בפעם ה-14 ברצף: נבחרת ישראל עלתה לאליפות אירופה

גיא פניני גיא פניני | FIBA
יפתח זיו, נבחרת ישראל יפתח זיו, נבחרת ישראל | FIBA
גל מקל, עידן זלמנסון, תמיר בלאט גל מקל, עידן זלמנסון, תמיר בלאט | FIBA
בן קרטר, ים מדר בן קרטר, ים מדר | FIBA
שחקני נבחרת ישראל חוגגים שחקני נבחרת ישראל חוגגים | FIBA

לאחר הניצחון הגדול על ספרד, החניכים של קטש שמרו על המאזן המושלם עם 72:78 נגד פולין והבטיחה את מקומה ביורובאסקט 2022. שלשה של פניני הכריעה את המשחק הדרמטי. 14 נק' לג'ייק כהן, גל מקל הוסיף 12 משלו

(גודל טקסט)

בפעם ה-14 ברציפות, נבחרת ישראל העפילה לאליפות אירופה בכדורסל. יומיים בלבד לאחר הניצחון הגדול על אלופת העולם ספרד, החניכים של עודד קטש שמרו הערב (שני) על מאזן מושלם כשניצחו 72:78 את פולין והבטיחו את מקומם ביורובאסקט 2022.

מאז 1993 לא פספסה ישראל את אליפות אירופה, ולמרות דרמה לקראת סיום המשחק, שום דבר לא מנע מהכחולים-לבנים את הניצחון הערב בהיכל שבוולנסיה. מספר שחקנים ישראליים בלטו במשחק, כאשר ג'ייק כהן (14 נקודות) וגל מקל (12) הובילו את רשמית הקלעים, אך גם יפתח זיו (9) תרם רבות מהספסל. גיא פניני הוותיק, שסיים גם עם 9 נקודות, קלע שלשה דרמטית מאוד לקראת הסיום, אשר הבטיחה לישראל את הניצחון.

הרבה מאוד עליות וירידות היו הערב באולם בספרד, מצד שתי הקבוצות. ישראל מצאה את עצמה מובילה בפער דו ספרתי יותר מפעם אחת במשחק, אך תמיד פולין חזרה, כאשר בשיא היא גם צימקה את ההפרש לנקודה אחת בלבד, כדקה בלבד לבאזר האחרון. פניני, שקלע שלשת קלאץ' גדולה בסיום המשחק, סיים את המשחק עם שלוש זריקות מדויקות מהטווח, אשר ישראל כולה התקשתה מאוד מחוץ לקשת (7 מ-24, 29%).

חגיגות בספרד. נבחרת ישראל באליפות אירופה 2022 | FIBA

קלעו לישראל

ג'ייק כהן 14 נקודות, גל מקל 12, גיא פניני ויפתח זיו 9 כל אחד, תומר גינת 8, עידן זלמנסון וים מדר 6 כל אחד, נמרוד לוי 5, גולן גוט 3 ורפי מנקו 2.  

מהלך המשחק

נבחרת ישראל עלתה בחמישייה עם תמיר בלאט, ג'ייק כהן, תומר גינת, גל מקל ורפי מנקו. פולין מנגד התחילה את המשחק עם ארון סל, אדם הריצ'ניוק, לוקאש קוזארק, מתיאוש פוניטקה ומייקל סוקולובסקי. במהלך דקות הפתיחה ישראל התקשתה לייצר נקודות, אך גם הפולנים לא היו בשיאם. כהן קלע את הסל הראשון במשחק עבור ישראל, סוקולובסקי הגיב מן הצד עם שלשה ראשונה במשחק. אסיסט של מנקו לגינת קבע 5:5 במשחק, ולאחר עוד נקודות של כהן זו הייתה פולין שיצאה לריצת 0:6 ואילצה את קטש לקחת פסק זמן ראשון. לאחר מכן, נקודות של גינת חתמו את הרבע הראשון. 16:18 לפולין בתום הרבע הראשון.

ג'ייק כהן מול סוקולבסקי | FIBA
גינת. נקודות אחרונות ברבע הראשון | FIBA

ליי-אפ של זלמנסון בפתיחת הרבע השני צימק ל-20:18, ונקודות של מקל כבר קבעו שוויון. לאחר מכן, ריצת 0:7 של פולין שוב פתחה פער על ישראל, אבל לאחר מכן השחקנים בכחול-לבן הגיבו נהדר – יפתח זיו קלע 3/3 מהקו, ג'ייק כהן הוסיף 2 נקודות ושלשה של גל מקל, אחרי 11 החמצות של ישראל, כבר העבירה את היתרון במשחק. היכולת הנהדרחת של זלמנסון וזיו המשיכה עם נקודות נוספות, ושלשה של גיא פניני כבר קבעה 30:38 לישראל. זיו קלע 2 נוספות, דמיאן קוליג קלע את הנקודות האחרונות של המחצית. 32:41 לישראל בהפסקה.

פניני. רבע שני נהדר לנבחרת | FIBA
יפתח זיו סחף את ישראל | FIBA

פולין קיזזה את היתרון במהלך דקות הפתיחה של המחצית השנייה, אבל פניני השיב עם שלשה נוספת במשחק שלו. במשך דקות רבות הקבוצות לא הצילחו לייצר נקודות, ולאחר מכן מקל צלף שלשה נהדרת וקבע הפרש של 11 נקודות לטובת ישראל. פולין החלה לרוץ, קלעה שלשה והוסיפה עוד ארבע נקודות אשר הורידו את הפער לארבע נקודות בלבד, אבל נמרוד לוי עלה מהספסל והניח שתי נקודות. אסיסט של בלאט למקל קבע 50:56 לישראל, גינת הוסיף סל ועבירה לאחר מכן. בלאט הוסיף לאחר מכן שלשה משלו והגדיל ל-12 נקודות. 52:62 לישראל לפני הרבע המכריע.

מדר. ישראל ירדה לרבע המכריע ביתרון דו ספרתי | FIBA
זלמנסון בפעולה מול פולין | FIBA

את הרבע הרביעי פולין פתחה בצורה נהדרת – שלשה של פונטיקה ולאחר מכן, שלשה של קוז'ארק – צימקו את פער שוב, מדר השיב מהצד שני לטובת ישראל. נמרוד לוי הוסיף נקודות מהקו וההפרש עמד על ארבע נקודות לישראל. ישראל רצה שוב על הפרקט, נקודות של כהן ושלשה של גולן גוט הגדילו את ההפרש ךתשע נקודות. פולין בהנהגתו של סוקולובסקי לא ויתרה על המשחק, חטפה כדורים והצליחה לצמק בזכות שלשה את ההפרש לשלוש נקודות בלבד, כדקה וחצי לסיום המשחק. לאחר מכן, ההפרש קוזז לנקודה אחת בלבד, 72:73 לישראל, וגיא פניני סגר עניין עם שלשת קלאץ' חשובה. מקל קלע את הנקודות האחרונות מהקו. 72:78 לישראל בסיום המשחק.

סוקולבסקי מול כהן. פולין לא ויתרה | FIBA
ניצחון גדול לישראל | FIBA

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי