עם הסטטיסטיקה: האם איטליה תשחזר ימיה כקדם?

שחקני איטליה חוגגים. ימשיכו עד הגמר?
שחקני איטליה חוגגים. ימשיכו עד הגמר? | צילום: AFP

ליריבת ישראל יתרון בכל עמדה, אבל ביום בהיר ניתן לראות את רבע הגמר

(גודל טקסט)

אם אתם שואלים את האיטלקים, אין להם ספק בכלל מי תזכה באליפות אירופה בעוד כשבוע וחצי. בפעמיים הקודמות שהיורובאסקט נערך בצרפת, הם סיימו עם מדליית הזהב: ב-1983 וב-1999. בין הפעם הראשונה לשנייה חלפו בדיוק 16 שנים, וכעת, אחרי סוויט 16 נוסף של המתנה, הם הגיעו בסגל כמעט-הכי חזק שעומד לרשותם.

 

איטליה רחוקה מלהיות הנבחרת הטובה ביותר באליפות, אבל מבחינת פוטנציאל התקפי, היא לא נופלת מאף אחת. שימו לב מי עומד לרשותו של סימונה פיאנג'יאני: מרקו בלינלי, אלוף האן.בי.אי עם סן אנטוניו ב-2014 וחברו של עומרי כספי בסקרמנטו בהווה, שזכה בתחרות השלשות באולסטאר לפני שנה; אנדראה ברניאני, האירופי הראשון שנבחר ראשון בדראפט; דנילו גלינארי, שקלע לפחות 12 נקודות בכל אחת מחמש עונותיו האחרונות באן.בי.אי; ואלסנדרו ג'נטילה, האיש שאלמלא פציעתו, לא בטוח שמכבי ת"א עוברת את מילאנו בהצלבה לפני שתי עונות.

 

 

איטליה סיימה את הבית המוקדם במאזן זהה לשלנו, שלוש ניצחונות ושני הפסדים, אלא שהיריבות שלה היו חזקות בהרבה: היא פתחה עם הפסד כואב לטורקיה 89:87, אבל התאוששה עם 64:71 קשה על איסלנד העיקשת. במשחק השלישי היא התפוצצה על ספרד, 98:105, באחד המשחקים הטובים באליפות ולאחר מכן הבטיחה את עלייתה עם 82:89 על גרמניה. במשחקה האחרון, הובסה מול סרביה 101:82.

 

האקט. כושר קליעה נוראי (AFP)

 

לאיטלקים יתרון על ישראל כמעט בכל עמדה, אבל בדומה לנבחרת שלנו, יש לה בעיה של עומק. ג'יג'י דאטומה, שחזר הקיץ לאירופה מהאן.בי.אי, נפצע במשחק השני ולא חזר מאז. דניאל האקט נמצא בכושר קליעה נוראי ואנדראה צ'ינצ'יאריני עוד לא התאושש מאיבוד האליפות הדרמטי עם רג'יו אמיליה. שניהם משחקים בעמדת הרכז, שנראית לעיתים מיותרת באיטליה, כיוון שבחלק מהזמן מתקבל הרושם שהכוכבים עושים תורנות זריקה לסל.

 

איטליה מדורגת שנייה באליפות עם קצת פחות מ-87 נקודות למשחק, כשהיא מדייקת באחוזים גבוהים מכל הטווחים (8.4 שלשות ב-37%, 84% נפלא מהקו עם יותר מ-25 זריקות עונשין בממוצע). היא שמרה עד כה מצוין על הכדור, רק 9.8 איבודים, אבל מצד שני חטפה רק 3.0 כדורים למשחק. גלינארי הוא הקלע המוביל שלה עם 21.0 נקודות למשחק, בלינלי מיד אחריו עם 17.5, ג'נטילה שלישי עם 16.0 וברניאני עומד על 13.8 נקודות למשחק. אלא שהשחקן הבא בתור הוא כבר דאטומה עם 7.0 נקודות, וגם הוא כאמור פצוע.

 

בילינלי. אלוף NBA והחבר החדש של כספי (AFP)

 

כדי לעלות לרבע הגמר, ישראל תצטרך למצוא פתרונות הגנתיים לסוללת הסקוררים האיטלקית ובעיקר להאט את הקצב. לגל מקל, שבילה תקופה קצרה באיטליה בבנטון טרוויזו עליה השלום, יהיה תפקיד חשוב במיוחד מול האקט האגרסיבי, בעוד פישר ינסה לנצל את העצלות של ברניאני בהגנה כדי לקבור זריקות מחצי מרחק כפי שעשה נפלא מול מרצ'ין גורטאט.

 

לאיטלקים מסורת אדירה בעבר הרחוק, אבל לא מעט אכזבות בעבר הקרוב. ב-2009 נקטע לה רצף של 24 השתתפויות ביורובאסקט, לאחר שבולגריה של פיני גרשון הדהימה אותה במוקדמות. שנתיים אחר כך היא הפסידה בבית לישראל של אריק שיבק, אבל קיבלה כרטיס לאליפות בזכות החלטה הזויה של פיב"א שהגדילה מהיום לאתמול את מספר המשתתפות מ-16 ל-24. אלא שגם בטורניר הגמר היא פישלה, הפסידה שוב לישראל וסיימה לפני אחרונה בבית המוקדם.

 

בטורניר של 2013 היה נראה שהיא חוזרת לעצמה, כאשר סיימה את הבית המוקדם במאזן 0:5 עם ניצחונות מרשימים על יוון, טורקיה ורוסיה, אבל משם ועד סוף הטורניר הפסידה בכל משחקיה וסיימה שמינית. הפעם כאמור הגיעה איטליה עם הסגל הכי חזק שלה בשנים האחרונות ועם המון ציפיות. ביום טוב, היא יכולה לנצח כל נבחרת באירופה, כפי שהוכיחה בהצגה מול ספרד. ביום חלש, ישראל בהחלט יכולה להסתכל לה בלבן של העיניים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי