המופע של ג'קסון: על בעל הבית החדש של מכבי ת"א

פייר ג'קסון
פייר ג'קסון | אתר היורוליג

הרכז הצליח להפתיע עם תצוגה כמעט מושלמת ב-71:88 של הצהובים בבאמברג, אבל שילינג מתייחס גם לימים בהם לא הכל ייכנס, למעמד החדש של נוריס קול ולבעיית שחקני הפנים

(גודל טקסט)

גם בחלומותיהם הוורדים ביותר לא דמיינו ראשי מכבי תל אביב תצוגת פתיחה כזו מצידו של פייר ג'קסון. קשה היה לצפות משחקן ללא ניסיון ביורוליג, אשר החמיץ את סוף תקופת ההכנה, לתצוגה איכותית, לא כל שכן למשחק מפלצתי שכלל 27 נקודות, תשעה אסיסטים, 41 נקודות מדד ולא פחות חשוב מכך- משחק כמעט נטול טעויות ואיבוד כדור אחד בלבד.

ג'קסון הפתיע את כולנו, לא רק בטיימינג המוקדם של הופעת הפתיחה שלו, אלא גם בצורה בה התפתחה. את זה שמדובר בשחקן בעל יכולות התקפיות משובחות ידענו, אבל הצורה בה החל את המשחק, עם הפעלה יעילה של הגבוהים ושליטה מרשימה בקצב המשחק הייתה מרשימה ולא צפויה. ברבע הרביעי, כשקבוצתו עם הגב אל הקיר, כבר השתלט הרכז לחלוטין על המשחק והרג אותו במו ידיו עם יכולת פנומנלית שהזכירה את גדולי הרכזים שלבשו את המדים הצהובים בעשורים האחרונים.

המסקנות לגביו מערב פתיחת העונה הן כי מדובר בבעל הבית החדש והבלתי מעורער במכבי, וכי בערבים בהם ילהט כמו אמש יהיה קשה מאד לעצור אותו ואת קבוצתו, אך לא כל משחקיו של ג'קסון ביורוליג יראו כך. קודם כל משום שאף שחקן לא יכול לשחזר נתונים כאלו מדי ערב, ובנוסף בשל העובדה שיריבותיה הבאות של מכבי כבר יגיעו הרבה יותר מוכנות אליו.

כדי לצלוח גם ערבים פחות מוצלחים של ג'קסון, יצטרכו נבן ספאחיה וצוותו לנסות בין השאר גם לשלב טוב יותר את נוריס קול, שחשב עד אמש כי הוא זה שהגיע על תקן השחקן המוביל בקבוצה, ויצטרך בתקופה הקרובה גם לחזור לכושר משחק וגם להסתגל למעמדו החדש.

קול. מי שהגיע על תקן המנהיג יצטרך להסתגל למעמד חדש (מכבי תל אביב)


קבוצה קטנה וחכמה:
את המחצית הראשונה אמש סיימו הצהובים עם שתי נקודות בלבד מארבע ניסיונות מהעונשין (וזאת בשל משחק התקפי רך מדי), זריקה אחת מחמש מעבר לקשת והרבה נקודות קלות של באמברג (שנבעו מרכות גם בצדו השני של המגרש). אז איך בכל זאת הסתיימה המחצית עם יתרון של מכבי?

בזכות משחק התקפה חכם של הגארדים שלה, שמיעטו לאבד כדורים, הפעילו ביעילות את חבריהם ושלטו בקצב המשחק, מה שעזר לקבוצתם לרדת להפסקה עם 16 מ-24 מטווח שתי הנקודות, נתון מרשים המעיד על קבוצה שמפעילה לא רק את הרגליים, אלא גם את הראש.

מרשימה לא פחות הייתה העובדה שברבע האחרון, לאחר שלל ניסיונות (לגיטימיים לחלוטין למשחק פתיחת עונה) הצליח ספאחיה למצוא את ההרכב המנצח שלו. החמישייה שכללה את ג'קסון לצדם של רול ודיברתולומיאו כגארדים ואת טיוס ודשון תומאס (שנראה כרגע כשחקן היעיל ביותר בעמדה ארבע) כגבוהים, עצרה לחלוטין את אלופת גרמניה וטסה לריצת 0:19 שגמרה את המשחק. 


טיוס. השילוב עם תומאס גמר את המשחק (עדי אבישי)

עם לא מעט שחקנים חכמים, בראשם מייקל רול המצוין (שכמעט ולא נגע בכדור בפתיחת המשחק ובכל זאת סיים אותו עם 16 נקודות) ועם צוות מקצועי מנוסה (שהכין היטב את הקבוצה למשחק אמש), למכבי ת"א הנוכחית יש את הכלים לשחק כדורסל אינטליגנטי ובעזרתו לנצח משחקים.


פחד גבהים:
לעומת גזרת הגארדים שנראית כרגע חזקה. מצבה של גזרת הגבוהים נראה הרבה פחות טוב. מול קבוצה נטולת שחקני פנים מרשימים התקשו גבוהי מכבי ת"א לתפקד אמש, בעיקר בכל הנוגע לצד ההגנתי.

פראחוסקי וג'ייק כהן הצדיקו את המוניטין הדי מפוקפק שלהם בכל הקשור לאגרסיביות ונחישות הגנתית, וג'ונה בולדן , גם כן באופן די צפוי, סיפק הופעה של שחקן בוסרי שעוד תחזור על עצמה לא פעם ולא פעמיים העונה.


פראחוסקי. הצדיק את המוניטין הדיי מפוקפק (מכבי תל אביב, האתר הרשמי)

מי שהפתיע לרעה היה דווקא אלכס טיוס, שהנוכחות ההגנתית המרשימה שלו הייתה מהגורמים שהביאו למכבי ת"א את גביע אירופה האחרון שלה, ואמש נראה כחסר יכולת וחשק, לפחות עד לרבע האחרון. הציוות שלו בדקות הסיום עם תומאס היה כאמור המוצלח ביותר מבחינת הגבוהים הצהובים, אך מול יריבות איכותיות יותר בעלות שני שחקני פנים מאסיביים הוא עלול שלא להספיק.

אז בעיות מתחת לסלים יש וגם העובדה ששוב יובשו שני השרידים הישראלים האחרונים בקבוצה לחלוטין אמש די מקוממת (כשלאיתי שגב, למשל, בהחלט היה מקום לתת כמה דקות), אבל השורה התחתונה היא יותר מחיובית. ניצחון חוץ ב-17 בהפרש, מול יריבה שאומנם איננה מאריות היבשת, אך בהחלט מסוכנת באולמה המאוד ביתי, כדורסל קבוצתי נעים לצפייה בשילוב של תצוגת שיא אינדיבידואלית, "PRETTY PRETTY GOOD", כמו שלארי דיוויד נוהג לומר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי