אבי אבן העיר את מכבי תל אביב מתרדמת החורף

play
אבי אבן מאמן מכבי תל אביב | דני מרון
תגובות אנשי מכבי תל אביב לאחר הניצחון 74:75 על ריאל מדריד 00:28

ההתלהבות וכוח ההרתעה חזרו אל הצהובים, שכעת לא יתמקדו אך ורק במטרה לזכות באליפות ישראל, אלא גם להצליח בפלייאוף היורוליג. דני דבורין משבח

(גודל טקסט)

אני זוכר את הביקורת הקטלנית שהוטחה בזמנו על מינויו של אבי אבן כמאמן מכבי תל אביב בכדורסל. בין היתר אמרו עליו שאינו המאמן המתאים למכבי תל אביב ושממנו לא תיצמח הישועה. זו הייתה קבלת הפנים שהמתינה לו, אבל אבי אבן הוביל את הקבוצה לפלייאוף של היורוליג והוא צוחק בליבו על כל מי שהמעיט בערכו.

מכבי תל אביב ממשיכה בהישגיה ולאחר שאבן עורר אותה מתרדמת החורף, החלה סדרת ניצחונותיה: מילאנו, ריאל מדריד ופאנתינייקוס. אמש חמישי) הגיע גם תורו של הקורבן הבא, קבוצת וילרבאן. מכבי תל אביב טסה קדימה, וחתום עליה קברניט הטיסה, אבי אבן, שלקח לידיו קבוצה מקרטעת והפך אותה לטורפת אמיתית. וכן, זהו ממש אותו מי שהיה ראש מערכת הסקאוטינג של מכבי תל אביב.

אבי אבן מאמן מכבי תל אביב
התרגשות גדולה. אבי אבן | דני מרון

אבן לא שלף מכיסו שום שפן, אלא בראש ובראשונה כנראה החזיר לשחקנים את האמונה ביכולתם לנצח בכל משחק. הוא לא המציא מחדש את הכדורסל. בסך הכל ביצע אבן את הדברים הפשוטים, שהם היסוד והמקפצה לניצחון. מאמן שלא התרגש כאשר ראה מולו את אטורו מסינה, מאמנה המנוסה של מילאנו, וגם לא רעד מפחד בהתייצבו מול פבלו לאסו, מאמנה הוותיק של ריאל מדריד, המדריך אותה מאז 2011. די היה לראות את התלהבותם של שחקני מכבי תל אביב, את האנרגיות בהגנה ובהתקפה, ובעיקר את המהירות שחסרה להם במשחקים קודמים, כדי לקבל קבוצה שוקקת חיים ומנצחת. כמה נגיעות של מאמן, ולפתע פתאום הכל נראה טוב יותר.

אבי אבן הוא דוגמה מדהימה ומפתיעה למאמן חסר ניסיון משמעותי באימון קבוצות גדולות, שהצליח בזכות ראש פתוח, להחזיר את מכבי תל אביב למסלול הניצחונות. עדיין מחכה לה כמובן גם המטרה הידועה של זכייה באליפות ישראל. זהו מבחן מאתגר, שמבחינת המועדון חייב אבי אבן לסיימו אך ורק בציון 100. אולם בינתיים אי אפשר להתעלם מכך שמכבי החזירה לעצמה נשק רב עוצמה: את כוח ההרתעה! החוכמה הגדולה היא לדעת לשמרו עד סיומה של העונה. גם בכך יבחן אבן.

עכשיו ברור לגמרי ששום קבוצה ביורוליג לא תשמח לקבל את מכבי תל אביב כיריבה בשלב הפלייאוף, פשוט מפני שלמכבי יש מה למכור. נכון להיום, כאשר מניותיה מצויות בזינוק בעלייה, היא מוכרת ביוקר. מבחינתה, השמים הם הגבול.