מסינה: דן שמיר חבר שלי, הוא יודע מה משגע אותי

אטורה מסינה
אטורה מסינה | איגוד הכדורסל

מאמן נבחרת איטליה דיבר במסע"ת לקראת משחק הפתיחה מול ישראל ביורובאסקט: "אני לא יודע איך נתמודד עם הביתיות, חבל שאני לא יכול לזמן את טים דאנקן". פסקולו שוחרר בעקבות פציעה, בלדי רוסי זומן במקומו

(גודל טקסט)

נבחרת איטליה קיימה היום (רביעי) מסיבת עיתונאים חגיגית לקראת היורובאסקט שיחל מחר, אז יפגשו האזורי את ישראל המארחת במחזור הפתיחה של הטורניר (21:30). בינתיים הקבוצה של מסינה ערכה שינוי של הרגע האחרון כשהפורוורד דוידה פסקולו (מילאנו) שוחרר עקב פציעה בברכו והוחלף על ידי פיליפו בלדי רוסי (טרנטו) שנחתך בתחילת השבוע מהסגל.

"אני לא יודע איך נתמודד עם הביתיות של ישראל", אמר המאמן אטורה מסינה בפתיחה, "יש לנו שחקנים שישחקו לראשונה בחייהם בתל אביב. בסיטואציה כזאת הם יכולים לספק הופעה גדולה או שהם עלולים להיות מפוחדים. אולי השחקנים הוותיקים יעזרו להם ואולי הצעירים ייקחו צעד קדימה, אי אפשר לדעת".

האיטלקי התייחס גם לשינויים הרבים בסגל הכוללים את אי זימונם של אנדראה ברניאני ואלסנדרו ג'נטילה: "שינינו את הסגל בגלל שלשחקנים היו עונות קשות עם פציעות או "בעיות" שמנעו מהם לשחק במהלך העונה. לקחנו שחקנים שאוהבים אחד את השני ויש ביניהם כימיה טובה. אנשים שיעשו את הטוב ביותר כדי לכבד את הנבחרת שלנו. לפעמים הלב חשוב יותר מרמת הכישרון. כולם בקבוצה יודעים מה צריך לעשות".

"אם יכולתי לזמן את טים דאנקן זה היה נותן לנו יתרון גדול", התלוצץ מסינה לאחר שנשאל על המחסור בסנטר איכותי בנבחרת הישראלית, "לשנינו יש קבוצות נמוכות. שתי הקבוצות נמוכות, בונות על מהירות ועל משחק חוץ-פנים. פגשתי את דן שמיר. הוא יודע מה אני אוהב ומה משגע אותי וזה בטוח יהיה יתרון עבורו. דן מאמן נהדר. הוא לא רק מאמן מצוין אלא גם חבר נהדר שלי. אני בטוח שיהיה לו חלק חשוב במשחק מולנו".

אטורה מסינה. חושש מדן שמיר (איגוד הכדורסל)
אטורה מסינה. חושש מדן שמיר (איגוד הכדורסל)

לסיום התייחס המאמן למשמעות של המשחק הראשון שיכול להוביל למומנטום חיובי בטורניר: "זו סיטואציה מאוד מוזרה כי זאת הפעם הראשונה שיש יום מנוחה אחרי המשחק הראשון. אני חושב שיותר חשוב זה איך הנבחרת תתנהל אחרי יום המנוחה הראשון, בלי קשר לאם ניצחנו או הפסדנו במשחק הראשון. אם אתה מנצח אתה רוצה להמשיך לשחק כמה שיותר מהר, אבל יש יום חופש. אם אתה מפסיד יש לך זמן לנוח ולתקן את הטעויות. אני חושב שהמשחק הראשון חשוב כדי לבנות את המומנטום אבל זה לא יהיה אסון עבור שתי הנבחרות אם הן יפסידו במשחק".

הפורוורד לואיג'י דאטומה, שזכה עם פנרבחצ'ה ביורוליג ונחשב לאחד מכוכבי הנבחרת, הוסיף: "ישראל היא יריבה קשוחה עבורנו. הם משחקים עם הרבה גאווה ואנרגיות. נצטרך להיות מאוד מרוכזים במשחק ולפעול לפי תכנית המשחק שלנו. נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לנצח. עבדנו קשה והשקענו הרבה מאמץ וריכוז כדי לעשות את הטוב ביותר. מטרות? אנחנו מסתכלים משחק אחרי משחק וכרגע מתרכזים בישראל. כרגע אנחנו רוצים לעבור לשלב הבא באיסטנבול".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי