נשארה בבית: ישראל שוב נכנעה, 88:73 לליטא

שחקני נבחרת ישראל שמחים
שחקני נבחרת ישראל שמחים | עדי אבישי

הנבחרת של אדלשטיין כבר עם מאזן 2:0 באליפות אירופה. קוזלינסקאס ו-ולאנצ'יונאס שלטו והנחילו עוד הפסד, הוואל היחיד שהופיע אבל נקלע לבעיית עבירות

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל ספגה תבוסה נוספת ביורובאסקט, כשהפסידה לליטא 88:73 במשחק השני בטורניר, לנגד עיניו של גרג פופוביץ' מאמנה של סן אנטוניו ספרס. ריצ'רד האוול, שנקלע לבעיית עבירות, היחידי שהצליח להתמודד עם הגובה של הירוקים-צהובים בצבע וקלע 20 נקודות. גל מקל בלט עם 18 נקודות, כספי תרם 15 נקודות, אך לא הצליחו למנוע את המפלה הגדולה. אולנובאס (18), קוסמינסקאס (16) ו-ולאנצ'יונאס (11) הובילו את הליטאים, שעלו למאזן 7-0 מול ישראל.

המשחק החל בריצה נהדרת של ישראל, כשליאור אליהו ומקל הובילו את הלבנים ליתרון מוקדם. האוול הצליח לשלוט בצבע, אך כבר באמצע הרבע הראשון צבר שתי עבירות, ירד לספסל והליטאים חזרו למשחק. חניכיו של אדלשטיין המשיכו לרוץ והחלו לצבור נקודות, אך היריבה העיקשת נשארה בתמונה וירדה לרבע הראשון 19:23. הרבע השני היה המשך ישיר של הרבע הראשון, כשליטא נכנסה לעניינים ויצאה לריצת 9-0, כשישראל החלה לסגת, ולא קלעה בארבע וחצי דקות הראשונות של הרבע השני. הליטאים הגדילו את הפער בהמשך הרבע, אך חזרתו של האוול לפרקט החזירה את הנבחרת למשחק עם ריצת 0-6 שתי דקות לתום הרבע. ישראל ירדה למחצית רק בפיגור 38:37.

המחצית השנייה הייתה תחילת הסוף, כשהאוול ספג שתי עבירות מהירות והגיע לארבע עבירות. הליטאים יצאו לריצה מטורפת של 21-1 מתחילת הרבע השלישי, כשהספסל תרם 56 נקודות לעומת 9 נקודות בלבד לספסל הישראלי. הרבע נגמר בשלשה אדירה של יוסיקיבצ'יוס מ-3/4 מגרש. הליטאים הצליחו לשמור על יתרון דו ספרתי לאורך כל הרבע למרות, חזרה קלה של ישראל בעזרתם של כספי, מקל והאוול. חניכיו של אדלשטיין לא הוו יריב משמעותי לליטאים, ואחרי שני משחקים מציגים יכולת חלשה. המשחק נגד גרמניה יהיה מכשול גבוה מאוד עבור הבחורים בלבן-כחול.

אדלשטיין וגרשון במילים אחרונות לפני המשחק (עדי אבישי)
אדלשטיין וגרשון במילים אחרונות לפני המשחק (עדי אבישי)

רבע ראשון
ישראל פתחה את המשחק בצורה טובה, והצליחה לעלות ליתרון ראשונה, מקל עם ארבע נקודות מהירות. גם ליאור אליהו עם פתיחה נהדרת, הפורוורד נראה חד. ישראל מנצלת את העייפות של ולנצ'יונאס. האוול ספג שתי עבירות מהירות וירד אל הספסל. הליטאים הצליחו לצמצם את התוצאה לקראת סוף הרבע, ולא מוותרים ללבנים-כחולים. אליהו ומקל ממשיכים ללהוט ומובילים את מאזן הנקודות של הנבחרת. כספי העלה את מצב הרוח בנבחרת עם שלשה אדירה דקה לסיום הרבע. גם יובל זלמנסון, שעלה מהספסל, נכנס מהר לעניינים וקלע שני סלים חשובים. גם ליטא נמצאת בבעיית עבירות קלה, כשמוטיונאס צבר שתי עבירות וירד לספסל לקראת תום הרבע. 19:23 לישראל בתום הרבע, כשיראל עם 2 מ-4 מהשלוש. בהפסקת הרבע נערך טקס לכבוד עידו קוז'יקרו ויניב גרין.

ליאור אליהו. חד מתחילת המשחק (עדי אבישי)
ליאור אליהו. חד מתחילת המשחק (עדי אבישי)

רבע שני
יותם הלפרין, פתח בחמישייה ונראה שאדלשטיין עומד במילתו ונותן לגארד יותר דקות משחק. גם זלמנסון המשיך במקומו של האוול. הליטאים שלטו עם תחילת הרבע השני עם ריצת 0-9. יוגב אוחיון נכנס לראשונה במקום מקל. סל ראשון ברבע לישראל לאחר ארבע וחצי דקות בתוך הרבע. האוול, שחזר לפרקט, ניצל את המצבים בתוך הצבע, כשהוא קיבל את הכדור עם הפנים לסל ועשה בעיות לירוקים-צהובים. שלוש דקות לסיום הרבע ישראל נקלעה לבעיות עבירות, כשצברה ארבע עבירות קבוצתיות. האוול משמיך להיות דומיננטי במדי ישראל. קוזמינסקאס ומוטיונאס עם שש נקודות ואולנובאס עם שבע מובילים את הליטאים. שתי דקות לסיום הרבע ישראל מצמקת את התוצאה עם ריצת 0-6. הקהל התעורר ומעודד את הנבחרת במלוא הכוח. 38:37 לליטא בתום מחצית טובה של הבחורים בלבן.

אליהו והאוול. אחראים על משחקה הטוב של הנבחרת (עדי אבישי)
אליהו והאוול. אחראים על משחקה הטוב של הנבחרת (עדי אבישי)

רבע שלישי
עם פתיחת הרבע השלישי האוול צבר שתי עבירות מהירות וירד לספסל, כשבמקומו נכנס שוב זלמנסון. לעומת זאת, הליטאים פתחו עם ריצת 21-1 מפתיחת המחצית השנייה. ליטא עם 23 נקודות מהספסל, ישראל רק עם שתיים. ולנצ'יונאס ממשיך לעשות צרות להגנה הישראלית וכבר עלה לשמונה נקודות. כספי עדיין לא במאה אחוז במשחק, אך סל חשוב שלוש וחצי דקות לסיום הרבע משאיר את הלבנים במשחק ומעלה את הפורוורד לשבע נקודות. אלישי כדיר זוכה לדקות ראשונות בטורניר. קוסמינסקאס לוהט עם 14 נקודות לירוקים-צהובים. ישראל ללא שלשה מהדקה התשיעית במשחק. גם כדיר צבר ארבע עבירות. מקל בולט עם 13 נקודות. יוסקיביצ'יוס קלע בתום הרבע מ-3/4 מגרש והוריד את הליטאים ביתרון 71:51.

שחקני הנבחרת על הספסל. הפנים אומרות הכל (עדי אבישי)
שחקני הנבחרת על הספסל. הפנים אומרות הכל (עדי אבישי)

רבע רביעי
הרבע נפתח באותו הקצב של הרבע הקודם, שהליטאים שומרים על יתרון 20 נקודות. קוזמינסקאס ממשיך להוביל את טבלת הקלעים של ליטא עם 16 נקודות, אולנובאס דולק אחריו עם 11 נקודות. האוול חזר לפרקט, והנבחרת נראית אחרת לגמרי, עם ריצת 0-5 וצמצום ל-15 נקודות הפרש באמצע הרבע. מקל ממשיך להיות הקלעי המוביל של הנבחרת עם 16 נקודות ו-5/5 מהעונשין. כספי דולק אחריו עם 15 נקודות, הם לא מצליחים למנוע מהיריבה את היתרון הדו ספרתי. לווצ'יונאס ממשיך לשלוט בצבע ועלה ל-11 נקודות.

עומרי כספי. פנים נפולות ובצדק (עדי אבישי)
עומרי כספי. הפנים נפולות ובצדק (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי