"איך הפסדנו משחק נגד נבחרת ישראל?"

גורטאט. הפסד מאכזב
גורטאט. הפסד מאכזב | צילום: AFP

עיתוני פולין מאוכזבים מאיבוד המקום השני. גורטאט: "הפגנו חוסר ריכוז"

(גודל טקסט)

הפולנים לקחו את ההפסד לישראל אתמול (רביעי) קשה. יום לפני כן הם אומנם הזהירו שישראל נבחרת טובה והיא לא רק עמרי כספי, אבל הכותרות של אתר "ספורט" הפולני מדברות בעד עצמן: "איך הפסדנו את המשחק הזה? חוסר ריכוז, היינו ברקיע השביעי בגלל ההופעה הטובה נגד צרפת? מה קרה לפולנים במשחק נגד ישראל?".

 

יש לציין שבעיתון הספורט המוביל של פולין 'פשגלונד ספורטובי' הקדישו 6 עמודים לקידום האליפות ועל ישראל לא כתבו מילה. בסך הכל פרסמו את הסגל שלנו לאליפות, אבל אי אפשר להאשים את הפולנים. רוב הפרשנים סברו שנסיים מקום 19 ומטה. היום הם כבר כתבו: "אולי עלינו לשמינית הגמר, אבל אין מה להיות מרוצים. שיחקנו רע מאוד נגד ישראל ועשינו ים של טעויות".

 

 

האתר הפולני 'ספורט' קבע שזה היה המשחק הכי חלש של הפולנים באליפות וחוץ מהרבע הראשון שלושת האחרונים היו מפגן של חולשה.

 

טיילור. "רק עזרנו ליריבה לנצח" (AFP)

 

המאמן האמריקאי של הנבחרת מייק טיילור אמר: "אני מאוכזב. לא היינו מרוכזים בחלקים גדולים של המשחק. ישראל קלעה 29 נקודות בגלל 23 איבודי כדור שלנו. רק עזרנו ליריבה לנצח. היו לנו עד כה רגעים טובים בטורניר, אז בואו נתרכז בהם. בטורניר הזה כל נבחרת וכל כדורסלן אפילו משתנים ממשחק למשחק. יום אחד נראה כמו אסון, ביום שלמחרת אתה כבר מוכתר כאלוף".

 

אדם וצ'ינסקי הוסיף: "לא הראנו את האופי שהראנו במשחקים קודמים. אני מרגיש שישראל רצתה לנצח יותר מאתנו. לא היינו מפוקסים והכי מעצבן שלמרות כל איבודי הכדור עוד היה לנו סיכוי לנצח וכדאי שנשכח מהר מהמשחק הזה". כוכב הנבחרת מרצ'ין גורטאט: "לא היינו במשחק, והפגנו חוסר ריכוז מוחלט. זה הפסד מאכזב, כי הפסדנו לצרפת בסל אחרון של המשחק ואז אתה בא נגד ישראל ומפגין כזה משחק גרוע".

 

מתיאו פוניטקה: "שיחקנו פשוט רע מאוד. היה חסר לנו גם מזל, אבל בעיקר זה חוסר ריכוז. אנחנו צריכים לשחק יותר כקבוצה. אולי בתת מודע זה השפיע שכבר עלינו וזה לא משנה אם נפסיד". לוקאס קושארק: "קיבלנו לפני המשחק יותר מדי מחמאות וזה עלה לנו לראש. שלושה שחקנים שלנו לפחות לא נתנו את המיטב וזו הסיבה להפסד".

 

מקל. היה יכול לעזור לנבחרת פולין (AFP)

 

העיתון 'פשגלונד ספורטובי' קלע בול לפני המשחק כשראיין את גל מקל שהביא את הניצחון לישראל בקליעות העונשין המדויקות שלו וכתב לאחריו שפולין הפסידה כדורסלן גדול, אולי כי למקל יש דרכון פולני.

 

מקל נשאל לפני השחק האם עמרי כספי וליאור אליהו הם המנהיגים של הנבחרת ואמר: "יש לנו כמה מנהיגים". כשנשאל אם הוא אחד מהם ענה בחיוב.

 

מקל גילה שיש לנו דכון פולני, אבל אמר: "הסבא והסבתא שלי משני הצדדים ממוצא פולני, אבל הם עלו לישראל. אני מרגיש עצמי 100 אחוז ישראלי למרות  הדרכון". מקל סיפר שאימו דוברת פולנית שוטפת והסבים וסבתות שלו מגיעים לביקור בפולין בכל שנה הוא אפילו נשאל אם הוא יודע כמה מילים בפולנית והשיב בחיוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי