נשיא האיגוד הספרדי: "אזרוח לורנזו בראון פוגע בצעירים? זה שקר"

play
לורנזו בראון, שחקן קאזאן לשעבר | רויטרס
קטש הוצג: "צפויות חוויות מרגשות בהיכל בעונה הבאה" 01:42

גרבאחוסה "מתעצבן מהפופוליזם" כלפי שחקן מכבי תל אביב: "ויתורו על האזרחות האמריקאית זה סמל לנאמנות. הוא ימלא חלל חשוב, ויתור עליו יהיה חסר אחריות"

(גודל טקסט)

נבחרות כדורסל רבות ברחבי אירופה מגיעות לטורנירים השונים כשהן מצוידות בשחקן מתאזרח. בעוד מרבית הנבחרות עושות זאת באופן קבוע, ישנן כמה שמשתדלות להימנע מאזרוח – אחת מהן היא ספרד.

שש שנים חלפו מאז הפעם האחרונה בה "לה רוחה" הופיעה עם מתאזרח, ומאז הספיקה לזכות במדליית זהב באליפות אירופה ב-2017 ובאליפות העולם שנתיים לאחר מכן עם סגל על טהרת המקומיים בלבד.

הקיץ, בעקבות מצוקת הרכזים, בספרד החליטו לאזרח את הגארד החדש של מכבי תל אביב, לורנזו בראון, על אף שמעולם לא שיחק במדינה. המאמן סרג'יו סקאריולו פעל לאזרוחו בשל ההיכרות בין השניים ב-NBA כשהיה עוזר המאמן בטורונטו, אך רבים, כולל שחקנים פעילים בנבחרת, הביעו ביקורת על המהלך שעורר סערה.

שחקן קאזאן לורנזו בראון מול שחקן מכבי תל אביב דרק וויליאמס
זוכה לתמיכה מנשיא האיגוד. בראון | דני מרון

כחודש ליורובאסקט 2022, נשיא איגוד הכדורסל הספרדי ושחקן העבר חורחה גרבאחוסה התראיין במדינה והגן על ההחלטה לאזרח את שחקן מכבי תל אביב: "הוא ויתר על האזרחות האמריקאית שלו וזה סמל לנאמנות. הוא מעריץ את הנבחרת הספרדית וזה מתנגש עם תקופה בה הרכזים ריקי רוביו וקרלוס אלוסן פצועים ועם הפרישה של סרחיו רודריגס מהנבחרת".

"הביקורת והפופוליזם מעצבנים אותי. יותר מ-40 שחקנים ערכו בכורה בנבחרת בשנים האחרונות, אז להגיד שאזרוח של שחקן בפעם הראשונה מזה שש שנים פוגע בצעירים הספרדים זה שקר. הוא מגיע כדי למלא חלל מאוד חשוב והוא אחד המוסרים הטובים באירופה. לוותר עליו יהיה מעשה חסר אחריות".

שחקן נבחרת ספרד ריקי רוביו
בראון ייכנס לנעליו. רוביו | רויטרס

אחרי שמרבית חברי דור הזהב של ספרד פרשו בזה אחר זה, כעת "לה רוחה" לא מגיעה כפייבוריטית מובהקת לאליפות, בטח לאור העובדה שאין לה כוכב בסדר הגודל של יאניס אנטטוקומפו, לוקה דונצ'יץ' או ניקולה יוקיץ'.

"ההכנה אינה אידיאלית וזו תהיה אליפות טובעני. ספרד, צרפת, יוון, איטליה, גרמניה, סלובניה, סרביה, קרואטיה, ליטא וטורקיה הן כולן מועמדות למדליה. זה כנראה האתגר הכי גדול שהיה לנו בשנים האחרונות, אבל נילחם כפי שתמיד נלחמנו. אני בטוח שנחזור מהאליפות בראש מורם, האם נחזור גם עם מדליה? נראה".

על הדור הספרדי החדש אמר הנשיא: "תראו מה הנבחרת החדשה השיגה. היא הפסידה בשנה שעברה במשחקים האולימפיים לארצות הברית ברבע הגמר ועדיין הייתה תחושת אכזבה. מה שחווינו עם תור הזהב הוא לא נורמלי, זה לא הגיוני לזכות כל כך הרבה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי