"לחשוש מישראל? אף מקום בעולם לא בטוח"

קאמיל נובאק
קאמיל נובאק | צילום: אתר פיב"א

קאמיל נובאק, מנכ"ל פיב"א, נחת והתייחס לקיום שני מפעלים של הארגון (עתודה נשים והיורובאסקט) בארץ. הצ'כי גם תקף את היורוליג: "הפרו הבנות בנוגע לשחרור שחקנים"

(גודל טקסט)
 מנכ"ל פיב"א אירופה הצ'כי קאמיל נובאק נחת אמש (שבת) לביקור בן 48 שעות באליפות העתודה לנשים. זה לא יהיה הביקור האחרון של נובאק בישראל הקיץ הזה. ישראל היא אחת משתי המדינות היחידות (יחד עם רומניה) שיארחו הקיץ שתי אליפויות אירופה, השנייה כזכור אליפות אירופה לבוגרים החל מה-31 באוגוסט

 

בראיון לאתר איגוד הכדורסל סיפר נובאק על מעמדה של ישראל בפיב"א, ההחלטה לקיים שני טורנירים בארץ וגם על ההחלטה של היורוליג לא לכבד את חלונות הנבחרת.


"ישראל התמודדה בעבר על הזכות לארח אליפויות וזה היה ברור שזה רק עניין של זמן שזה יקרה. זה לא דבר יוצא דופן ואם אנחנו חושבים שההתאחדות חזקה מספיק כדי לארח שתי אליפויות בקיץ אחד אין לזה מניעה מבחינתנו. אחת המטרות שלנו כפיב"א, זה להביא את הכדורסל לכמה שיותר מקומות ראויים וישראל כזו. ההחלטה הראשונה הייתה לאפשר לכם לארח את יורובאסקט 2017 בת"א ולאחר מכן הבנו שאתם מוכנים לקיים עוד אליפות באילת. ברור לנו שזה טוב לכדורסל הישראלי ולאיגוד להגדיל את הפעילות שלו ולצבור ניסיון באירוח טורנירים בינלאומיים. אני בטוח שיהיו שני טורנירים מוצלחים בישראל. אנחנו מצפים להרבה קהל בישראל, מדינה שאוהבת כדורסל, לא רק בת"א אלא גם באילת".


למרות השינוי באירופה, אנחנו עדיין שומעים על אנשים שחוששים להגיע לישראל. מה אתה יכול להגיד להם כאחד שביקר פה לא מעט פעמים?

"אנשים באירופה צריכים להבין שהעולם השתנה בכל הקשור לביטחון. אין מקום בטוח באירופה ובעולם. כשרואים מה קרה בשנים האחרונים בבריסל, בגרמניה, בפאריס וגם באנגליה כולם צריכים להבין שאתה יכול להחליט שאתה מתחבא בבית או במקום אחר ולקוות שלא יקרה שם כלום או להמשיך לחיות. כאירופאים אנחנו צריכים להסתגל למציאות החדשה וכמי שביקר פה אני מבין שאתם רגילים למצב הזה מתמיד. לנו האירופאים קצת קשה להסתגל לכך שבלב אירופה קורים אירועי טרור. אני בטוח שבישראל האבטחה תמיד וגם ביורובאסקט תהיה ברמה הגבוהה ביותר ולכן אני ממליץ לכל אוהד נבחרת לנסוע לא רק לישראל, אלא גם לרומניה, פינלנד וטורקיה וליהנות מכדורסל ברמה גבוהה ביותר".



נובאק. ממליץ להגיע לתל אביב (אתר פיב"א)


מה אירוח האליפות ייתן לעיר תל אביב?

אנשים שמגיעים מרחבי אירופה וגם אלו שמגיעים לת"א מערים שונות, לא באים רק כדי לראות כדורסל אלא גם לבלות בעיר. אין לי ספק שהעיר ת"א תרוויח בגדול מהטורניר הזה. ברור לי שיש פה השקעה כספית אדירה למדינה ולאיגוד, אבל הרווח הוא גדול בהרבה מההוצאה והרבה מאוד גופים ירוויחו".


בשנה שעברה הקמתם את ליגת האלופות בכדורסל, אז השתתפו בו שתי קבוצות מישראל מכבי ראשל"צ ועירוני נהריה. השנה המפעל הוקטן ותהיה בו רק נציגה ישראלית אחת הפועל חולון. עד כמה אתם מרוצים מהתפתחות המפעל הזה?

"הופתענו לחיוב מהמפעל וכך גם עולם הכדורסל. הקבוצות העריכו את הגישה של התקשורת למפעל וההפקה לטלוויזיה שהייתה ברמה גבוהה עזרה לכולם. הקבוצות שהשתתפו היו מאוד מרוצות מהמפעל וחלקן הגדול ממשיך איתנו שנה שנייה ברציפות. יש לנו את הקבוצות הבכירות של צרפת, את שתי הקבוצות שהגיעו לגמר באיטליה, 4 קבוצות מספרד, שתיים מהן במוקדמות, קבוצות חזקות מטורקיה כולל בנביט שהגיע לארבע האחרונות. ברור שאנחנו עדיין רוצים להגדיל ולקדם את המפעל הזה. השנה הראשונה הראתה לכולם שאנחנו יודעים לארגן טורניר קבוצות ברמה הגבוהה ביותר".



נהריה בליגת האלופות. בפיב"א הופתעו לטובה (ערן לוף)


מה דעתך המחלוקות עם היורוליג לגבי שחרור השחקנים למועדים החדשים של הקמפיינים השונים של הנבחרות?

"זה טרי ומאוד מאכזב בעיקר לאור העובדה שהיורוליג יחד עם כל 50 ההתאחדויות של אירופה אישרו את מסמך ההבנות לגבי החלונות וקבעו שלא ימנעו מהשחקנים בשום דרך מלשחק בנבחרות הלאומיות. לכן השאלה כעת למה לפני שישה-שבעה חודשים הם אישרו את זה במכתב ברור ופתאום לוח המשחקים מראה דבר אחר. אני עצוב על הגישה שלהם".


"ראיתי בשבועות האחרונים תגובות של שחקנים שהיו נגד הרעיון שלא לאפשר להם לשחק בנבחרת הלאומית שלהם. ברור מפעם לפעם שחקן כזה או אחר מעדיף שלא לשחק בנבחרת מסיבות הגיוניות, אבל בנינו תוכנית חדשה שלא מביאה את השחקנים מדי קיץ אלא נותנת להם קיץ חופשי לפחות אחד כל 4 שנים. זו תוכנית מאוד ידידותית לשחקנים. אני עדיין מקווה שימצא הפתרון שיאפשר לכולם להבין את היתרונות של הלוח החדש שבנינו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי