"לא יהיו הסכמות בעניין, זה יגיע לבית המשפט"

עמירם הלוי. נדע לשמור על האינטרסים של ישראל
עמירם הלוי. נדע לשמור על האינטרסים של ישראל |

יו"ר האיגוד על הרחקת נבחרת ישראל מאליפות אירופה: "פיב"א מאד נחושים"

(גודל טקסט)

איגוד הכדורסל קיבל הודעה מפיב"א לפיה נבחרת ישראל (גברים) מושעית מאליפות אירופה, זאת על רקע המאבק של הארגון עם יול"ב. לצד ישראל, 13 מדינות נוספות ספגו עונש דומה – ספרד, טורקיה, רוסיה, סרביה, קרואטיה, ליטא, יוון, איטליה, מונטנגרו, מקדוניה, בוסניה, סלובניה ופולין.

 

כידוע, היורוליג והיורוקאפ מנוהלים על ידי חברה פרטית שאינה תלויה או קשורה לפיב"א-אירופה אשר לאחרונה החליטה להקים טורניר מתחרה, שיקרא ליגת האלופות, שם יופיעו קבוצות לפי ההישגים הספורטיביים ולא בגלל שריון מוקדם.

 

 

פיב"א-אירופה, מצידה, טוענת כי הפעילות של היורוליג לא חוקית ועל כן החליטה להעניש את האיגודים אשר משתפים עימה פעולה במסגרת היורוקאפ. ישראל נכנסה לאחרונה לרשימה, לאחר שהפועל ירושלים חתמה על חוזה לשלוש שנים במסגרתו היא התחייבה לשחק ביורוקאפ, המפעל השני של יול"ב.

 

אדלשטיין. צריך להיות מודאג? (AFP)

 

"אנחנו מקווים שההחלטה הזאת לא סופית וניאבק ביחד עם יתר המדינות ככל שנוכל", אמר היום (ראשון) יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, בראיון בגל"צ. "עם זאת, חשוב לזכור שכולנו חלק מפיב"א ואנחנו כפופים להם בהכל. אנחנו לא לבד ויש שם עוד נבחרות גדולות כמו טורקיה וספרד, ככה שאנחו נמצאים בחברה טובה".

 

"ההחלטה היא לא פולטית נגד ישראל, זה מאבק כוחות בין יול"ב לפיב"א. הם לא מתכוונים לפגוע בקבוצות היורוליג, כמו מכבי ת"א ויתר הקבוצות, אלא רק בקבוצות שהלכו אל היורוקאפ. פיב"א רוצה לקיים מפעל חדש שם יגיעו הקבוצות לפי הישג ספורטיבי והקרב הוא על השמות הגדולים שלא משחקים ביורוליג".

 

"לא יספק אותם שקבוצות אחרות יחליפו את ירושלים שחתמה ביורוקאפ, מבחינתם רק היורוליג לגיטימי. אני מניח שלא יהיה ניתן לגמור את זה בהסכמות והבנות וזה יגיע למאבקים משפטיים. פיב"א מאד נחושים בעניין הזה, אבל יש הרבה ניגודי עניינים שמושכים לכל מיני כיוונים, אך נדע לשמור על האינטרסים של ישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי