גינזבורג חשף: "הוצע לי לאמן את זניט לפני צ'אבי פסקוואל"

ננו גינזבורג
ננו גינזבורג | Yifan Ding/Getty Images

מאמן נבחרת צ'כיה התראיין לרדיו 103FM וסיפר על ההזדמנות שהייתה לו ברוסיה, על נבחרת ישראל ("נמצאת בקו עלייה, כל אירופה מדברת על זה") ועל מעמד המאמן בארץ ("לא פשוט לאמן פה, שיבק לקח אליפות ופוטר")

(גודל טקסט)

לאחר שנבחרת ישראל הוגרלה יחד איתו לאותו הבית ביורובאסקט 2022, ננו גינזבורג, מאמן נבחרת צ'כיה שגם תארח את משחקי בית ד' בטורניר, התראיין אמש (ראשון) לתוכנית הספורט של רדיו 103FM וחשף כמה סיפורים מרתקים: ההצעות הנוצצות שהיו לו, סיכויי נבחרת ישראל ונבחרת צ'כיה באליפות אירופה, מעמד המאמן הישראלי ועוד מספר נושאים.

האזינו לראיון המלא

גינזבורג פתח בהתייחסות להגרלה של נבחרתו ביורובאסקט: "אני לא יודע אם זה הבית הכי קשה, אבל בוא נאמר שאת סרביה למשל יהיה קשה לעקוץ. שאר הנבחרות בדרגה די שווה, כל נבחרת יכולה לנצח כל אחת. ישראל נמצאת בקו עלייה, כולם באירופה מדברים על זה. בסך הכל זה בית מאוד שווה".

נבחרת ישראל: "אין ספק שישראל יכולה לעשות טורניר נהדר. הפינים בקו ירידה, יש להם שחקן NBA אחד והם טיפה מבוגרים. גם אנחנו הצ'כים כבר מזדקנים, למרות שעדיין יש נבחרת טובה. את הולנד צריך לנצח אבל הם לא פראיירים, והפולנים כבר הראו לנו מי הם ולמה הם מסוגלים. בישראל מתפתח דור טוב, עם דני אבדיה, ים מדר, תמיר בלאט ועוד. תוסיף לזה את כל המתאזרחים, ויש לך נבחרת שיכולה לדבר חזק".

מעמד המאמן הישראלי: "הרבה מאמנים ישראלים רוצים לצאת לחו"ל ולאחרונה גם היה תור זהב עם דייויד בלאט, מולי קצורין, פיני גרשון ושרון דרוקר. הייתה תקופה ארוכה שהיו מאמנים בחוץ לארץ, אפילו אריק שיבק, וכעת יש עוד פעם דור כזה. אורן עמיאל עושה עבודה מדהימה בנימבורק, ודן שמיר בניו זילנד. לא צריך לספר לכם מה זה ג'וב של מאמן, במיוחד בישראל. לא פשוט לאמן בארץ, קח לדוגמה את שיבק. הוא לקח אליפות בראשון לציון, ושלושה משחקים שנה אחרי זה הוא הלך הביתה. תמיד טוב להתאוורר, כל מאמן שהיה בחו"ל או שנמצא שם עכשיו, ברגע שתיתן לו הצעה מישראל או מחו"ל הוא יעדיף את האופציה מחוץ לארץ".

ננו גינזבורג
ננו גינזבורג | Lintao Zhang/Getty Images

הצעות מהעבר: "בוא נאמר שהיו לי כמה הצעות יפות מאוד בשנתיים האחרונות. עכשיו אני יכול להגיד את זה, אבל הייתה לי הצעה מזניט סנט פטרסבורג לפני צ'אבי פסקוואל, והייתה לי הצעה מלוקומוטיב קובאן, אך לא יכלתי לקחת אותן בגלל החוזה שיש לי בנבחרת צ'כיה. למצוא עבודה באירופה זה לא קל, יש הרבה מאמנים וכמות הקבוצות נשארת אותו דבר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי