יבזורי: "לא באתי מה-NBA, אלא מעמק יזרעאל"

יבזורי. מחליף את ריח הפרות באדי הדלק
יבזורי. מחליף את ריח הפרות באדי הדלק | צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל

גארד מכבי ת"א על מעמדו בנבחרת: "לא מרגיש שום יחס שונה כלפי"

(גודל טקסט)

דגן יבזורי, גארד נבחרת ישראל והחל מהעונה הקרובה שחקנה של מכבי ת"א, יהיה מן הסתם הדבר החם בקיץ הקרוב. הגארד (אוטוטו בן 30) שגדל במשמר העמק, הספיק בתשע העונות שלו בליגת העל לזכות באליפות עם גלבוע/גליל על חשבון מכבי ת"א ולהחמיץ לפני שנתיים זכייה נוספת באליפות, הפעם במדי במכבי חיפה.

 

העונה הקרובה עומדת להיות המשמעותית בקריירה של יבזורי. בנבחרת ישראל הוא אמור להוות בורג מרכזי, במיוחד לאחר פרישתם של יותם הלפרין וגיא פניני. לאחר שיסיים את משימת הנבחרת, הוא יפתח בפרק חדש בחייו בליגה, הפעם במדי הצהובים מתל אביב, שבשורותיהם חתם לשלוש עונות.

 

 

יבזורי, אחד מקלעי השלשות הטובים בליגה, קלע לפני שנתיים שבע פעמים מעבר לקשת בניצחון של מכבי חיפה במלחה, 93:96. את המשחק הוא סיים עם 36 נק', וגם במשחקים הבאים בין הקבוצות הוא הפך לסיוט של האדומים מהבירה. בירושלים ניסו להעביר את יבזורי אליהם, אבל הצלף המתגורר עם משפחתו במושב היוגב בעמק יזרעאל בחר לשחק במכבי ת"א.

 

השבוע תעבור משפחת יבזורי להתגורר בתל אביב, ולראשונה בחייו יתעורר בבוקר עם ריח אדי דלק במקום ריח הפרות במושב. "זו הפעם הראשונה בחיי שאגור בעיר", אמר יבזורי בראיון ל"מעריב-השבוע" ולאתר "ספורט1", "אני ומשפחתי מוכנים לעבור לתל אביב. נגור שם לפחות בשלוש השנים הקרובות. יהיה מעניין".

 

יבזורי. היה מבוקש בירושלים (ערן לוף)

 

בנבחרת הרבה יותר מעניין, לא?

"חזרנו קצת מאוכזבים מהמסע למקדוניה. היו נקודות אור, אבל היו גם דברים שפחות אהבנו. בגדול, ציפינו להיראות הרבה יותר טוב בשלב הזה של ההכנות, אבל אנחנו לא בשלב הפאניקה".

 

חסרונם של אליהו ויוגב אוחיון היה משמעותי?

"אין ספק שחסרון של שני שחקנים כאלה הוא משמעותי. לא אגיד שאחרים לא יכלו למלא את החלל, בכל זאת לא שיחקנו נגד האריות של אירופה, אבל אני אופטימי. יהיה בסדר. חסרים עוד כמה תיאומים ונסתדר. עד תחילת האליפות אני מאמין ובעיקר מקווה שנגיע בכושר טוב. החזרה של אליהו ואוחיון לאימונים הכניסה רוח רעננה לנבחרת".

 

פניני, הלפרין ואליהו. סגל קצר (עדי אבישי)

 

בחמש השנים האחרונות נמנה יבזורי על סגל נבחרת ישראל רק לסירוגין, אבל גם לו ברור שהקיץ הוא יהפוך להיות אחד השחקנים המרכזיים בסגל של ארז אדלשטיין. "אני מרגיש שהמקום שלי יהיה משמעותי יותר", הוא אומר, "שחקנים חסרים, ומישהו צריך למלא את החלל. אני מוכן לאתגר הזה ואני חושב שגם המאמנים בוטחים בי. אני מקווה מאד לתרום את חלקי כי בקיצים הקודמים הייתי בנבחרת, אבל לא יכולתי להראות את יכולותיי על המגרש. הפעם אני מקווה שיהיה בסדר. אני בסך הכל רוצה לעזור, ואם אפשר לעשות את זה על המגרש – מה טוב".

 

יבזורי מספר כי הגיע לאימוני הנבחרת במצב גופני מצוין: "היה לי מספיק זמן לנוח ולחזור לכושר. התאמנתי יחד עם אחי רימון, שהוא מאמן כושר. הייתי בידיים טובות ואת זה רואים באימוני הנבחרת. אני מגיע למשימת הנבחרת ולקבוצה בכושר הכי טוב שיכולתי להגיע".

 

הנבחרת. "מגיע בכושר טוב" (עדי אבישי)

 

היום אתה במעמד שונה בנבחרת, ולו רק בשל העובדה שתלבש העונה את הגופיה של מכבי ת"א.

"יש כאלו שיגידו שאם אתה שייך למכבי, זה משפיע. אני באופן אישי לא מרגיש יחס שונה ולא מרגיש שאני מתייחס לאחרים שונה. אני עדיין לא יודע איך לאכול את זה. אנחנו בנבחרת, ואני לא מרגיש שינוי. לא באתי מה-NBA, אלא מעמק יזרעאל".

 

במסע האחרון של הנבחרת למקדוניה, היית הנציג היחיד של מכבי ת"א בנבחרת.

"זה היה מוזר. מעניין מתי בפעם האחרונה לא היה אף שחקן של מכבי בנבחרת. עכשיו אוחיון חזר, ואני לא לבד".

 

בשבת הנבחרת תשחק נגד סרביה. מה נראה?

"יותר מהתוצאה, חשובה הדרך. סרביה היא נבחרת ברמה גבוהה, אפילו יותר מהיריבות שלנו באליפות. יותר חשוב מהניצחון יהיה לראות איך אנחנו מתקדמים ממשחק למשחק ואיך אנחנו מיישמים את מה שאדלשטיין מנסה להקנות לנו. חשוב שהקהל שיגיע ייהנה מהנבחרת ולא יראה נבחרת המדשדשת במקום".

 

הצוות המקצועי. "יותר מהתוצאה, חשובה הדרך" (עדי אבישי)

 

ריבוי הצעירים בנבחרת מעודד אותך?

"אם מסתכלים על רפי מנקו, עוז בלייזר, בר טימור ושון דוסון המתאמנים איתנו, רואים שגדל כאן דור חדש של שחקנים. החבר'ה על הכיפאק, ברמה גבוהה, וכיף לראות אותם משחקים בקצב מהיר. הם שחקנים אתלטיים, מה שאין לוותיקים. ראיתי הקיץ את הנבחרות הצעירות, קשה להגיד ששחקן נוער יכול מיד להשתלב בבוגרים, כי יש עוד הרבה מכשולים בדרך, אבל ראיתי הרבה דברים מעודדים ואני מקווה שהם ימשיכו בכיוון הנכון"

 

בראש כבר רצים סרטים על העונה הקרובה בהיכל?

"בלילה חולמים על זה, אבל נכון לעכשיו אני משתדל לחשוב על הנבחרת ולא להעמיס יותר מדי על הדיסק. כשנסיים את המשימה בנבחרת, יהיה מספיק זמן לחשוב על מכבי ת"א. נכון לעכשיו, הפרפרים בבטן שמורים לנבחרת". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי