שאראס האשים את שחקני ברצלונה, בספרד קטלו אותו: "הפסד של מאמן"

מאמן בארסה ביקר אחרי ההפסד לריאל: "אין מספיק מקצוענות והקרבה", בתקשורת הספרדית האשימו דווקא אותו. לאסו מהלל את יוי

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

שמחה גדולה נרשמה אמש (חמישי) בקרב שחקני ריאל מדריד לאחר הניצחון המותח על ברצלונה 83:86 ששלח את החבורה של פאבלו לאסו לגמר היורוליג מול אנאדולו אפס. הבלאנקוס נקלעו לפיגור דו ספרתי, אך הצליחו להפוך במהלך הרבע השלישי. השחקנים של שאראס הצליחו לחזור ולכפות שוויון, אך ריאל לא ויתרה והצליחה לגרד ניצחון ראשון מול היריבה המושבעת לאחר חמישה הפסדים רצופים בכל המסגרות.

מצד ברצלונה, האכזבה היא עצומה לאחר ששוב לא הקטלאנים, שסיימו בראש טבלת היורוליג, נכשלו בדרך להשגת התואר הנחשב ביותר בכדורסל האירופי. בנוסף, הפכה בארסה לקבוצה השלישית בלבד שמאבדת יתרון של 11 הפרש לפחות במחצית במעמד הפיינל פור של המפעל. שתי קבוצות שעשו זאת לפניה היו סיינה מול מכבי תל אביב בחצי הגמר ב-2008 (איבדה יתרון 12) וצסק"א מול אולימפיאקוס בגמר ב-2012 (איבדה יתרון 14).

מאמן ריאל מדריד פאבלו לאסו אמר בסיום: "השחקנים שיחקו נהדר. הם מילאו את ההוראות בצורה מצוינת. התאמנו את עצמנו מצוין לאחר הפציעה של נייג'ל וויליאמס גוס כבר כעבור 20 שניות. כולם היו מוכנים וזה הדבר הכי חשוב שהם יכולים לעשות עבור המאמן שלהם. למרות שהיינו בפיגור המשכנו להילחם ולהאמין".

על סרחיו יוי הוותיק, שהיה נהדר במיוחד במאני טיים: "הוא הנשמה של הקבוצה. הוא היה פה מאז ומעולם ונראה לי שהוא יישאר פה לנצח. הוא הניע את הכדור, מצא את האזורים הריקים, שמר טוב. זו הייתה הופעה גדולה של סרחיו, אבל גם שאר השחקנים עשו עבודה נהדרת".

מאמן ברצלונה שרונאס יאסיקביצ'יוס: "לא עשינו שום דבר בהתאם לתכנית המשחק שלנו. הובלנו ב-11 הפרש במחצית ודיברנו על כך שריאל החטיאה המון ואנחנו נראינו טוב, אבל לא ביצענו את הדברים הקטנים, שהם חשובים כל כך במשחקים מהסוג הזה. כשמדריד התחילה לקלוע, זה כבר היה יותר מידי. איפשרנו יותר מידי ריבאונדים אחרי החטאות עונשין שלהם, לא תיקשרנו טוב. זה כואב. לא שמנו לב לפרטים הקטנים".

שאראס ירד מהפרקט מבלי שלחץ את היד לפאבלו לאסו, ובמסיבת העיתונאים בסיום הפנה אצבע מאשימה לשחקניו. "כשמדברים על הקבוצה הזאת, תמיד מדברים על קילינג אינסטינקט. בשנתיים האחרונות אנחנו לא מצליחים לגמור אף סדרה. אנחנו לא מצליחים לסיים משחקים כמו שצריך. אנחנו לא קילרים. אני מתגעגע לימים בהם השחקנים הראו יותר מקצוענות והקרבה", אמר.

מנגד, בתקשורת הספרדית ביקרו דווקא את המאמן. "זה היה קודם כל ניצחון של פאבלו לאסו על שאראס", טענו ב"אל לארגרו". "מאמן כמו ז'ליקו אוברדוביץ' היה מקשה יותר על לאסו. כששאראס על הקווים, יותר קל לריאל". בטור פרשנות ב"אס" ציינו ש"שאראס מאמן גדול, אבל הוא ממשיך לפשל בתחום קריטי שמאמנים גדולים באמת מצטיינים בו – לדעת לקרוא את השחקנים שלך ולהוציא מהם את המיטב בכל רגע נתון. לדעת להבין מתי אפשר לדחוף אותם לקצה, ומתי להניח להם. שאראס כל הזמן מנסה לדחוף את השחקנים שלו. יש כאלה שמגיבים לזה בצורה טובה, אבל אחרים לא אוהבים את זה, וככה תורמים לו פחות. ברבע השלישי הוא ניסה להעלות שחקני ספסל שיעצרו את הריצה של ריאל, וזה פשוט לא עבד".