לאור ההבנה שפסקואל לא יגיע: עודד קטש המועמד המוביל למכבי תל אביב

play
מאמן פנאתינייקוס עודד קטש | אתר רשמי, האתר הרשמי של פנאתינייקוס
אלופת אירופה כן, טורקיה לא: פנרבחצ'ה ניצחה את אנאדולו וזכתה באליפות 02:19

הצהובים מעריכים שקטש בשל יותר לתפקיד משהיה ב-2007, ויערכו עמו פגישה במהרה. גם אונואקו ככל כנראה לא יגיע השנה ליד אליהו

(גודל טקסט)

המינוי של צ'אבי פסקואל למאמן מכבי תל אביב הולך ומתרחק, והצהובים מרחיבים את רשימת האלטרנטיבות. במועדון התקבלה החלטה להתחיל להתקדם לכיוון סגירה עם אחד המועמדים האחרים, לאור הסחבת עם פסקואל וההבנה כי לא ניתן לשחרר אותו מזניט. המועמד המוביל נכון להיום הוא עודד קטש, מנהלה המקצועי של הפועל גלבוע/גליל, שבמועדון מחזיקים מאוד מיכולותיו ומאמינים כי הוא בשל יותר לתפקיד ממה שהיה בשנת 2007. במכבי פנו לקטש כבר בחודש פברואר האחרון לאחר פיטוריו של יאניס ספרופולוס, אך הישראלי סירב להצעה לאמן עד לסיום העונה הקודמת בלבד. קטש ייפגש עם הנהלת המועדון, ייתכן שעוד היום.

עודד קטש מאמן הפועל ירושלים
כשל בעבר, סירב בפברואר, יחזור בקיץ? קטש | דני מרון

באירופה טוענים כי מלבד קטש, ולימיר פראסוביץ', דושאן אלימפיייביץ' (מאמן בורסאספור) וזבזדן מיטרוביץ' (מאמן מונאקו עד אמצע העונה החולפת), גם מאמן פנרבחצ'ה סשה ג'ורג'ביץ' מועמד להגיע להיכל – כך על פי דיווח באתר "Basketinside".

אלוף טורקיה הטרי, שהצעיד את פנר לניצחון מפתיע על אלופת אירופה אנאדולו אפס בסדרת הגמר של הליגה המקומית, לא צפוי להמשיך לעונה נוספת באיסטנבול. מי שאמור להחליף אותו הוא מאמן צסק"א מוסקבה דימיטריס איטודיס. ג'ורג'ביץ', רכז העבר האגדי, זכה בשנתיים האחרונות באליפות גם באיטליה וגם בטורקיה, אבל לא קיבל את ההזדמנות להמשיך בוירטוס בולוניה ופנר אחרי התארים.

סשה ג'ורג'ביץ' מאמן פנרבחצ'ה
המועמד החדש? ג'ורג'ביץ' | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada

לוואלה! ספורט נודע כי הדרישה הנוכחית של זניט מתקרבת ל-2 מיליון יורו, סכום שגם אם פסקואל ומכבי היו פורסים על פני כל אורך החוזה שלו לא עומד בקנה אחד עם יכולת התשלום של הצהובים, ושספק אם כל מועדון אחר באירופה היה מוכן לשלם בנקודת הזמן הנוכחית על מאמן.

בקבוצה מתכוונים היום לחדש שיחות עם מספר מועמדים לתפקיד, אלא אם תחול התפתחות דרמטית בכל הנוגע לדרישות של זניט. "אנחנו לא יכולים להמתין יותר מדי, לא רוצים להתחיל להחתים שחקנים בלי מאמן", אמרו בקבוצה אתמול בשעות הבוקר כשלא היה ברור מעמדו של פסקואל, "נפעל במהרה כדי לסגור מאמן, השחקנים המובילים באירופה סוגרים במקומות שונים, ואנחנו לא רוצים להישאר יותר מדי מאחור".

צ'ינאנו אונואקו שחקן בני הרצליה
בדרך ל-NBA. אונואקו | דני מרון

כך או כך, אחרי פסקואל נראה שמכבי תל אביב לא תצליח לצרף גם את אחד השחקנים הבולטים שסימנה לקיץ, צ'ינאנו אונואקו. סנטר בני הרצליה בעונה החולפת עורך בימים אלה אימונים אישיים עם קבוצות NBA, ולפי מארק סטיין למעלה מארבע קבוצות בליגה הטובה בעולם מעוניינות בו. מדובר בקליבלנד, בוסטון, דאלאס וטורונטו, כשגם קבוצות נוספות שוקלות להחתימו.

לפי סטיין, קליבלנד היא הרצינית ביותר מבין כולן והיא עשויה להעניק לו חוזה מובטח לעונה הבאה. גם באירופה אונואקו מעורר התעניינות ופנרבחצ'ה ו-ולנסיה הוזכרו כמועמדות להחתימו.