את מי זה מעניין? האולמות דלילים מאוד ברבע גמר היורוליג

רק 7,634 צופים הגיעו לאולם שמכיל 17,453 מקומות במשחק בין ריאל מדריד למכבי תל אביב. באולמות האחרים המצב לא טוב בהרבה. בסך הכול 65% מתפוסת האולמות התמלאה וגם זה בעיקר בזכות אולימפיאקוס, שבלעדיה מגיעים קרוב ל-50%

(גודל טקסט)

סדרות רבע גמר היורוליג יצאו לדרך השבוע כבר ביום שלישי. מבחינת רמת כדורסל, אין ספק שמדובר במפעל הבכיר ביותר באירופה ובפער די משמעותי ושמונה הקבוצות שעלו לשם הן כנראה שמונה הטובות באירופה (לא כולל שלוש הרוסיות שהושעו כמובן).

למרות האיכות הגבוהה, נדמה שהעניין של הקהל האירופי במפעל ובכדורסל בכלל רק הולך ודועך ומספרים הצופים שפקדו את האולמות במשחקים הראשונים של הסדרות מעידים על כך.

אוהדי מכבי תל אביב מול ריאל מדריד
האולם במדריד דליל מאוד במשחק בין ריאל למכבי תל אביב | מערכת וואלה!, אור שקדי

כך למשל, למשחק בין ריאל מדריד למכבי תל אביב הטריחו את עצמם רק 7,634 צופים. זאת למרות שמדובר באולם שמכיל 17,453 מקומות, כך שאפילו מחציתו לא התמלאה. יש לציין שבמדריד ידעו עוד לפני המשחק שהאולם לא יהיה קרוב להתמלא וחששו מרכישת כרטיסים מאסיבית של אוהדי מכבי תל אביב בדומה למה שעשו אוהדי איינטרכט פרנקפורט לברצלונה בליגה האירופית. זה לא קרה כשבפועל הגיעו כמה מאות בודדות בצהוב. אפשר לתרץ את האולם הדליל אולי בעובדה שבמקביל התקיים משחק של ריאל מדריד בכדורגל, אבל ספק עם כמות הקהל תגדל משמעותית במשחק מספר 2 בשישי.

למרות שברצלונה אולי הקבוצה האיכותית באירופה וכנראה בעלת התקציב הגדול ביותר מבין אלה שנשארו במפעל, אולם הכדורסל שלה מכיל בסך הכול 7,585 מושבים. גם אותם היא לא הייתה קרובה למלא במשחק הראשון מול באיירן מינכן כשרק 6,032 צופים פקדו את האולם וראו את ה-67:77 שלה. בברצלונה עוד מדובר בכמות יפה יחסית, שכן למשחק סיום העונה הסדירה מול מכבי תל אביב הגיעו 4,597 צופים וצופות בלבד.

מילאנו לא רק קלעה מעט נקודות (48) מול אנאדולו אפס במשחק מספר 1, אלא גם משכה מעט מאוד צופים. רק 6,980 כאלה הגיעו למשחק באולם שמכיל 12,700 מקומות. קצת יותר מחצי. וגם אלה שהיו באולם נראו מנומנמים מאוד.

ניקולה מירוטיץ' שחקן ברצלונה
לא מצליחים למלא אולם אפילו ברבע הגמר. מירוטיץ' | אימג'בנק GettyImages, Quality Sport Images

היחידה שהצליחה למלא את האולם שלה ולמשוך למעלה מ-10,000 צופים הייתה אולימפיאקוס, שלמשחק שלה הגיעו 11,580 אוהדים שתמכו בה בצורה קולנית מאוד. מדובר בכמות חריגה מאוד עבור אולימפיאקוס העונה כשאפילו לדרבי מול פנאתינייקוס, בו דרסה 73:101 את היריבה המושבעת ב-17 במרץ, היא הביאה בסך הכול 8,500 צופים.

בסך הכול הגיעו לארבעת המשחקים הראשונים בסדרות רבע גמר היורוליג 32,226 צופים וצופות, שזה יוצא 8,056 בממוצע למשחק. הכמות הזו הגיעה לאולמות בהם יש 49,318 מקומות. בסך הכול מדובר בתפוסה של 65% מהכמות של המושבים באולמות אם מחשבים את כל המשחקים גם יחד כשזה כמובן הרבה בזכות אולימפיאקוס, שמילאה 100% מהאולם שלה.

אם מורידים את היוונים מהמשוואה, מקבלים כמות של 20,646 צופים בשלושה משחקים, מה שנותן 6,882 צופים למשחק בממוצע. כל זאת באולמות שמכילים 37,738 מקומות. זה יוצא תפוסה של 54% מתכולת האולמות, קצת יותר ממחצית.

אם לוקחים את המפעל הקטן ביותר בכדורגל האירופי למשל, הקונפרנס ליג, הרי שבמשחק בין פ.ס.וו איינדהובן ללסטר היו 35 אלף צופים, שזה יותר מכל הצופים שהגיעו לארבעת המשחקים הראשונים בסדרות היורוליג. גם למשחק של רומא מול בודו גלימט הגיעו 61,942 צופים. שלא לדבר כמובן על המשחק בין ברצלונה לפרנקפורט בליגה האירופית, אליו הגיעו 79,468 צופים, כולל למעלה מ-30 אלף אוהדים גרמנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי