ריאל מדריד ניצחה 83:86 את ברצלונה ועלתה לגמר הפיינל פור

שחקן ריאל מדריד גרשון יאבוסלה עם ג'פרי טיילור | רויטרס

הבלאנקוס כבר היו בפיגור דו ספרתי, אך פביאן קוזר היה פשוט נפלא והוליך את החבורה של פאבלו לאסו למהפך אדיר ולמפגש עם אנאדולו אפס בגמר. גרשון יאבוסלה לקח ריבאונד התקפה קריטי בסיום אך החטיא מהקו, מירוטיץ' החטיא מהחצי ופספס אפשרות לשלוח את המשחק להארכה

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

בתום דרמה מורטת עצבים, הצליחה הערב (חמישי) ריאל מדריד לנצח 83:86 את ברצלונה ולעלות לגמר היורוליג. הקבוצה של פאבלו לאסו קטעה רצף של חמישה הפסדים מול היריבה המושבעת והצליחה לחזור מפיגור של 11 הפרש במחצית לניצחון, ובכך הפכה לקבוצה השלישית בהיסטוריה של המפעל שעושה זאת לאחר מכבי תל אביב מול סיינה ב-2008 ואולימפיאוקס מול צסק"א ב-2012.

גרשון יאבוסלה הוליך את הבלאנקוס לפתיחה נהדרת, אך ניקולה מירוטיץ' וניקולה לאפרוביטולה השתלטו על המשחק ברבע השני והעלו את הקטלאנים ליתרון דו ספרתי. ברבע השלישי נראה היה כי המגמה ממשיכה, אך התעוררות של פביאן קוזר וגרשון יאבוסלה (שהתקרר מעט מאז הרבע הראשון) החזירו את ריאל, שהשיגה את המהפך לקראת הרבע הרביעי.

ברצלונה ממש לא הרימה ידיים והצליחה לחזור לעניינים ולכפות שוויון, אך שוב קוזר סחף את חבריו ליתרון, והפעם מירוטיץ' וחבריו לא הצליחו לחזור. מהלכים גדולים בדקה האחרונה, כמו חסימה של פוארייה על לאפרוביטולה, ריבאונד התקפה של יאבוסלה וסל קלאץ' גדול של יוי – בנוסף להחטאה של מירוטיץ' מהחצי על הבאזר סידרו לחבורה של לאסו את הניצחון הגדול ומפגש עם אלופת היורוליג אנאדולו אפס בגמר שייערך ביום שבת.

שחקן ריאל מדריד ונסן פוארייה
חסימה אדירה בדקה האחרונה. פוארייה חוגג | רויטרס
שחקן ברצלונה ניקולה מירוטיץ' עם ברנדון דייויס מול שחקן ריאל מדריד אדי טבארס
השתלט על העניינים ברבע השני, אך ברצלונה הפסידה. מירוטיץ' | רויטרס

מהלך המשחק

רבע 1:

נייג'ל וויליאמס גוס נפצע כבר בדקה הראשונה ופינה את מקומו לסרחיו יוי. גרשון יאבוזלה פתח היטב וקלע 10 מ-14 הנקודות הראשונות של ריאל, שעלתה ל-8:14 וגרמה לשאראס לבקש פסק זמן ראשון. ניקולה מירוטיץ' נכנס לעניינים וגם ברנדון דייויס, וברצלונה רצה 0:7 ונטלה את ההובלה. התוצאה נותרה צמודה עד לסיום הרבע הראשון – 19:19 לקראת הרבע השני.

רבע 2:

שתי שלשות של הבלאנקוס בפתיחת הרבע הראשון העניקו לה יתרון 5, והקטלאנים שוב ביקשו פסק זמן. יאבוסלה שפתח חזק מאוד ברבע הראשון התקרר מעט, וברצלונה שוב נצמדה ואף עלתה ליתרון – 29:31. אסיסט של דייויס לשלשה של ניקולה לאפרוביטולה קבע 33:39 לברצלונה והפעם היה זה תורו של פאבלו לאסו להזעיק פסק זמן בדחיפות. הדהירה של הקטלאנים המשיכה בדרך ליתרון דו ספרתי. 34:45 לברצלונה בהפסקה.

שחקן ריאל מדריד גרשון יאבוסלה מול שחקן ברצלונה ברנדון דייויס, ניק קלאתיס
ריבאונד התקפה קריטי בסיום. יאבוסלה | רויטרס

רבע 3:

נקודות של טבארס הורידו את הפער של ברצלונה לחד ספרתי ושלשה של אבאלסה הורידה ל-47:41 בלבד. הקבוצה של שאראס לא נבהלה ומירוטיץ' דאג להחזיר את הפער לדו ספרתי עם שלשה משלו – 43:54.קוזר וטבארס לא ויתרו, וריאל שוב הצליחה לחזור בזכות ריצת 0:7. שחקניו של פאבלו לאסו השלימו את המהפך עם שלשה של סרחיו יוי. ריאל סגרה ריצת 2:17 וירדה לקראת הרבע המכריע ביתרון 56:60, כשהמומנטום לגמרי בצד שלה.

רבע 4:

פעולות שהלכו לברצלונה כל כך בקלות ברבע השני לא עבדו במאני טיים, והקטלאנים מצאו את עצמם בפיגור 66:59 לאחר שתי קליעות עונשין מדויקות של סרחיו יוי. מירוטיץ' ולאפרוביטולה לא ויתרו והורידו ל-73:70 בלבד, פחות מארבע דקות לסיום. שחקני ריאל נרדמו מעט ואיפשרו לשחקני היריבה נקודות מהזדמנות שנייה, כאשר ריבאונד התקפה ונקודות של מירוטיץ' קבעו 75:75. קוזר קלע שלשה גדולה, חטף וקלע עוד שתיים והבלאנקוס שוב מובילים – 75:80.

בארסה הצליחה להוריד עד מינוס נקודה, ויכלה לקבוע מהפך, אך פוארייה סיפק חסימה אדירה על לאפרוביטולה 45 שניות לסיום. סרחיו יוי קלע סל גדול 20 שניות לסיום וקבע 79:82, אך אברינס שוב קלע והוריד ל-82:81. סרחיו יוי החטיא מהקו, גרשון יאבוסלה לקח ריבאונד התקפה קריטי, אך קלע רק אחת משתי הזריקות. ניקולה מירוטיץ' החטיא שלשה ממחצית המגרש וריאל מדריד עלתה לגמר היורוליג עם 83:86 מותח ודרמטי.

שחקן ריאל מדריד פביאן קוזר מול שחקן ברצלונה ניקולה לאפרוביטולה, ברנדון דייויס
איש המשחק. קוזר | רויטרס

סטטיסטיקה

קלעו לריאל מדריד: פביאון קוזר וגרשון יאבוסלה (8 ריבאונדים) 18 נקודות כ"א, סרחיו יוי 15, אדי טבארס 8, גבריאל דק ואלברטו אבאלדה 7 כ"א, ונסן פוארייה 6 ו-5 ריב', אדם האנגה 4, רודי פרננדס 3.

קלעו לברצלונה: ניקולה מירוטיץ' (12 ריבאונדים, 5 אסיסטים) 26 נקודות, ניקולה לאפרוביטולה 17, ברנדון דייויס 15 ו-5 ריב', דאנטה אקסום ואלכס אברינס 7 כ"א, רוקאס יאקובייטיס וניק קלאתיס (9 אסיסטים) 4 כ"א, סרטאץ' שנלי 2, רולאנד סמיתס 1.