ים מדר: "אנחנו נבחרת שמשחקת בלי אגו, זה היה המפתח להצלחה"

שחקני נבחרת העתודה חוגגים
שחקני נבחרת העתודה חוגגים | דני מרון

יומיים לאחר הזכייה השנייה ברציפות, כוכב נבחרת העתודה בראיון: "הזהירו אותנו שאף הפסד לא ייכנס ללב ושאף ניצחון לא יעלה לראש. לא שמעתי שהיו דיבורים עליי, דני אבדיה? אח שאני מאחל לו להגיע הכי רחוק"

(גודל טקסט)

ים מדר הוא סיפור. הילד בן ה-18 שהגיע כנער מבית דגן להפועל ת"א חתום יחד עם דני אבדיה וחבריהם על הזכייה של נבחרת העתודה זו השנה השנייה ברציפות בתואר אלופת אירופה עד גיל 20. ואם אבדיה קיבל את כל התשואות, הרי שמדר בוודאי נחשב למספר 2 בסגל.

מדר (1.90) סיים אליפות פנטסטית עם הנבחרת כרכז הראשון, כששיחק בשבעת המשחקים 31.1 דקות בממוצע, קלע 15.9 נק' בממוצע למשחק, חילק 7.7 אס' למשחק והוריד 3.1 ריב'. מאז הזכייה שלשום באליפות, הוא כמעט ולא עצם עין. אתמול בשעה ארבע בבוקר סיימו הוא וחבריו את מסיבת הסיום של האליפות במועדון "שלוותה" בת"א, אבל גם במלון, בו הוא חלק חדר עם חברו אבדיה, מדר לא הצליח להירדם. "רק קרוב לשעה שבע נרדמנו ואז בתשע העירו אותנו לארוחת בוקר שלאחריה היה הפיזור לבתים", מספר בראיון מיוחד למעריב מי שביום חמישי הקרוב יתייצב בבקו"ם, יתגייס ויחל בטירונות צה"לית.

מדר החל את דרכו בכדורסל בבית דגן אצל המאמן יורם אביסרור, וכשהיה בכיתה י"א המאמן עופר רון צירף אותו להפועל ת"א. שלוש שנים הוא העביר בקבוצת הנוער, ובשנה שעברה שיחק גם בבוגרים. הכישרון פרץ ובקבוצה האדומה מיהרו להחתים אותו לחוזה של שלוש שנים שיסתיים ב-2021.

ההנפה.
ההנפה. "לא יודע אם נוכל לשחזר את ההישג" (דני מרון)

למדר יש עוד שנתיים לשחק בנבחרת העתודה. יחד עם חמישה מחבריו, ביניהם אבדיה, יותם חנוכי, אופק מלכה, עידן אלבר ותומר לוינסון, הם ינסו לעשות בשנה הבאה דבר שאף קבוצה צעירה לא עשתה זאת מעולם – זכייה בפעם השלישית ברציפות באליפות אירופה, שתיערך בליטא. "אני לא יודע אם נוכל לשחזר את ההישג ולזכות באליפות שלישית. זה מטורף, אני רק יכול להגיד שהנבחרת שזכתה שלשום באליפות הייתה מאוד מוכשרת, נבחרת עם שחקנים טובים ששיחקה כמו יחידה אחת".

ומה לגבי סוד ההצלחה? "בחרו 12 שחקנים שאולי לא היו הכי מוכשרים, אבל כאלו שהרכיבו נבחרת ששיחקה ללא אגו. נבחרת שכל אחד מהשחקנים עשה את מה שציפו ממנו ואני רק יכול להיות שמח שזה הצליח ושאני הייתי חלק ממנה".

במשחק הראשון באליפות הפסדתם לסרביה. מה קרה מאז?
"דיברו איתנו והכניסו את כולנו לפוקוס. היה בשיחה חיבור טוב והסבירו לנו ששום הפסד לא ייכנס לנו ללב ושום ניצחון לא יעלה לנו לראש. זה מה שקרה. גם כשהשגנו ניצחונות גדולים, הראש לא הסתובב. ידענו שכל משחק קובע וזה באמת מה שהיה. אני רק יכול להגיד לצוות כל הכבוד. כל הקרדיט להם על ההכנה ועל הצורה בה נלחמנו".

מדר.
מדר. "לכל שחקן היה תפקיד" (דני מרון)

מדר ממשיך לשמור על צניעות וטוען: "היה כיף לראות את הנבחרת הזו, כי היא שיחקה בלי אגו. זה המפתח להצלחה. אומרים שדני ואני הכוכבים, אבל אני לא יודע אם זו המילה הנכונה. לכל שחקן בנבחרת היה תפקיד. כל אחד בא לתרום את שציפו ממנו ובגלל זה היינו קבוצה".

דני אבדיה הפך לאייקון, זה לא הפריע לך?
"דני הוא אח ואני מאחל לו להגיע הכי רחוק. הבן אדם עובד הכי קשה ולא סתם הוא הגיע לאן שהגיע. אני מאחל לו להגשים את כל החלומות. מאחל לו לשחק ברמות הכי גבוהות ולמצות את הפוטנציאל שיש לו".

מה כל כך מיוחד בו?
"הוא עושה על המגרש כמעט הכל. עם הגובה שיש לו זה בונוס שאין להרבה שחקנים. הוא רואה את המגרש כמו רכז. הוא קולע, הוא שומר וחוטף. אני אוהב את כל מה שהוא עושה".

מדר, אבדיה והגביע.
מדר, אבדיה והגביע. "לא סתם הוא הגיע לאן שהגיע" (דני מרון)

ומה עם ים מדר?
"אני מנסה לשפר את כל היתרונות שיש לי. במגבלות הגופניות שלי אני מנסה להוציא את הכי טוב. יש אצלי המון מקום לשיפור. אני צריך להיות הרבה יותר טוב בלא מעט אספקטים. אני למשל צריך לשפר במיוחד את הקליעה תוך כדי כדרור".

גם עליך סקאוטים שמו עין.
"אני לא יודע מה כתבו עלי. לא שמעתי מה דיברו עלי. אולי עכשיו יהיה לי קצת יותר זמן לבדוק. באופן אישי אני אוהב לשחק ברמות הגבוהות ושמח שיצא לי לשחק לצד שחקנים גדולים כי כך אני מוציא מעצמי את המיטב".

יש לך מודל לחיקוי?
"אני אוהב לראות שחקנים מיוחדים שמביאים דברים שונים למגרש. תאודוסיץ' למשל, או קיירי ארווינג. יש כל כך הרבה שחקנים שיש לי מה ללמוד מהם. בשנה האחרונה למדתי המון מרביב לימונד. הוא קלט אותי נהדר בבוגרים של הפועל וזה לא היה מובן מאליו".

קיירי אירווינג.
קיירי אירווינג. "אוהב שחקנים שמביאים דברים שונים למגרש" (AFP)

מדר מספר ששאב את הביטחון באליפות מהמנהל המקצועי של נבחרות ישראל פיני גרשון, וכמובן מהמאמן אריאל בית הלחמי. "לי ולפיני יש שפה משותפת. אני אוהב אותו. הוא מעיר לי כשצריך ואני מיישם את ההערות שלו. מה שהוא אומר קדוש".

ואריאל?
"זה סוג המאמנים שאני אוהב. אריאל הוא קודם כל בן אדם. הוא אומר בפנים את מה שהוא חושב. הוא לא שומר דברים בבטן. הוא לא מסתחרר אחרי דברים. השיטה שלו אהובה עליי. בקמפיין קצר כמו שהיה לנו בנבחרת, הוא הצליח להטמיע את התורה שלו, יחד עם אווירה ואנרגיה חיובית וזה מה שהביא לנו את ההצלחה. לאריאל יש חלק גדול באהבת הקהל לנבחרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי