פרידה מאגדת יורוליג: יורגוס פרינטזיס פרש מכדורסל בגיל 37

היווני הוותיק שבילה 18 עונות במדי אולימפיאקוס בשתי קדנציות שונות נפרד אחרי הזכייה באליפות: "מהעונה הבאה נצפה ביחד מהיציע"

(גודל טקסט)

שנה לאחר פרישתו מכדורסל של ואסיליס ספאנוליס, אולימפיאקוס נפרדה אמש (שישי) מהשחקן השני שסימל את שתי הזכיות של הקבוצה ביורוליג ב-2012 וב-2013 – יורגוס פרינטזיס. בגיל 37, ואחרי 20 עונות בשתי קדנציות שונות בקבוצה, הפורוורד הוותיק בישר את הבשורה לה ציפו רבים במהלך העונה והודיע על פרישה מכדורסל.

לראשונה מזה שש שנים, שבמהלכן גם בילתה בליגת המשנה, אולימפיאקוס הוכתרה לאלופת יוון אחרי שהביסה 74:93 את היריבה המרה פנאתינייקוס והשלימה 0:3 בסדרה. בסיום המשחק, כאשר כל השחקנים עלו להנפת הגביע, הקהל באולם השלום והאחווה בפיראוס הריע לסמל האדום שנאם: "מהעונה הבאה אנחנו נצפה ביחד בקבוצה מהיציע. תודה מעומק ליבי על הרגעים בהם בילינו ביחד. תמשיכו לתמוך בקבוצה כמו שאתם יודעים, תודה על הזיכרונות".

פרידה מרגשת

היווני עלה לקבוצה הבוגרת של האדומים כשהיה נער בשנת 2002 ובעונת 2006/07 הושאל ללאריסה המקומית. אחרי שנתיים במלאגה בין 2009 ל-2011, פרינטזיס שב למועדון נעוריו ובשתי העונות הראשונות בקדנציה הזו זכה עם הקבוצה ביורוליג, כאשר בגמר 2012 נגד צסק"א מוסקבה הוא קלע את סל הניצחון בשנייה האחרונה. ב-2015 וב-2017 הגיע פרינטזיס עם הקבוצה לגמר היורוליג תחת ניצוחו של יאניס ספרופולוס, אך הפסיד לריאל מדריד ולפנרבחצ'ה בהתאמה.

פרט לשני גביעי אירופה, פרינטזיס זכה גם בארבע אליפויות יוון, שני גביעים מקומיים ובמדליית ארד עם נבחרת יוון באליפות אירופה ב-2009. מבחינה אישית, פרינטזיס הינו אחד מעשרה שחקנים שנכללו בנבחרת העשור של היורוליג וב-2017 נבחרת לחמישיית העונה הראשונה של המפעל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי