"גאה בדרך, אבל אני לא שוכח את איטליה"

אדלשטיין. בוודאי שימשיך
אדלשטיין. בוודאי שימשיך | צילום: AFP

יו"ר הועדה המקצועית משה ויינקרנץ: "ארז אדלשטיין עשה עבודה אדירה"

(גודל טקסט)

לפני שריקת הפתיחה למשחקי אליפות אירופה, 2015, העניקו כמעט כולם לנבחרת את כרטיס העלייה לשמינית הגמר. עם סיום הפרק הישראלי באליפות, עמדו ארז אדלשטיין ושחקניו, בציפיות מהם ו"שרפו" את הבית המוקדם והעפילו לשמינית הגמר מהמקום השני – אחרי המארחת צרפת.

 

אבל, אם במשחקי הבית המוקדם במונפלייה, הציגה הנבחרת לכידות בהגנה, משחק קבוצתי שחיפה על מגבלות (גובה וקליעות לשלוש), הגיע המשחק נגד איטליה וכמעט גרם לכולם לשכוח את אותה נבחרת מלהיבה מהשלב המוקדם. משחק  שהבהיר שלכדורסל הישראלי יש אולי מסורת בהופעות במשחקי אירופה, אבל נבחרת שלא מסוגלת להתרומם מעבר למקומות 12-9 שם כנראה מקומנו הטבעי.

 

 

אם לא יתגלו בשנתיים הקרובות צלפי שלשות בלתי ניתנים לעצירה וסנטרים שיחזקו בצורה משמעותית את איזור הצבע, נמשיך אולי להלהיב ברוח הלחימה וברצון, אבל נשאר בבינוניות הכמעט מסורתית. דיאור פישר  הוא לא סנטר ורך מידי, יניב גרין כבר לא מסוגל להתמודד ברמות הגבוהות ורוברט רותבארט כמעט ולא שותף.

 

פישר. "אין גבוה דומיננטי" (AFP)

 

משה ויינקרנץ, יו"ר הועדה המקצועית באיגוד: "הופתעתי לטובה מהנבחרת. למעט המשחק האחרון נגד איטליה, הייתי מאד מרוצה מהדרך ומהתוצאות. ברור רצינו להמשיך, להפתיע ולהתקדם. יש אצלי טעם מר מהמשחק נגד איטליה".

 

אולי ההיעדרות של הכוכבים מהמשחק נגד צרפת השפיעה על היכולת מול איטליה?

"כל מי שיעלה השערה שאי אפשר לבדוק אותה ולהגיד ששחקן זה או אחר היה חסר, זה לא נכון. אני כמאמן לא ידעתי אף פעם אם יום מנוחה, טוב או רע. הייתה תחושה של הצוות שהחליטו שלא לשתף אותם נגד צרפת ואי אפשר להוכיח מה היה קורה אם הם היו משחקים".

 

לנבחרת חסרו גבוהים וקלעי שלוש, יש לכך פתרון?

"אני מסתכל קדימה. חסרים לנו גבוהים ואם הייתי יודע איך לייצר גבוהים הייתי מותח את עצמי ולא נשאר גמד. אף אחד לא מבטיח שיצמח לנו גבוה וייתן לנו מענה. יניב גרין לא בטוח אם ישחק באליפות הבאה. גם פישר לא צעיר יותר. ברגע שיהיה לנו גבוה דומיננטי יהיו לנו קלעים שיבואו לידי ביטוי. יבזורי  או גארד אחר בליגה קולע כי לקבוצה שלו יש גבוהים שמוציאים לו את הכדור וקל לו יותר".

 

דוסון. נמצא עם המובחרים ביותר (עדי אבישי)

 

מדוע אף צעיר לא קודם באליפות?

"גם דוסון וגם טימור נמצאים עם המובחרים ביותר. על פי שיקול הדעת של המאמן הוא המחליט מתי להשתמש בהם ומתי לא. אני מאמין שכל צעיר שיעבוד קשה ויוכיח את עצמו ישחק בנבחרת".

 

מרוצה מהעבודה של המאמן?

"ארז מבחינתי עשה עבודה אדירה. אני לא שוכח את המשחק נגד איטליה ומבטיח שנלמד ממנו. כשראיתי את כספי, מקל ואליהו מתלהבים ושמחים בצורה בלתי רגילה את זה אני לוקח.  חדוות המשחק חזרה לנבחרת וזה מה שהיה חשוב לי. פחות מתרגילים לא טקטיקות אלא השמחה לאחר ניצחונות, הרעב והתשוקה. זה מה שעשה לי את זה".

 

ארז ימשיך לאמן את הנבחרת?

"בוודאי, אין כאן שאלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי