לא רק במכבי תל אביב מתגעגעים לבלאט

בלאט. הוביל את רוסיה להישגים מדהימים
בלאט. הוביל את רוסיה להישגים מדהימים | צילום: Gettyimages

מאז שעזב, רוסיה בירידה. ב-18:30 ישראל תנסה לעקוץ אותה

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל מגיעה אמנם ליורובאסקט עם המאזן החלש ביותר מכל המשתתפות במשחקי האימון (7:1), אבל אם יש נבחרת שמתחרה ב"חולשת ההכנה" שלה היא ללא ספק יריבתה הערב (18:30), רוסיה.

 

החבורה של ייבגני פשוטין נאלצה להתמודד עם מכת חיסורים לא פשוטה והחמישייה שאפשר להרכיב מהנעדרים שלה – סרגיי קראסב, אלכסיי שבד, אנדריי קירילנקו, טימופיי מוזגוב וסשה קאון, עם גיבוי של ויקטור חריאפה מהספסל – לא הייתה מתקשה לנצח את הכחולים-לבנים הערב, ובטח את הנבחרת הנוכחית של רוסיה.

 

 

אם זה לא מספיק, בתחילת ההכנות קיבלה רוסיה הודעה מפיב"א על השעייתה בעקבות בלגאן בבחירות להתאחדות הכדורסל שלה ורק כעבור מספר שבועות הוחזרה. מי שלא האמין כמה מבולגנת ההתאחדות קיבל את ההוכחה כאשר הקפטן אנטון פונקראשוב ושני שחקנים נוספים קיבלו הודעה טלפונית על ניפויים – בניגוד לדעתו של המאמן – והוחזרו אחרי פחות מ-24 שעות.

 

דווקא אותה פרשה עגומה הוציאה את רוסיה לדרך חזרה. אחרי שהושפלה מול צרפת (93:55) וסרביה (95:61), היא נראתה טוב יותר בטורנירים ביוון ובאיטליה, בהם הפסידה רק לנבחרות המארחות והרשימה בניצחונות על בוסניה, צ'כיה וגאורגיה. השאלה הגדולה היא איזו נבחרת תופיע הערב: זו של תחילת ההכנות או זו של השבועיים האחרונים.

 

שבד ומוזגוב בלונדון. יראו את המשחקים בטלוויזיה (Gettyimages)

 

מצד אחד, גם בסגל הנוכחי לא חסרים לפשוטין שחקנים מוכשרים מאוד: הצלפים המנוסים ויטלי פרידזון וסרגיי מוניה, פונקראשוב שנהנה מיתרון גובה אדיר בעמדת הרכז, ניקיטה קורבאנוב שתמיד פורח תחת המאמן הנוכחי שמלווה אותו מנבחרת העתודה וגם חבריו של גל מקל מניז'ני אשתקד: סמן אנטונוב, דמיטרי חבוסטוב וייבגני באבורין.

 

האיש שאמור לעשות את ההבדל הוא וורונצביץ'. אחרי כמעט עשור בו חסה בצילם של חריאפה וקירילנקו בצסק"א, הפורוורד הארוך והמוכשר הרשים מאוד אשתקד – במיוחד אגב בניצחון הביתי על מכבי ת"א בו קבע שיא קריירה במדד. יש אפילו שטוענים שאלמלא חזרתם של שני הפורוורדים הוותיקים שנגסו לו בדקות – הפעם צסק"א הייתה הולכת עד הסוף. וורונצביץ' המגוון יודע לעשות קצת מהכל ואמור להעמיס את הנבחרת על גבו ולכפר על חלק מחסרונותיה.

 

הבעיה הכי גדולה של הרוסים מסתמנת דווקא מתחת לסלים. אנדריי דסיאטניקוב הוא השחקן הכי גבוה בטורניר (2.20 מ'), רוסלאן פאטייב מחימקי מוסקבה מוסיף בשר (2.13 מ') – אבל שניהם לא היו מתקרבים לסגל אלמלא היעדרותם של קאון ומוזגוב.

 

קאון. טוב פי כמה מהסנטרים הנוכחיים (Gettyimages)

 

מאז עזיבתו של דייויד בלאט, שהוביל את רוסיה לזכייה ביורובאסקט 2007 ולמדליית ארד באולימפיאדת לונדון, הנבחרת לא מפסיקה לצעוד לאחור. באליפות הראשונה בלעדיו היא רשמה את ניצחונה היחיד אחרי שכבר הודחה מעשית ואשתקד הובכה במוקדמות עם הפסד לשוייץ שכמעט עלה לה בהעפלה.

 

עדיין מדובר בנבחרת חזקה ועמוקה יותר מישראל – ובטח טובה יותר משאר הנבחרות ששובצו בדרג השישי והאחרון בהגרלה – אבל אין ספק שאם אפשר לעקוץ אותם, זה השנה. שיהיה בהצלחה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי