נבחרת ישראל הוגרלה עם סרביה, צ'כיה ופולין ביורובאסקט 2022

דני אבדיה, יאן וסלי, ניקולה יוקיץ' | דני מרון / GettyImages

עודד קטש ושחקניו יפגשו את ננו גינזבורג ונבחרתו, שגם תארח בפראג את משחקי בית ד'. בנוסף אליהן, החבורה בכחול לבן תתמודד גם נגד פינלנד והולנד, כאשר ארבע הנבחרות הראשונות בבית יעפילו לשמינית הגמר

(גודל טקסט)

בקיץ 2022 תצא לדרך אליפות אירופה בכדורסל בפראג (צ'כיה), טביליסי (גאורגיה), מילאנו (איטליה), קלן ושלבי ההכרעה בברלין (גרמניה) והיום (חמישי) נערכה הגרלת שלב הבתים ובה נבחרת ישראל התבשרה מי יהיו יריבותיה ביורובאסקט ה-14 ברצף הכחולים-לבנים..

נבחרת ישראל הייתה בדרג החמישי בהגרלה שנערכה על ידי כוכב העבר הגרמני דירק נוביצקי ובסופה נקבע כי עודד קטש ושחקניו יפגשו בקיץ הבא את סרביה, צ'כיה, פולין, פינלנד והולנד במסגרת בית ד' של הטורניר, כאשר משמעות הדבר היא שמשחקי הנבחרת ייערכו בפראג שבצ'כיה.

צריך לומר כי ההגרלה שקיבלה ישראל בהחלט סבירה, בהתחשב בעובדה כי ארבע נבחרות מכל בית עולות לשלב שמינית הגמר. במידה ותעפיל, הנבחרת תתמודד בשלב הנוקאאוט מול יריבה מבית ג' הכולל את יוון, איטליה, אסטוניה, קרואטיה, אוקראינה ובריטניה. לדוגמה, אם ישראל תסיים במקום הרביעי בבית אליו היא הוגרלה, היא תפגוש בשמינית הגמר את הנבחרת שתסיים ראשונה בבית ג'.

גל מקל, עידן זלמנסון, תמיר בלאט | FIBA

כידוע, 24 נבחרות עלו ליורובאסקט וחולקו לשישה דרגים שונים. ארבע המארחות בחרו מדינה שותפה שתהיה איתה בבית וכך מראש נקבע כי איטליה תהיה עם אסטוניה, צ'כיה עם פולין, גאורגיה עם טורקיה וגרמניה עם ליטא. המשחקים ייערכו החל מ-1.9.2022 ועד ה-18 באותו חודש.

מבחינת לוח המשחקים, ישראל תפתח את הקמפיין שלה ב-2 בספטמבר נגד פינלנד, כשר לאחר מכן היא תפגוש גם את הולנד (3.9) ופולין (5.9). בשני המשחקים האחרונים של שלב הבתים תפגוש את הנבחרת את היריבות החזקות ביותר שלה – סרביה (6.9) וצ'כיה (8.9).

הבתים המלאים ביורובאסקט 2022:

בית א': ספרד, טורקיה, גאורגיה, רוסיה, בלגיה, בולגריה.

בית ב': צרפת, ליטא, גרמניה, סלובניה, הונגריה, בוסניה.

בית ג': יוון, איטליה, אסטוניה, קרואטיה, אוקראינה, בריטניה.

בית ד': סרביה, צ'כיה, פולין, פינלנד, ישראל, הולנד.

עמוס פרישמן, יו"ר הועדה המקצועית באיגוד, הגיב להגרלה: "לפני הכל אנחנו גאים על כך שנבחרת ישראל עלתה לאליפות אירופה בדרך בה עלתה, מהמקום הראשון בבית לא קל במאזן 1:5. זו אליפות אירופה ואין הגרלות קלות ברמה הזו".

"אני מבטיח שהנבחרת תגיע מוכנה למשימה הזו ומזכיר שעד אליפות אירופה מצפים לנו עוד ארבעה חלונות של מוקדמות גביע העולם וגם זו מטרה שאנחנו מציבים עבור הנבחרת. לא הקטנתי ציפיות כשהוגרלנו לבית עם ספרד ופולין במוקדמות ואני לא מקטין אותן כעת, אבל כשנגיע קרוב יותר לאליפות ונדע מהו הסגל שלנו, נוכל להציב מטרות ברורות יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי