אבי אבן: "ברגע שהתחלנו להאמין אחד בשני, זה עזר לנו להיבנות"

play
מצפה לפלייאוף. אבי אבן | דני מרון
הדחה מוקדמת לדג'וקוביץ', עקיצה לקלינגר ועוד מתקפה של בתיה סהר 04:20

מאמן מכבי תל אביב שמח בסיום ה-76:85 על פנרבחצ'ה שסידר לצהובים מפגש עם ריאל מדריד ברבע גמר הפלייאוף: "נאנלי ווינר"

(גודל טקסט)

במכבי תל אביב חגגו לאחר הניצחון 76:85 הערב (רביעי) על פנרבחצ'ה במשחק האחרון של העונה הסדירה ביורוליג. הניצחון קבע כי הקבוצה של אבי אבן תסיים את העונה במקום החמישי, ותפגוש ברבע גמר הפלייאוף את ריאל מדריד לסדרה של הטוב מ-3, זאת כשבלאנקוס יהיה יתרון הביתיות. המארחת הציגה משחק לא טוב והייתה רכה לאורך מרביתו, אך ריצת 0:12 בסיום סידרה לה את הניצחון. ג'יימס נאנלי (19) ואנטה ז'יז'יץ' (16) בלטו בשורות המנצחת.

מאמן מכבי תל אביב אבי אבן אמר בסיום: "אני שמח שהצלחנו לנצח את המשחק הזה מול קבוצה קשה, למרות שלא מצאנו את האנרגיות והקצב, אני שמח שב-5 הדקות האחרונות הרמנו את המשחק שלנו ועשינו עצירות ומהלכים טובים בהתקפה. זה היה קשה. חודש וחצי קשים ואני שמח שסיימנו את זה עם ניצחון באולם הביתי שלנו, אני מצפה לפלייאוף".
.

שחקן מכבי תל אביב ג'יימס נאנלי עם סקוטי ווילבקין
שחקני מכבי תל אביב חגגו בסיום. נאנלי עם ווילבקין | דני מרון

על המשחק שהתפתח: "היה מאוד קשה כי שני שחקנים חשובים של פנר לא מגיעים והם הגיעו ביום של המשחק, הכל ביחד נתן תחושת נוחות, אמרתי לשחקנים שלא נקבל את המשחק ונצטרך לקחת אותו. הם שיחקו טוב, עשו עבודה טובה, אז זה לא קל להביא אנרגיות למשחק כזה. שמח שמצאנו את הדרך לנצח את המשחק. היה משחק לא קל, מאוד לא קל, נגד קבוצה טובה".

על נאנלי: "ג'יימס הוא ווינר, מתחרה ורוצה לנצח כל משחק. אמרתי שנמצא כוחות אחרים שיכפו אם הוא נפצע, הוא ביקש לחזור וחזר בצורה יוצאת מן הכלל בשני הצדדים של המגרש, גם בהתקפה וגם בהגנה. עשה כמה מהלכים חשובים מאוד. זאת עוד נקודת ציון חשובה לשחקן".

על הרצף השלילי בו הייתה הקבוצה במהלך העונה: "כל הזמן דיברתי עם השחקנים שהיינו ברצף של הפסדים, אבל ניצחנו את ברצלונה, צסק"א, אולימפיאקוס וכמעט ניצחנו את צסק"א וריאל בחוץ, כל הקבוצות שבחלק העליון של הטבלה. ברגע שהתחלנו להאמין כקבוצה בעצמנו אז הדברים התחילו להתחבר. התחלנו לרוץ קצת יותר שזה עזר לנו, ברגע שהקבוצה התחילה להאמין אחד בשני, זה עזר לנו להיבנות".

על המשך העונה: "יש לנו עוד דרך לעבור, אני מקווה שנמשיך להתקדם, אין ספק שבפתיחת העונה ריאל היו בכושר יותר טוב, אבל עדיין ברגע הם יכולים לנצח כל קבוצה. אני מתעסק באיך נגיע טובים יותר למפגשים איתם. אלה מפגשים אחרים, סדרה זה לא משחק אחד. אנחנו דרוכים, מחכים, אבל ביום שישי יש משחק נגד בני הרצליה, אנחנו עדיין מקום שלישי בליגה. הראש שלנו שם. אני מאמין בקבוצה הזאת, לאן זה יוביל אותנו, התשובות לא נמצאות בחדר הזה. אני מאמין בשחקנים, במה שיש בתוך השחקנים, עם זה נלך קדימה בכל הכוח".

מאמן מכבי תל אביב אבי אבן
מצפה לפלייאוף. אבי אבן | דני מרון

מאמן פנרבחצ'ה סשה ג'ורג'ביץ': "ברכות למכבי על הניצחון, שיחקנו כדורסל מצוין 38 דקות, ואז לקחנו זריקות מחוץ לשיטה שלנו שהובילה אותנו למשחק הטוב שלנו. הבאנו דברים חכמים למגרש, הנענו את הכדור טוב, דברים שצריכים לעשות נגד קבוצה כל כך אגרסיבית. מכבי קבוצה שקשה לנצח באחד על אחד, 2 דקות לסוף לא ביצענו טוב, זרקנו כדורים מהר מדי והם סיימו את המשחק ככה. מאחל להם בהצלחה בפלייאוף, כאיש ספורט. האחוזים שלנו לשלוש לא היו שם ואנחנו צרייכם להשתפר אם אנחנו רוצים לנצח משחקים כאלה. אני גאה בקבוצה שלי כי אנחנו במצב מסוים והיה חסרים לנו כמה שחקנים שפותחים, המטרה שלנו זה האליפות בטורקיה".

במשחק שנערך הערב בליגה הספרדית ספגה ריאל מדריד הפסד חמישי ברציפות בכל המסגרות כשחטפה 79:67 מבילבאו. סרחיו יוי קלע 22 נקודות עבור הבלאנקוס אך זו לא הצליחה לצאת מהמשבר וחטפה הפסד תשיעי העונה בליגה המקומית. אנדרו גאודלוק, שחקנה לשעבר של מכבי תל אביב, הוליך את קלעי הבאסקים עם 14 נקודות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי