ארז אדלשטיין: אני לא הכתובת לשאלות על שגב, הוא שייך לנבחרת האולימפית ולא לבוגרת

יורובאסקט
יורובאסקט | דני מרון

מאמן הנבחרת דיבר לקראת אליפות אירופה והתייחס לסאגת שחקן מכבי ת"א: "בכל מקרה עדיין לא זימנתי אותו". כספי והלפרין: "המצב עם שגב לא נעים, מקווים שהדברים יסתדרו"

(גודל טקסט)
אליפות אירופה בכדורסל מעוררת עניין רב בקרב חובבי הענף בארץ, לקראת הפעם הראשונה בהיסטוריה בה יגיע הטורניר לישראל והיום נערכה מסיבת עיתונאים מיוחדת.


מי שפתחו את הדברים היו עומרי כספי ויותם הלפרין. כספי אמר: "צעד גדול לקראת האליפות. מחכים לזה בקוצר רוח. אתמול בלילה היה קשה להירדם. ההתרגשות מתחילה וצעד ראשון זה תחילת האימונים. היום אנחנו כולנו מתאחדים לקראת המטרה. אני שמח להתחיל סוף סוף".



הלפרין הוסיף: "אחרי שנתיים שרציתי אבל לא הצלחתי להיות בנבחרת אני שמח לחזור. מודה על ההזמנה הלא מובנת מאליה. אני יודע לקראת מה אנחנו הולכים ועברתי כמה אליפויות אירופה. העובדה שזה בארץ תיתן לנו פוש ענק. מצפה לימים קשים אבל הבה יותר לימים בטובים. יש לנו פה הזדמנות לתת אליפות טובה ואני מאוד אוהב את צוות האימון שלנו ואני חושב שיש לנו את הטופ של הכדורסל. מבקש שתתנו עידוד גם בימים הקשים".


כספי. התקשה להירדם מרוב התרגשות
כספי. התקשה להירדם מרוב התרגשות (דני מרון)


השניים גם התייחסו לסוגיית איתי שגב, שהושעה עקב סירובו להתאמן ללא ביטוח מתאים: "אני לא בקיא לגבי מה שקורא עם איתי", אמר הלפרין, "כולנו הסכמנו לחתום על מכתב תמיכה כי הנבחרת צריכה את כל מי שארז חושב שצריך להיות בנבחרת. בענייני ביטוחים מי שצריך יטפל בזה ואני מקווה שבקרוב מאוד איתי יהיה איתנו. אנחנו כשחקנים צריכים להראות אחדות ואני חושב שזה דבר יפה. אני מקווה שהדברים ייפתרו מהר".


כספי הוסיף: "מצב לא נעים, זה בטוח. אנחנו מקווים שהעניין ייפתר בקרוב ושיימצא עמק השווה. איתי שחקן מאוד חשוב לנו ולעתיד הכדורסל הישראלי כי הוא יכול להוביל את הנבחרת בעתיד".


ארז אדלשטיין כמובן דיבר גם הוא ואמר: "מתחילים היום את הדרך. מי האמין ששנתיים אחרי האליפות בצרפת שאחד הבתים ישוחק בתל אביב. מחכים ליום הזה. יש גאווה ואם הנבחרת היא חלון הראווה של הכדורסל הישראלי אז יש לנו הזדמנות להוכיח שזה הענף מספר 1. ההתרגשות עוד תגבר כי כולם מדברים על זה ורוצים את זה. זה כשכולם כבר חוזרים מהחופשות ממש עם פתיחת שנת הלימודים. ברגע שאתה שומע את התקווה, אפילו במשחק אימון, הכל בטל בשישים. אני רואה איך כולם מחכים לזה ורוצים את זה. נכון שלכל אחד יש מה להוכיח ואני מקווה שזה ייצא בצורה טובה".


אין אף שחקן ממכבי: "כל מי שמנסה לקשור אותי לאיתי שגב קצת מתבלבל. הוא קשור לנבחרת האולימפית ועדיין לא הוזמן לנבחרת הבוגרת. אני לא חושב שאני הכתובת לסיפור הזה. לגבי כארם משעור, הוא פנה אליי בחמישי לפנות בוקר ומי שמטפל בזה הוא מוטי דניאל. אני רוצה לדבר רק על דברים מקצועיים. אנחנו מזמינים את השחקנים הכי טובים במדינה ולכן השאלה צריכה להיות מופנית למכבי ת"א, אני לא אחראי על איך הם מחולקים בין הקבוצות".



כספי עם אדלשטיין. הטובים ישחקו
כספי עם אדלשטיין. הטובים ישחקו (דני מרון)


הסגל: "אני שמעתי שהיתה עונה לא טובה לכדורסלן הישראלי וזה לא רלוונטי בכלל כרגע. יש לנו שישה וחצי שבועות של הכנה. מי שלא היה טוב זה לא אומר שלא יהיה טוב עכשיו. גם מי שהיה טוב העונה לא בהכרח יהיה טוב. אני לא פופוליסט והכי קל להגיד שמצעירים את הנבחרת ושההוא לא היה טוב וכל מיני ססמאות. אנחנו מזמינים את מיטב השחקנים וביום האחרון של רישום השחקנים יירשמו השחקנים הטובים ביותר".


"אני אזכיר את יניב גרין שהיה מהטובים בקמפיין הקודם למרות פציעה. אני גם לא אהסס לשחרר מישהו שיחשוב שאין ניפויים וזה גם קרה בקמפיין הקודם. מאז ומתמיד שחקנים שהגיעו לנבחרת אחרי עונה לא טובה, הראו משהו אחר בגלל האווירה, סגנון המשחק והניסיון. אנחנו מתחילים עכשיו הכנה לעונה. הנבחרת לא עשתה רע לאף שחקן, ושחקנים כמו מאיר טפירו קיבלו את ההכרה שלהם בנבחרת".


הכנה: "יש לי בקשה אולי קצת  נאיבית – שהתקשורת תתאחד ותדחוף אותנו. אנחנו נעשה המון משחקי אימוון, כמעט כל סוף שבוע יוקדש למשחקי אימון. עוד נשחק נגד אנגליה שמגיעה לארץ. יש לנו הרבה שחקנים שזקוקים למשחקי אימון. האנגלים יגיעו כנראה בסוף השבוע, הם מעדיפים משחק סגור. אנחנו מארגנים פה טורניר עם סלובניה וטורקיה, באמת יש הרבה חבר'ה שלא עשו קמפיינים אירופיים שצריכים דקות. הליגה שלנו היא לא כמו באירופה ולכן צריך".


הציפיות למרות הקושי של הבית: "אני חושב שבאליפות אירופה האחרונה איך שהנבחרת שיחקה והייתה מאוחדת. מבחינתי מבחן הדרך יותר חשוב מהתוצאה, כי אם אין דרך לא תהיה תוצאה. אנחנו רוצים להמשיך בדרך שלנו בנוסף לשינויים מקצועיים. דרך של ביחד ושל כדורסל ישראלי כחול לבן".


ההתפתחויות בשנה האחרונה: "מה רלוונטי מה שהיה לי ולמכבי תל אביב? הכל בסדר, טודו בום".



"אנשים התלבלבו לגבי איתי שגב" (דני מרון)


הטורניר הבא ללא עומרי כספי: "מדברים רק על אליפות אירופה והכנה אליה. מפת השחקנים הישראלים ידועה לכולם. מי שיהיה זמין וכשיר יהיה בנבחרת".


ביתיות: "ביתיות זה יתרון, זה לא מבטיח כלום. באליפות האחרונה זה עזר לחלק מהנבחרות הביתיות וחלק לא. לנבחרות כמו ספרד וצרפת זה לא רלוונטי איפה הן משחקות. אנחנו רוצים שהיתרון שלנו יהיה הביחד, הנבחרת שעוזרת אחד לשני וששחקנים מרימים אחד את השני. בנוסף ליתרונות של הכדורסל הישראלי כמו ריצה מהירה וסגנון מהיר".


על העתודה: "מחמם את הלב. כיף לראות. יושבים בבית ונהנים. צריך לתת מילה טובה לעודד (קטש) על כל האימונים. הוא אמר לי שהוא מוכן להישאר איתם עוד חמש שנים. הוא קיבל נבחרת מלומדת שעברה דברים בארגון הכדורסל. זה דברים שכיף לראות וכולם מחזיקים להם ידיים לעבור מחר את איטליה".


לסיום התייחס כספי לשאלה האם דיבר עם זאזה פאצ'וליה לקראת המשחק בין ישראל לגיאורגיה: "היינו בסן פרנסיסקו, דיברנו בכלליות ויהיה כיף לשחק נגדו פה זה בטוח. אנחנו חברים טובים. יש לנו שישה שבועות להתכונן. לא הקבוצה או הליגה צריכה להגדיר מה הרמה של שחקן. אנחנו לא אינדיבידואליסטים והמטרה זה לשחק כדורסל קבוצתי ואם הדברים לא עבדו בעבר זה היה בגלל זה. גם אני עברתי עונה רעה ובסופו של דבר הגעתי לקבוצה הכי טובה בעולם. צריך להסתכל על המשחקים בנבחרת זה כהזדמנות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי