ספרד הביסה את רומניה 50:91, סרביה שרדה מותחן מול טורקיה

מארק גאסול
מארק גאסול | אתר רשמי

יורובאסקט 2017: חואנצ'ו הרננגומס הצעיר כיכב בניצחון לה רוחה עם 18 נקודות, 23 נקודות של בוגדנוביץ' על מונטנגרו סידרו לקרואטים מאזן מושלם. רוסיה ניצחה את בלגיה, ננו גינזבורג וצ'כיה הפסידו להונגריה

(גודל טקסט)
המחזור השלישי בשלב הבתים ביורובאסקט ננעל היום (שני) עם המשחקים בבית ג' ו-ד'. לטביה של איינרס בגאצקיס ניצחה 92:97 את בריטניה, וצ'כיה של ננו גינזבורג הפסידה 85:73 להונגריה. רוסיה הבטיחה עלייה לשלב הבא עם 67:76 על בלגיה העיקשת.


בית ד'
לטביה – בריטניה 92:97
הנבחרת של איינרס בגאצקיס מתקרבת לההעפלה לשלב שמינית הגמר. החבורה המוכשרת מלטביה סיפקה עוד משחק התקפי מרשים במהלכו הגיעה ל-84 נקודות כבר אחרי שלושה רבעים ורק יכולת חלשה בסיום הובילה למשחק צמוד בדקות האחרונות. קריסטפס פורזינגיס שוב הצטיין עם 28 נק' (8 מ-13 ל-2, 3 מ-4 ל-3) ו-8 ריבאונדים, גייב אולסאני שוב הוביל את הבריטים עם 23 ו-10 כדורים חוזרים.


פורזינגיס מככב
פורזינגיס מככב. בלתי עציר (פיב"א)


בלגיה – רוסיה 76:67

הבלגים אומנם כפו משחק צמוד על החבורה של סרגיי באזרביץ', אולם בסופו של דבר שוב האיכות של אלכסיי שבד (20 נקודות, 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים) וחבריו הכריעה. החצי הראשון היה צמוד ואחרי יתרון 18:19 לרוסים בתום הרבע הפותח שתי הקבוצות ירדו להפסקה כהרוסים מובילים 33:35. בחצי השני, רוסיה, שעלתה למאזן מושלם של 0:3 והבטיחה מקום בסיבוב הבא, הצליחה להחזיק את הפער על 6-7 נקודות כשהבלגים, עם מאזן 2:1 כעת לא נותנים להם לברוח, אך גם לא מצליחים להתקרב מדי. בשורות המפסידים הצטיין מקסים דה זווייה עם 17 נקודות. 


טורקיה – סרביה 80:74
במשחק צמוד שנערך באיסטנבול, הטורקים נחלו הפסיד כואב לסרבים ואיבדו את המקום הרביעי בבית בתום המחזור השלישי ביורובאסקט. במשחק שהתנהל הלוך חזור, כל נבחרת ניצחה שני רבעים. אחוזי הקליעות מהשדה היו קרובים – 73% לסרביה ו-65% לטורקיה. השליטה של הסרבים מתחת לסל היא זו שהכריעה את המשחק לטובתה, כשהסרבים מורידים 40 כדורים חוזרים לעומת 27 של הטורקים. בוגדאן בוגדאנוביץ' הוביל את הסרבים עם 17 נקודות, לוצ'יץ' ויוביץ' תרמו 9 נקודות כל אחד. מאחמטוגלו קלע 19 לטובת הטורקים.


מילאן מאצ'בן. הפורוורד ונבחרתו חזרו לתמונות שמינית הגמר (פיב
 מילאן מאצ'בן. הפורוורד ונבחרתו חזרו לתמונות שמינית הגמר (פיב"א)


בית ג'

הונגריה – צ'כיה 73:85

אחרי התבוסה לספרד, החבורה של ננו גינזבורג ספגה הפסד מאכזב שפגע בשאיפותיה לסיים במקום השלישי בבית ואף סיבך אותה במאבקי העליה, דווקא מול ההונגרים החלשים. הקפטן אדם האנגה סיפק משחק לפנתיאון עם שורה סטטיסטית מרשימה של 31 נקודות, 8 ריבאונדים, 8 אסיסטים ומדד 34, כך שכבר מהפתיחה עלו הלבנים ליתרון וסיימו את המחצית ביתרון 11. הצ'כים חזרו קצת ברבע השלישי אך ללא הועיל, בעיקר לאור העובדה שרק שלושה שחקנים בנבחרת קלעו בספרות כפולות. תומאש סאטורנסקי הוביל את הבחורים של המאמן הישראלי עם 18 נקודות ו-7 ריבאונדים. כעת לשתי הנבחרות מאזן זהה של שני הפסדים וניצחון.


האנגה מול סאטורנסקי
האנגה מול סאטורנסקי (פיב"א)


מונטנגרו – קרואטיה 76:72

המונטנגרים הסתבכו מאוד עם הפסד לנבחרת של אלכסנדר פטקוביץ'. החבורה של טאנייביץ' עם מאזן של 2:1 כעת בעוד המנצחים עם מאזן מושלם של 0:3 והם למעשה בשלב הבא כשהם יאבקו על המקום הראשון עם ספרד. הקרואים פתחו בטירוף ועלו ליתרון 0:15, אולם להפסקה בין הרבעים המונטנגרים ירדו בפיגור שמונה בלבד אחרי שהצליחו לצמצם נזקים. ברבע השני המגמה נמשכה ומונטנגרו צימקה עד פיגור 31:28, אך קרואטיה שוב רצה בדרך ליתרון 31:43 בהפסקה. קרואטיה שמרה על היתרון הבטוח גם ברבע השלישי כשבסיומו ירדה עם יתרון 52:62. ברבע הרביעי המונטנגרים, בראשותו של טייריס רייס (22 נקודות) צימקו עד פיגור 73:72 בלבד 58 שניות לסיום, אולם כאן כלו הכוחות שלהם ולייאפ של דריו סאריץ' וקליעת עונשין מוצלחת אחת שלו מבין שתיים סגרו את הסיפור בעצם. בויאן בוגדנוביץ' הצטיין בשורות המנצחת עם 23 נקודות. 


טייריס רייס. לא הצליח למנוע את ההפסד (פיב
טייריס רייס. לא הצליח למנוע את ההפסד (פיב"א)


ספרד – רומניה 50:91
אמנם ספרד חוותה רבע ראשון קשה מול הרומנים, אך בסופו של דבר ה"לה רוחה" ברחו החל מהרבע השני וחזרו לפסגת הבית. כאמור, הרבע הראשון היה צמוד, כשהרומנים אף הצליחו לעלות ליתרון בשלב מסוים. מארק גאסול החל להיכנס לעניינים בעזרת מספר ריבאונדים בהגנה, שהובילו להתקפות מהירות של הספרדים והרבע הסתיים רק ב-19:21 לספרד. מי שהוביל את הבריחה של ספרד החל מהרבע השני ועד תום המשחק הוא הפורוורד בן ה-20 של דנבר נאגטס, חואנצ'ו הרננגומס, שסיים את המשחק עם 18 נקודות ו-12 ריבאונדים. גם אחיו, ווילי הרננגומס הסנטר של ניו יורק ניקס, כיכב עם 13 נקודות. הספרדים התעללו ברומנים וקלעו ב-75 אחוז מהשדה.


חואנצ'ו הרננגומס. משחק ענק לכשרון הצעיר (פיב

חואנצ'ו הרננגומס. משחק ענק לכשרון הצעיר (פיב"א)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי