתמאן מסומנת כאחת שתהיה בוודאות בפלייאוף, אך העובדה שלא הצליחה לייצר מומנטום מספיק משמעותי כדי לתפוס את המקום בשמינייה עד עכשיו, מעוררת לא מעט ספקות לגבי היכולת שלה ללכת עד הסוף העונה.

עם זאת, אנאדולו מגיעה למשחק במומנטום טוב אחרי הזכייה בגביע הטורקי בסוף השבוע האחרון, כאשר בגמר היא גברה על פנרבחצ'ה רוויית הפציעות.

שימו לב ל… טיבור פלייס. הגרמני, שלא ישחק עם נבחרתו נגד ישראל, היה נהדר נגד מכבי תל אביב בסיבוב הקודם עם 15 נקודות ב-15 דקות, ולאחרונה חזר לכושר טוב אחרי כמה משחקים חלשים שלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי