גינזבורג: "בישראל חיים בבועה, הציפיות כל הזמן מתרסקות לנו בפנים"

play
מאמן נבחרת צ'כיה ננו גינזבורג | רויטרס
שחקן נבחרת ישראל תומר גינת אחרי הנחיתה בחזרה מאליפות אירופה 00:52

אחרי ההדחה עם נבחרת צ'כיה, המאמן הישראלי הבהיר ב-103FM: "יש לי חוזה לעוד שנה, אבל אני מרגיש די שבע". על הנבחרת של גודס: "אנחנו צריכים להיות יותר מציאותיים"

(גודל טקסט)

כשננו גינזבורג נכנס לתפקיד המאמן ב-2013, נבחרת צ'כיה עמדה על אפס העפלות לטורניר האולימפי ולגביע העולם, ומאז התפרקות צ'כוסלובוקיה לא הצליחה לעלות משלב הבתים באליפות אירופה. תחת המאמן הישראלי, הצ'כים הגיעו למקום השביעי ביורובאסקט 2015, למקום השישי במונדובאסקט 2019 וטורניר האולימפי בטוקיו אשתקד. אמש (ראשון) ערך גינזבורג את מה שככל הנראה היה משחקו האחרון על הקווים של הנבחרת, שהודחה מאליפות אירופה בשמינית הגמר בעקבות הפסד 94:88 ליוון החזקה. הערב, המאמן התראיין לתכנית הספורט של 103FM.

"התחלנו לא טוב, בסך הכל סיימנו בסדר", אמר גינזבורג בתחילת השיחה. "אני חושב שהשופטים לא מספיק חזקים ונותנים כבוד יותר מדי לחבר'ה האלו, זה נהיה מצב שכל נגיעה שורקים להם. פעם אחרונה ששיחקנו נגדם, באליפות העולם, הוצאנו את יאניס בחמש עבירות, אבל הפעם לא שרקו את השריקות האלו. מתישהו הוא החליט שהוא מתחיל למסור, אז התחלנו להסתבך. אני אף פעם לא אחד כזה שבא בטענות לשופטים, עשינו מספיק טעויות כדי להפסיד את המשחק".

הישראלי, ששחקניו הדיחו בשבוע שעבר את נבחרת ישראל מהטורניר, במשחק החמישי והמכריע בבית ד' שמשחקיו התקיימו בפראג, החמיא לנבחרת פינלנד שעלתה מאותו בית והפתיעה אתמול את קרואטיה בדרך לרבע הגמר: "פינלנד משחקת כדורסל אחר, המון שנים זה אותו סגנון, ויש לה כוכב ענק (לאורי מרקאנן) שכל עוד הוא היה לא כוכב ענק, תמיד ניצחנו אותם. אבל הם בכדורסל ייחודי, אין הרבה קבוצות שמשחקות בסגנון הזה. הם משחקים ממש יפה, זה כדורסל שהולך איתם, מגיל צעיר כולם משחקים באותה השיטה".

באשר לדיבורים על עזיבתו, הבהיר המאמן: "לא יודע מאיפה הביאו את זה, יש לי חוזה לעוד שנה. אני די קרוב לסיום, יש לי פגישה עם האיגוד. הדור הזה יש לו עוד קצת, אבל אני מרגיש די שבע".

שחקן נבחרת ישראל ים מדר עם דני אבדיה
חיים בבועה. נבחרת ישראל | אתר רשמי, FIBA

גינזבורג התייחס להדחה המאכזבת של נבחרת ישראל: "אנחנו צריכים להיות מציאותיים – יש נבחרת מוכשרת אבל עדיין נופלים בפיזיות. אנחנו חיים בבועה, אנחנו צריכים להיות מציאותיים. אנחנו כל הזמן בונים כל מיני מחשבות וציפיות והכול אחרי זה מתרסק לנו בפנים. יש שחקנים איכותיים וחכמים, אבל עדיין נופלים בפיזיות, באתלטיות. צריכים שיהיה מתאזרח, אין ספק", הדגיש.

לסיכום, הוא הוסיף: "זה מתחיל מפיזיות וגודל, אין לנו את זה, עם כל הכבוד. צריך כנראה אווירה יותר טובה ויותר שנים ביחד, שיתבגרו קצת, אולי עוד שנתיים-שלוש יהיו יותר בוגרים ויוכלו לעשות דברים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי