דריכות במכבי תל אביב: "אם לא ננצח, המשימה כמעט בלתי אפשרית"

play
משחק העונה? ווילבקין | רויטרס
אוהדי מכבי תל אביב מעודדים את הקבוצה 00:13

בפיגור 1:0 בסדרת רבע הגמר יתארחו הצהובים אצל ריאל מדריד בתקווה לתקן את הטעויות ההגנתיות מהמשחק הראשון (21:45), וויליאמס: "האינטנסיביות שלנו חשובה", קלויארו: "נגרום להם להרגיש אותנו יותר"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תעלה הערב (שישי, 21:45) למשחק הקריטי ביותר שלה בעונת היורוליג הנוכחית, נכון לעכשיו, כשתתארח למשחק השני בסדרת רבע גמר הפלייאוף נגד ריאל מדריד כשהיא בפיגור 1:0.

אחרי שבימים שלפני המשחק הראשון הביטחון של הצהובים היה גבוה, יש שיאמרו גבוה מדי, והחיוכים שפעו במלון, בכניסה אמש לאימון המסכם האווירה הייתה שונה לחלוטין, מתוחה הרבה יותר. היחיד שעוד שמר על חיוך הוא המאמן אבי אבן, שניצל את הבוקר השמשי במדריד כדי לפגוש את משפחתו שהגיעה לתמוך בו.

במכבי תל אביב מודעים לחשיבות הרבה של המשחק השני בסדרה, במיוחד כשהם בפיגור 1:0. אף קבוצת יורוליג לא הצליחה לחזור מפיגור 2:0 לניצחון בסדרת הטוב מחמישה החל משנת 2009 אז החלה השיטה הנוכחית של הפלייאוף. למרות שמספר קבוצות חזרו ממצב כזה כדי לכפות משחק חמישי, ב-12 משחקי מספר 5 שנערכו עד היום בפלייאוף היורוליג, הקבוצה הביתית תמיד ניצחה. "אנחנו יודעים מה מונח על הכף. אם לא ננצח במשחק הזה, המשימה שלנו הופכת להיות כמעט בלתי אפשרית", אמר אחד מאנשי המועדון אחרי האימון אמש, "למרות זאת, יש לנו סיכוי טוב לנצח במשחק השני ולהגיע במצב נהדר הביתה".

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב
משחק העונה? ווילבקין | רויטרס

בכל הנוגע לביצוע ההגנתי, במכבי תל אביב לא מתכוונים לשנות הרבה. המטרה תהיה שוב לצופף את הצבע ולהוציא מהמשחק את וולטר טבארס ו-ונסאן פוארייה, רק שהפעם לעשות עבודה טובה יותר בכיסוי קשת השלוש. בצוות המקצועי עבדו עם השחקנים על הכיסויים השונים, על יציאות מתוזמנות יותר ועל מי מחליפים בחסימות ומי לא.

במכבי תל אביב סיפרו אמש כי בכל הנוגע להתקפה יש להם פחות דאגות, שכן במשחק התקפי חלש הם הצליחו להיצמד לריאל, לקלוע 74 נקודות ולהיות במשחק. הצהובים עשו זאת למרות שקיבלו רק 20 נקודות מהרביעייה ג'יימס ננאלי, אנטה ז'זי'יץ', קינן אוואנס ודרק וויליאמס, רביעייה שתורמת בימים כתיקונם מעל 45 נקודות למשחק.

"ריאל קבוצה טובה, עם האינטנסיביות היא פתחה חזק וקלעה 16 שלשות. קשה מאוד לנצח כשסופגים כל כך הרבה שלשות", סיכם דרק וויליאמס את ההפסד במשחק הראשון והתייחס למשחק השני, "ראינו וידאו, ראינו את הטעויות שלנו, האינטנסיביות שלנו זה הדבר החשוב, הפוקוס שלנו ישמור אותנו במשחק ואולי יותר מזה. זאת לא סדרה של משחק אחד, אלא של חמישה. הביטחון שלי לא נמוך יותר ממה שהיה מלפני שהגענו לכאן. אנחנו צריכים לקלוע יותר זריקות ממה שאנחנו מחטיאים, אנחנו רוצים להשיג ניצחון, לא משנים הנתונים האישיים, מה שהכי חשוב זה להשיג את הניצחון. יש להם קבוצה מלאה בשחקנים נהדרים, הם פה כבר 10 שנים או משהו כזה. הם טובים, באו למשחק הראשון, רצו לנצח והשיגו את זה. יש שחקני מפתח שנצטרך לעצור, נקשה עליהם ונהיה בסדר".

אנג'לו קלויארו, שתרם את חלקו במשחק הראשון אך במאני טיים רשם מספר טעויות, הוסיף: "נצטרך לשחק הגנה טובה יותר, להיות יותר אגרסיביים, לא היינו מספיק אגרסיביים כמו שרצינו להיות. כולנו צריכים להיות יותר אגרסיביים, כולנו לא שיחקנו מספיק פיזי וגרמנו להם להרגיש בנוח. אנחנו צריכים לגרום להם להרגיש אותנו. ריאל קבוצה מנוסה מאוד עם שחקנים מנוסים מאוד. זה עוזר קצת, אבל בו זמנית אנחנו משחקים כבר הרבה שנים, כולנו, זה מקום שקשה לנצח בו, לא שיחקנו מספיק טוב והורדנו את ההפרש ל-3 ברבע האחרון והיינו קרובים. אנחנו עובדים על דברים ונהיה מוכנים".

וולטר טבארס שחקן ריאל מדריד
מכבי תל אביב רוצה לצופף את הצבע כדי להגביל אותו ואת פוארייה. טבארס | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada

ההערכה בריאל מדריד אמש הייתה כי יותר קהל יגיע למשחק הערב מאחר שאין משחק כדורגל במקביל ובנוסף הניצחון במשחק הראשון אמור להביא יותר קהל להתמודדות. בצוות המקצועי של ריאל יקבלו החלטה לפני ההתמודדות האם להשתמש בתומא הרטל וטריי תומפקינס, שלא התלבשו למשחק הראשון בסדרה. ההערכה היא שאם השניים לא יתלבשו שוב הם יקבלו דקות משמעותיות במשחק הליגה נגד ריאל בטיס ביום ראשון הקרוב, יומיים בלבד לפני משחק מספר 3 בתל אביב.

מיד לאחר סיום המשחק השני בסדרה תצא מכבי תל אביב באחת משתי טיסות ישירות לישראל ותקבל מנוחה של יום לפני תחילת ההכנות למשחק השלישי ביד אליהו ביום שלישי הקרוב. הצהובים הגיעו להבנות עם מנהלת הליגה שבמהלך הסדרה הם לא ישחקו בליגת העל, אך ייתכן שאם הסדרה אכן תיגרר לחמישה משחקים, ישובץ משחק בין המשחק הרביעי לחמישי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי