ניקולה וויצ'יץ' הודיע שיעזוב את מכבי תל אביב בסיום העונה

play
תם עידן. וויצ'יץ' | דני מרון
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 10.11 06:22

"הגיע הזמן לפסק זמן מהכדורסל", הודיע המנהל הספורטיבי אחרי ברצלונה. בעלי המועדון הצהירו: "הסמכויות שלו יחולקו בין בעלי תפקידים קיימים". פדרמן: "הוא אגדה, אף אחד בהיסטוריה לא עזר למועדון כלכלית כמו ניקולה". מזרחי: "הקדשת את החיים שלך למכבי"

(גודל טקסט)

עם כל הכבוד להפסד של מכבי תל אביב 86:79 לברצלונה הערב (חמישי), הדרמה הגדולה התרחשה אחרי המשחק. ניקולה וויצ'יץ' והנהלת המועדון כינסו מסיבת עיתונאים דרמטית, ובה הודיע המנהל הספורטיבי כי יסיים את דרכו עם תום העונה. "מועדון הכדורסל מכבי תל אביב מבקש להודות לניקולה על המקצוענות והשקיפות שבה בחר להתנהל בנושא זה מול ההנהלה, האוהדים והתקשורת", אמרו בעלי המועדון בהצהרה משותפת. "ניקולה היה וימשיך להיות חלק גדול ממשפחת מכבי וביחד עם הנהלת מכבי, ימשיך לפעול במרץ להשגת כל מטרות המועדון העונה. בתום העונה ולאחר תהליך חפיפה מסודר, סמכויותיו של ניקולה יחולקו בין מספר בעלי תפקיד קיימים בתוך המועדון".

"אחרי עשר שנים שניסיתם להוציא ממני סקופ, שמרתי את הסקופ האחרון לעצמי", אמר וויצ'יץ'. "אני עושה את זה בצורה מוזרה, אבל אני חייב לעשות את זה. כבר 30 שנים הכדורסל זה החיים שלי, לא היה לי יום אחד להיות עם המשפחה שלי, מתוך ה-16 שנים האחרונות מכבי היא החיים שלי, כקבוצה וכמנהל. זה רכבת הרים, היו שמחות אבל גם בלאגן. בחודשים האחרונים הרגשתי שהגיע הזמן לפסק זמן כדורסל ולא להמשיך אחרי סוף העונה".

"יש לנו עונה שלמה עדיין, קבוצה נהדרת, אווירה נהדרת סביב הקבוצה", הוסיף הקרואטי. "אנחנו מאמינים שאפשר להשיג דברים נהדרים, לא צריך הרבה פוקוס סביב זה. אני אדבר על זה בסוף העונה, היו לנו זמנים נהדרים. אם אני זוכר כמו שצריך, זכיתי במכבי כמעט 20 או 21 תארים. זה מדהים. בשבילי התחושה אחרי תארים היא מדהימה. היו שנים קשות עם הרבה אנרגיות רעות, אבל מתוך 16 שנים במכבי, ב-12 שנים היינו מרוצים. זה חלק מהחיים. תמיד נתתי הכי טוב שאני יכול, ניסיתי תמיד לא לפגוע באף אחד. זה לימד אותי הרבה דברים בחיים. למרות שאני עוזב את העבודה, מכבי תישאר החיים שלי. אני אתן את הלב שלי למכבי, ואין מקום אחר שאני אוכל לקרוא לו הבית שלי. גדלתי בספליט, אבל מכבי וישראל זה הבית שלי. אני יותר ישראלי מהישראלים. אני אוהב את האנשים כאן".

ניקולה וויצ'יץ', המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב
תם עידן. וויצ'יץ' | דני מרון

כאמור, חברי ההנהלה ישבו לצד וויצ'יץ' וכמוהם גם חברו הטוב שרונאס יאסיקביצ'יוס, כיום מאמן ברצלונה. "שלא יהיו טעויות, האדם הזה הוא אגדה, לא רק במדינה הזאת, אגדה במכבי", אמר דייויד פדרמן. "הוא יישאר כך כל ההיסטוריה שלנו. לא רק שהוא אדם גדול, וחלק מכם היה לכם קשה איתו, אבל הוא אדם גדול, אנחנו אוהבים אותו, ועדיין נאהב אותו. אין אף אדם בהיסטוריה של מכבי שעזר למכבי כלכלית כמוהו. קשה למצוא את המילים להודות לו. אני רוצה לומר בשמי ובשם המשפחה שלי, אין לי ספק שתישאר להיות מעורב איתנו. תודה רבה".

שמעון מזרחי הוסיף: "אני צריך להתנצל בפניך, ששלחתי אותך לוילרבאן, וזה הפעם הראשונה שהם זכו באליפות ובגביע בצרפת. חזרת, הקדשת את החיים שלך למכבי, ולזה אני תמיד אודה לך".

אודי רקנאטי: "דיוויד אמר את הדברים כמו שצריך, השנים האלה איתך היו שנים נהדרות, היו עליות וירידות, היית 16 שנים איתנו, אבל אתה תמיד תהיה חלק מהמשפחה הזאת. נבוא לבקר אותך בקרואטיה, תדע שזה הבית שלך. שאראס גם פה, למרות שהוא לימד אותנו שיעור כאן הערב, הוא התחיל איתך כאן במכבי, ואנחנו מודים לך על מה שעשית ועל מה שאתה".

בעלי מכבי תל אביב שמעון מזרחי, דייויד פדרמן, אודי רקנאטי
זעזוע במועדון. פדרמן, מזרחי ורקנאטי | דני מרון
מאמן ברצלונה שרונאס יאסיקביצ'יוס
גם הוא נכח במסיבת העיתונאים. שאראס | דני מרון

וויצ'יץ', 44, אחד השחקנים הגדולים בתולדות מכבי תל אביב, פרש ממשחק פעיל בקיץ 2013 ומונה למנהלה המקצועי של הקבוצה בה כיכב, ועימה זכה בשתי אליפויות אירופה (2004, 2005). בשנים הפחות טובות של הצהובים הוכתר כסמל הכישלון וזכה לאינספור ביקורות, לצד גיבוי קבוע מהנהלת הקבוצה.