בונזי קולסון עשוי לשחק בנבחרת ירדן. מכבי תל אביב דרוכה לקראת קינן אוואנס

הפורוורד חשף: "שוקל לייצג את ירדן או כף ורדה". הצהובים מתכוננים למשחק פתיחת העונה מול ז'לגיריס והאקס ב-21:05: "יריבה קשוחה"

(גודל טקסט)

עונת 2022/23 ביורוליג תצא הערב (חמישי, 21:05) לדרך בהיכל מנורה כשמכבי תל אביב תארח את ז'לגיריס קובנה הליטאית. הצהובים ניצחו את הליטאים בארבעת המפגשים האחרונים ביניהם, ולא הפסידו משחק ביתי שפתח עונה מאז 1998.

מכבי ערכה אמש את האימון המסכם בהיכל מנורה ןבמועדון סיפרו על התרגשות גדולה אצל השחקנים, שרובם חוו לראשונה לפני כן את יום הכיפורים בישראל. במכבי בטוחים שהעובדה שהשחקנים ישחקו לראשונה מול היכל מלא תהיה חוויה שונה לשחקנים, ומקווים שיצליחו לספוג את האנרגיות הנכונות ולצאת עם ניצחון במשחק שהוא בגדר הכרח.

"אנחנו מתרגשים לפתוח את העונה ולראות את האוהדים שוב", אמר הקפטן ג'ון דיברתולמאו, "זה משחק מאוד חשוב, אנחנו לא יכולים לחכות אליו. זה המשחק הראשון של העונה שלנו, הם שיחקו שלושה משחקים עד עכשיו, יש להם את החבר'ה הוותיקים שלהם ואת קינן אוואנס שיגיע עם הרבה מאוד מוטיבציה, זה תלוי בנו לבוא עם אגרסיביות".

שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו עם ג'יילן ריינולדס, קינן אוואנס, רומן סורקין
הפעם הם ראש בראש. דיברתולומאו ואוואנס | דני מרון

דארן היליארד, שיערוך את הבכורה שלו ביורוליג במדים הצהובים אמר: "משחקים נגד קבוצה טובה מאוד, היסטורית היא טובה מאוד ומשחקת קשוח. צריכים להיות מוכנים, זה מבחן טוב בשבילנו, אני שמח שהמשחק הראשון שלנו בבית מול האוהדים הנפלאים האלה. אני מתרגש, המשפחה שלי מתרגשת, מחכים שזה יגיע. אני מכיר את ז'לגיריס ואיך הם משחקים, זה יהיה משחק פיזי, נצטרך לבוא לשחק".

ז'לגיריס קובנה נחתה אמש בשעה מאוחרת בישראל ונסעה לבית המלון בתל אביב. הקבוצה תערוך היום את אימון הקליעות בהיכל מנורה. בקבוצה הליטאית סיפרו בימים האחרונים שעל אף שההכנה שלהם נפגעה בשל יום הכיפורים, והעובדה שנאלצו להגיע לישראל בשעה מאוחרת מאוד ביום שלפני המשחק, לא ישתמשו בזה בתור תירוץ. קינן אוואנס יחזור להיכל בו שיחק בעונה שעברה, בתקווה להיראות טוב יותר ממשחקי הליגה הליטאית בשבוע שעבר.

שחקן מכבי תל אביב בונזי קולסון
מ"הקבוצה של המדינה" לנבחרת של השכנה? בונזי קולסון | לירון מולדובן

בונזי קולסון חושף: "ייתכן שאשחק בנבחרת ירדן"

לקראת המשחק, התראיין פורוורד מכבי תל אביב בונזי קולסון ל"באסקטניוז" וחשף בין היתר שהוא נמצא בתהליכים להתקבל לנבחרות כף ורדה או ירדן. "היו לי כמה אפשרויות בעבר להצטרף לנבחרת, אבל אני עדיין מנסה לסגור את זה. ירדן הציעה לי להצטרף אליה וגם כף ורדה פנתה. זה נמצא בתהליכים כבר למעלה משנה, ואני מחכה לראות מה יקרה עם זה".

סנטר ריאל מדריד אדי טבארס, כוכב נבחרת כף ורדה, כבר ממתין בקוצר רוח לקולסון. "כל המשפחה שלו מכף ורדה, והוא יצטרף להחליט אם הוא מעוניין לייצג את המדינה. אני אשמח מאוד אם זה יקרה, כי הוא שחקן נהדר", אמר.

קולסון אף ציין בריאיון שהוא רוצה לקחת השראה מלורנזו בראון, חברו החדש לקבוצה שהצטיין בקיץ במדי נבחרת ספרד. "צפיתי בו משחק, וניסיתי ללמוד אותו. הוא שחקן מוכשר מאוד ונראה בחור מצוין. הוא רכז שמסוגל לעשות הכל – לקלוע, למסור, להנהיג. כולנו נרגשים לשחק לצידו".

לדבריו של קולסון, העובדה שבראון לא נבחר ל-MVP של היורובאסקט תוסיף לו מוטיבציה העונה. "אני מניח שההתעלמות ממנו תגרום לו לשחק עם יותר רצון להוכיח, ותגרום לו להפוך לאחד המועמדים להיות ה-MVP של היורוליג. אני במקומו הייתי משתמש בזה בתור מוטיבציה".