דוסון: כל שחקן כאן יכול לתרום בכל דרך אפשרית לנבחרת

דוסון
דוסון | עדי אבישי

גארד הנבחרת לאחר הניצחון על בריטניה: "אתה יכול לפתוח בחמישיה ומשחק אחרי להיות השחקן ה-13". מקל: "אנחנו ב-65 אחוזים מהיכולת שלנו". גביע אירופה יהיה זמין לאוהדים במהלך משחקי ההכנה נגד סלובניה וטורקיה

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל סימנה אתמול (ראשון) "וי" נוסף לאחר שגברה 69:78 על בריטניה ועלתה למאזן נקי מהפסדים עם שישה ניצחונות במשחקי ההכנה ליורובאסקט. המשחק, שנערך לראשונה בפני הקהל המקומי, אמנם לא התאפיין ברמה גבוהה אך יכולת משופרת במחצית השניה העניקה לחניכיו של אדלשטיין ניצחון נוסף.

בנבחרת מרוצים מהמאזן המושלם עד כה במשחקי ההכנה ומקווים להמשיך בקו ההשתפרות שהם מציגים במשחקים האחרונים. עם זאת, במשחק אמש נחשפו מספר בעיות כמו איבודי כדור רבים שאפשרו ליריבה לרוץ לנקודות קלות ויכולת חלשה של עומרי כספי שלא הצליח לספק נקודות חשובות לקבוצתו כשהיא נזקקה לכך. האורחים הובילו במשך שלבים ארוכים במחצית הראשונה כשקלעו בקצב מהיר ללא מענה הגנתי של הלבנים-כחולים, אבל במחצית השניה הנבחרת חזרה ליכולת הטובה שהציגה ברוסיה והצליחה לשמור על מאזן נקי מהפסדים.


"היתה אצלנו התרגשות בהתחלה, לא שיחקנו בארץ הרבה זמן וזה תמיד כיף לשחק מול האוהדים בארץ והמשפחות שלנו", אמר גל מקל, שבלט עם 16 נקודות. "זו היתה סימולציה טובה לאליפות כי המשחק הפעם היה יותר קשה ואני חושב שיצאנו מזה טוב. זה פחות משנה עוד ניצחון או פחות ניצחון, חשוב שנגיע מוכנים לאליפות. הראנו קו עליה מהמשחק הראשון, למרות שהפעם שיחקנו פחות טוב ברבע הראשון, אבל זה לא משנה כלום. חשוב לנו להתחבר, להכניס לאט לאט עוד דברים ולהגיע בריאים ולשם כולנו מכוונים. אני חושב שאנחנו באיזור ה-65 אחוז יכולת. היה לנו זמן להכניס דברים ויש לנו עוד כמה שבועות ללטש את זה ולהוסיף עוד דברים".


יש זמן לתיקונים, מקל ודוסון (עדי אבישי)

שון דוסון, שהיה האחראי המרכזי לשינוי המומנטום במשחק, התייחס לסיטואציה שלו בנבחרת: "מה שחשוב הוא שאני מוכן בכל רגע אפשרי", סיפר השחקן בסיום, "בנבחרת אתה יכול לפתוח פעם אחת ולהיות המצטיין ולאחר מכן להיות השחקן ה-11 ברוטציה. יש כאן 13 שחקנים ואתה צריך להיות מוכן לתרום בכל דרך אפשרית. לא חשוב לי לפתוח בחמישיה, זה לא קובע כלום. אני יכול לעלות בחמישיה ולשחק עשר דקות או לעלות מהספסל, לשחק 30 דקות ולתרום הרבה. העיקר שאני עולה למגרש ותורם את החלק שלי".

יותם הלפרין המשיך להתקדם בדירוג ההופעות במדים הלאומיים, ורשם את הופעתו ה-165 שהעלתה אותו למקום הרביעי, בצוותא עם עידו קוז'יקרו. במקום השלישי ניצב מוטי דניאל עם 166. ליאור אליהו עלה למקום ה-12 בזכות הופעתו ה-131, ואילו יוגב אוחיון יעקוף במשחק הבא בו ישחק שתי אגדות כדורסל – תנחום כהן מינץ ומוטי ארואסטי.

כעת פניה של הנבחרת אל שני משחקי הידידות הבאים, נגד סלובניה ביום שישי (16:00), ונגד טורקיה ביום ראשון (21:00). המשחקים ייערכו ביד אליהו, וגביע אירופה יוצג לראווה והאוהדים יוכלו להצטלם עימו. בין השמות שיגיעו למשחקי ההכנה ניתן למצוא את גוראן דרגיץ', לוקה דונצ'יץ', אנתוני רנדולף וסמיח ארדן. עוד שם מוכר הוא חוסיין בשוק, שחקן מכבי תל אביב בתחילת שנות האלפיים, שיגיע מתוקף תפקידו כראש המשלחת הטורקית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי