מוקדמות יורובאסקט 2021: ישראל תפגוש את ספרד

עודד קטש, גיא פניני
עודד קטש, גיא פניני | עדי אבישי

הנבחרת של עודד קטש שובצה לבית א' ותתמודד נגד היריבה האימתנית, שלא ירדה מהפודיום מאז 2005. בנוסף, הכחולים-לבנים ישחקו מול פולין ואחת מבין קפריסין, רומניה וסלובקיה. נבחרת הנשים שובצה עם שבדיה ומונטנגרו

(גודל טקסט)
הגרלת הבתים של מוקדמות יורובאסקט 2021 נערכה היום (שני) במינכן ובה נבחרת ישראל שובצה לבית א', יחד עם ספרד, פולין ויריבה נוספת מבין סלובקיה, רומניה וקפריסין, שיתמודדו בפלייאוף מקדים. במהלך ההגרלה, מזכ"ל פיב"א קמיל נובאק הסביר כי ההחלטה לחזור לטורניר מוקדמות על מנת להבטיח את המקום באליפות, נבעה מהרצון להגדיל את כמות המשחקים בעלי המשמעות עבור הנבחרות הלאומיות.


ישראל הגיעה מהדרג החמישי וההגרלה זימנה לעודד קטש וחניכיו מפגש עם יריבה מאיימת כמו האימפריה הספרדית. הנבחרת של סרג'יו סקאריולו לא ירדה מהפודיום באליפות אירופה מאז 2005, עם שלוש זכיות במדליית הזהב ב-2009, 2011 ו-2015, בנוסף למדליית כסף ב-2007 ושתי מדליות ארד ב-2013 ובאליפות האחרונה, ב-2017. במקרה של פולין, היריבה שהגיעה מהדרג הרביעי, הנבחרת נמנעה ממפגש עם גרמניה וצ'כיה, שהיו בקבוצת דירוג זו יחד עם הפולנים ונחשבות ליריבות קשות יותר.


כל נבחרת תפגוש את שלוש היריבות שלה פעמיים, בית וחוץ, כאשר אלו שיסיימו בשלושת המקומות הראשונים בכל בית יעפילו לשלב הבתים של האליפות. המשחקים ייערכו בשלושה חלונות: פברואר 2020, נובמבר 2020 ופברואר 2021. טביליסי, מילאנו, פראג וקלן הן ארבע הערים שיארחו את שלב הבתים של היורובאסקט, כאשר ברלין תארח את שלב הנוקאאוט.


גם נבחרת הנשים הוגרלה היום והיא שובצה לבית ב', יחד עם שבדיה ומונטנגרו. חלון המשחקים הראשון שלה יהיה כבר בחודש נובמבר הקרוב.


יתמודדו עם ספרד הגדולה. שחקני נבחרת ישראל (עדי אבישי)
יתמודדו עם ספרד הגדולה. שחקני נבחרת ישראל (עדי אבישי) 


תמונת הבתים המלאה
בית א': ספרד, פולין, ישראל, סלובקיה/קפריסין/רומניה

בית ב': רוסיה, איטליה, מקדוניה, אסטוניה

בית ג': ליטא, צ'כיה, בלגיה, אלבניה/בלרוס/דנמרק

בית ד': קרואטיה, טורקיה, הולנד, שבדיה

בית ה': סרביה, פינלנד, גאורגיה, שוויץ/פורטוגל/איסלנד

בית ו': סלובניה, אוקראינה, הונגריה, אוסטריה

בית ז': צרפת, גרמניה, מונטנגרו, קוסובו/לוקסמבורג/בריטניה

בית ח': יוון, לטביה, בוסניה-הרצגובינה, בולגריה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי