פוטו פיני: הנבחרת המשתפרת של אירופה

קופונן. הכוכב מס' 1 של הכדורסל הפיני
קופונן. הכוכב מס' 1 של הכדורסל הפיני | צילום: AFP

שכחו מפינלנד החלשה וקבלו את הנבחרת המדליקה של העשור הנוכחי, ב-18:30: היא ממש לא אנדרדוג מול ישראל

(גודל טקסט)

עד לפני כמה שנים, נבחרת פינלנד השתייכה לדרג השני של הכדורסל האירופי. האנו מוטולה, שפרש לאחרונה, נשא את הדגל כמעט לבד, רוב השחקנים שיחקו בליגה המקומית החלשה והנבחרת רשמה רק יורובאסקט בודד בין 1977 ל-2011, וגם בו הפסידה את כל משחקיה. במוקדמות אליפות אירופה 2011, כאשר פינלנד גברה על ישראל – זה עוד נחשב לסנסציה. היום, היא לכל הפחות שווה אלינו – אם לא טובה יותר.

 

הכדורסל הפיני נמצא בהתקדמות אדירה, כפי שניתן לראות בכמויות הקהל הגדולות שמגיעות למשחקי הנבחרת בכל אירופה. מוטולה תלה את הנעליים בקיץ שעבר וגם טימו ראניקו המוכר לא כאן בגלל פציעה, אבל את הלפיד מחזיק היום פטרי קופונן הנפלא – חברו של טייריס רייס לקו האחורי של אלופת היורוקאפ, חימקי מוסקבה – אלא שבניגוד לעבר, הוא ממש לא לבד.

 

 

פינלנד, שאתמול גררה את צרפת – להזכירכם, המארחת והאלופה המכהנת – להארכה במשחק הראשון ונתנה לה פייט לא רק על המגרש אלא גם ביציעים, רושמת יורובאסקט שלישי ברציפות, דבר שלא קרה לה מאז שנות השישים. בעוד שישראל שכחה מתי עלתה שלב בפעם האחרונה, פינלנד החמיצה ממש במעט את רבע הגמר בשתי האליפויות הקודמות, בהן לא רק הרבתה לנצח, אלא גם עשתה זאת עם כדורסל מהנה ומרגש.

 

סאלין. קלעי נפלא (AFP)

 

קופונן, מלך הסלים הקבוע של הפינים בשנים האחרונות, הוא האיש דרכו עובר הכל, אבל לצידו ניתן למצוא חבורה מוכשרת ונחושה. סאסו סאלין מגראן קנאריה הוא ספציאליסט שלשות שאתמול שלח את המשחק נגד צרפת להארכה עם שלשה מהפינה, ג'ראלד לי עשה צרות צרורות להפועל ירושלים במדי פלוישט הרומנית, שון האף הפך לשחקן רוטציה לגיטימי בבונדסליגה ולצידם לא מעט ותיקים שיודעים את עבודתם כמו טוקה קוטי, מיקו קויביסטו ועוד.

 

בשנים האחרונות התחזקה פינלנד בשני מתאזרחים. אריק מרפי, שחקן NBA לשעבר שמוסיף עוד אופציה חשובה בהתקפה, הצטרף בקיץ שעבר והופיע עם הנבחרת בגביע העולם. היתרון הגדול ביותר שלו הוא שלאור העובדה שהתאזרח בגיל צעיר, הוא לא תופס את התקן. ג'מאר ווילסון, שהשיג אזרחות בזכות נישואיו למקומית, הוא "הרכש" של קיץ 2015 ואתמול הוא כבר היה הקלע המוביל בהפסד לצרפת עם 21 נקודות ב-19 דקות בלבד.

 

ווילסון. "הרכש" החדש (AFP)

 

הנריק דטמן הוותיק, שמאמן את הנבחרת ברציפות כבר למעלה מעשור ועבד בה קדנציה נוספת קודם לכן, עושה עבודה נהדרת ואפשר בהחלט לראות את טביעת האצבע שלו. פינלנד מבססת את משחקה על קליעה מבחוץ, לעיתים עם חמישה שחקנים על המגרש שכולם יכולים לקבור שלשה, וכשהיא נתקעת היא פשוט שמה את הכדור בידיים של קופונן או ווילסון ומקווה לטוב.

 

מי שחושב שישראל פייבוריטית הערב טועה בגדול. לרוסיה אולי עבר מפואר יותר, אבל לפינלנד הווה ואולי אפילו עתיד מבטיח יותר. צרפו לכך את השליטה ביציעים וקבלו יריבה מסוכנת, שבהחלט עלולה להוריד אותנו לקרקע כבר הערב. אף על פי כן, יכולת כמו שהציגה נבחרת ישראל במחצית השנייה אתמול – והיא תוכל לעשות צעד ענק לעבר שמינית הגמר כבר הערב.

דטמן. החזיר את פינלנד לצמרת (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי