אבי אבן: "אני גאה מאוד בשחקנים למרות כל הבאסה הגדולה"

play
מאמן מכבי תל אביב אבי אבן | דני מרון
לפני מכבי תל אביב: ריאל מדריד שרדה מותחן בליגה הספרדית נגד בטיס 01:53

מאמן מכבי תל אביב ניסה לחשוב חיובי אחרי הסוויפ שקבוצתו חטפה מריאל מדריד: "הרגשתי שהשארנו הכול במגרש הערב"

(גודל טקסט)

אכזבה במכבי תל אביב לאחר ההפסד הביתי 87:76 הערב (שלישי) מול ריאל מדריד במשחק מספר 3 בסדרת רבע הגמר. משמעות ההפסד היא כי הצהובים סיימו את העונה לאור הפסד 3:0 בפלייאוף היורוליג, ממנו נעדרו במשך שבע שנים, כאשר זו הייתה הפעם הראשונה שהנציגה המשוריינת מישראל משחקת בסדרת רבע הגמר בפורמט החדש של המפעל הבכיר של יול"ב.

סקוטי ווילבקין (22) היה טוב בשורות הקבוצה של אבי אבן, אך לא הצליח לחפות על משחק סוליסטי של המארחת שכלל 11 אסיסטים בלבד אל מול 25 של הספרדים. סרחיו יוי (18 ו-6 אסיסטים) וגרשון יאבוסלה (16 ו-8 ריבאונדים) בלטו בשורות הקבוצה של פאבלו לאסו, שעלתה לפיינל פור.

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווליבקין עם אנג'לו קלויארו
הדחה מאכזבת בתום סוויפ. שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | דני מרון

המספרים

* מאמנים עם הכי הרבה הופעות בפיינל פור היורוליג/גביע האלופות: ז'ליקו אוברדוביץ' (18), אטורה מסינה (11), פאבלו לאסו (7), דושקו איבקוביץ' (7), בוז'ידאר מליקוביץ' (7).

* סרחיו יוי יופיע בפיינל 4 שמיני כשחקן ריאל מדריד. הוא השתווה לאנדריי וורונצביץ' (עם צסק"א מוסקבה), פרגיסקוס אלברטיס (עם פנאתינייקוס) ודרק שארפ (מכבי תל אביב) כשחקנים עם הכי הופעות בפיינל פור עם אותה קבוצה. היחיד שהופיע יותר פעמים עם קבוצה אחת היה ויקטור חריאפה, שהגיע למעמד הזה 12 פעמים עם צסק"א מוסקבה.

* מכבי תל אביב השתוותה לפנאתינייקוס כקבוצה שחטפה הכי הרבה סוויפים (3:0 בסדרות של הטוב מחמישה משחקים). הקבוצות שניצחו הכי הרבה פעמים בצורה הזו הן צסק"א מוסקבה (4 פעמים), ריאל ופנרבחצ'ה (3 כל אחת) וברצלונה (2).

* ריאל מדריד תשחק בפיינל פור בפעם השביעית מתוך 10 מאז שפאבלו לאסו מאמן אותה.

מאמן מכבי תל אביב אבי אבן
עכשיו הוא צריך להתחיל לחשוב על ירושלים. אבן | דני מרון

מאמן מכבי תל אביב אבי אבן אמר אחרי המשחק: "אני עצוב, אבל גם גאה. רצינו לקחת את המשחק הזה. הרגשתי שהשארנו הכול במגרש, אבל שיחקנו נגד קבוצה טובה מאוד. כשאתה משחק בבית עם הקהל המדהים הזה אחד הדברים שאתה רוצה להשיג זה מומנטום, אבל בכל פעם שהיינו קרובים למומנטום, הם קלעו זריקה משוגעת ואנחנו החטאנו זריקה פנויה.

"המומנטום הוא קריטי ושיחקנו נגד קבוצה מנוסה מאוד, ששחקניה קיבלו החלטות טובות. עשינו 17 ניצחונות בלי הרוסיות ו-18 איתן, זה היה מעלה אותנו כנראה לפלייאוף בכל מקרה. אנחנו ראויים להיות בפלייאוף בכל מקרה. לא סיימנו במקום החמישי כי אנחנו נחמדים. ניצחנו פה את ריאל מדריד, מילאנו, ברצלונה כאן ובחוץ, פנרבחצ'ה ועוד ניצחונות.

"אני מרגיש גאווה על הדרך שעשינו, גאה במה שעשינו, גאה בשחקנים. יחד עם זאת יש את העצבות, שיחקנו נגד אחת הקבוצות הטובות באירופה. מסביב הכתירו כתרים, ואחרי המשחק קיבלתי הודעות שאני פח. במשחק השני נפלנו ברמה האנרגטית, נשארנו צנועים כל הזמן ורעבים, זאת הדרך שאנחנו רוצים להיות בה עד סיום העונה. אני גאה שסיימנו במקום החמישי".

"אני כרגע מאמן מכבי תל אביב עד סוף העונה, גאה להיות במקום הזה, התחייבתי בפני עצמי ובפני השחקנים לעשות הכי טוב שאני יכול. זאת חוויה עוצמתית, טוטאליות אחרת, 24/7. אני גאה, מכבד. יש לנו עוד משימה שהיא סופר חשובה לי, למועדון, לקבוצה, לקחת אליפות. עם כל הבאסה והיא גדולה, והיא אמיתית, אנחנו אוספים וממשיכים קדימה.

"ריאל קבוצה טובה מאוד, גארדים טובים. אמרו שיש לנו יתרון בגארדים, אבל יש להם גארדים טובים שהיו שם, גארדים שזכו באליפות אירופה. אני עם אמון גדול מאוד בהבנה של השחקנים, כשיש שחקנים שמראים לב גדול, בצורה משכנעת ובצורה משכנעת גם בליגה וביורוליג, זה לא נגמר ברגע. אני מאמין שנמשיך. זה לא פשוט, עברנו דברים לא פשוטים, יש לנו את ירושלים ביום ראשון, הראש עוד לא שם, אבל ממחר בבוקר הוא יהיה שם".

מאמן ריאל מדריד פאבלו לאסו
הוא וריאל עשו למכבי תל אביב בית ספר. לאסו | דני מרון

מאמן ריאל פאבלו לאסו: "השחקנים שלי עשו עבודה טובה מההתחלה ועד הסוף. קרדיט למכבי תל אביב על המלחמה עד הסוף, הרגע הגרוע שלהם ביותר היה ברבע השני במדריד כשברחנו להם. השחקנים שלי היו בפוקוס, במשחק הראשון, השני והשלישי. זאת הייתה הופעה יציבה מאוד מצידנו, קראנו את המשחק טוב מאוד, הנענו את הכדור טוב, חיפשנו את המיס-מאצ'ים, היו לנו איבודי כדור טיפשיים שפגעו בנו, כי הם טובים כשהם לוקחים ריבאונדים ורצים. זה לא קל.

"זאת הייתה הופעה נהדרת התקפית. הגנתית זה היה המפתח לסדרה. סגרנו את ווילבקין ונאנלי, ידענו שהם מסוכנים. ווילבקין התחיל את המשחק חם מאוד, עשינו עליהם עבודה נהדרת. הריבאונדים היו חשובים מאוד בשבילנו, משהו ששלטנו בו לאורך כל הסדרה. היום זה היה פקטור לשלוט בקצב המשחק. אני מרוצה מאוד להגיע לפיינל פור ולדעת שיש לנו עוד עבודה.

"זאת הייתה עונה קשה בשביל כולם. לוח המשחקים של קבוצות יורוליג הוא של 80 ומשהו משחקים. אתם משחקים בגביע, בליגה בכל מקום ואתם הורגים את מכבי תל אביב על כל הפסד. עם כל הפציעות שלנו והקורונה, לפעמים צריך לעשות התאמות לסיטואציה וזה לא קל. אני אומר שהחלק הכי קשה של מאמנים זה להחזיר שחקנים לכושר אחרי פציעות. הבעיה היא לא בפציעות, אלא בחזרה, היו לנו בעיות כאלה במהלך העונה, ניהלנו אותם טוב מאוד, עשינו עונה רגילה נהדרת, ופלייאוף נהדר.

"עשינו שינוי בסגנון המשחק שלנו ובשבועות האחרונים אנחנו משחקים כדורסל מאוד יציב. אני אהרוג את טבארס על הטכנית שלו כי הוא צריך לדעת שזה יקרה, אסור שזה יקרה במשחק גדול כזה. זו הדוגמה של קבוצה שמשחקת ביחד, בגלל זה אנחנו משחקים כדורסל יציב.
לסרחיו ורודי יש הרבה ניסיון והם משמעותיים מאוד. הם מתעלים ברגעים גדולים, אבל כל הקבוצה עשתה עבודה מצוינת. זה חשוב שהקבוצה הבינה את החשיבות של המשחק מהרגע הראשון.

"כרגע, אני לא יודע אם אפגוש את ברצלונה או באיירן. אני אהיה בפיינל פור, אני לא יודע מי עוד ישחק שם. אני מאושר כי אנחנו שם. ניצחנו את ברצלונה בגמר הסופרקאפ, הפסדנו להם בגמר הגביע, ואם נשחק נגדם בפיינל פור זה יהיה כיף. כולכם יודעים כמה הם טובים, וכמה אנחנו טובים. בשבילי, הדבר הכי חשוב זה הקבוצה ולא השחקנים".