ג'קסון: כל החיים שלי קלעתי ככה, הפעם עשיתי את זה בשביל הקבוצה

פייר ג'קסון
פייר ג'קסון | אתר היורוליג

גארד מכבי ת"א שהצטיין עם 27 נק' ו-41 נק' מדד ב-71:88 על באמברג: "קשה לצאת מפה עם ניצחון". בקבוצה מודאגים מהבעיות בעמדות הפנים, ומאמינים בנוריס קול. צפו בנאום הניצחון של ספאחיה בחדר ההלבשה

(גודל טקסט)
שביעות רצון גדולה נרשמה אמש (חמישי) במכבי תל אביב לאחר הניצחון המרשים 71:88 על באמברג במחזור הפתיחה של היורוליג. אחרי פתיחה מהוססת ויכולת לא מרשימה בשלושת הרבעים הראשונים, הצהובים בראשות פייר ג'קסון רשמו ריצת 0:19 מדהימה בדקות הסיום שהקנתה להם ניצחון חוץ ראשון במחזור הפתיחה לראשונה מזה חמש שנים, אז גברה הקבוצה של בלאט על מלאגה בעונת 2012/13.


כוכב המשחק היה כמובן פייר ג'קסון שרשם הופעה בלתי נשכחת עם 27 נקודות, 9 אסיסטים ו-7 ריבאונדים בדרך ל-41 נקודות מדד. הרכז האמריקני ניהל את המשחק בצורה מופתית וצבר נקודות בקצב יפה, וברבע האחרון כבר השתלט על המשחק והריץ את קבוצתו לניצחון גדול על אדמת גרמניה. במכבי מאוד מרוצים מהיכולת של ג'קסון ומהמנהיגות והמשחק האחראי שהפגין ומקווים שימשיך להציג כדורסל איכותי גם במשחקים הבאים.




גם מייקל רול הרשים לטובה עם 16 נקודות בבכורה שלו ביורוליג, שהגיעה לאחר שאנשים פקפקו ביכולתו לבצע את קפיצת המדרגה הנדרשת לרמות הגבוהות של אירופה. מנגד, נוריס קול לא הרשים עם יכולת חלשה בדקות שקיבל, אולם בקבוצה מאמינים כי מדובר בתהליך טבעי בשל היעדרותו ממשחקי ההכנה וההתאמות לכדורסל האירופי ומאמינים כי הוא יכנס בקרוב לשיטה ויעזור לג'קסון להוביל את הקבוצה.


עם זאת היו גם כמה בעיות שבצוות המקצועי לא אהבו לראות ומקווים לשפר כשהבולטת שבהן הייתה הבעייתיות בעמדת הפאוור פורוורד. ג'ונה בולדן שפתח את המשחק בצורה אגרסיבית נקלע לבעיית עבירות ולא ראה הרבה דקות, וכשג'ייק כהן עלה במקומו הקבוצה חוותה נפילה משמעותית שגרמה לספאחיה לא להחזירו להמשך ההתמודדות. כארם משעור לא קיבל הזדמנות לשחק ונותר כל ההתמודדות על הספסל ובהיעדרם היה זה רק דשון תומאס שהוצב בעמדה זו למשך דקות ממושכות והצליח לנפק שבע נקודות ושבעה ריבאונדים.


כהן וטיוס לא מצליחים לעצור את הגבוהים של באמברג (מכבי ת
כהן וטיוס לא מצליחים לעצור את הגבוהים של באמברג (מכבי ת"א, האתר הרשמי)


אלא שבמכבי, כאמור, מתרכזים כעת בעיקר בחיובי ובעובדה שהשיגו ניצחון חשוב במשחק הראשון שפותח עבורם ברגל ימין את הקמפיין האירופי. בקבוצה מקווים למנף את המשחק הזה ליכולת טובה גם במשחקים הבאים בידיעה כי כמות משחקי הבית של הקבוצה ביורוליג בתחילת העונה יכולים להכניס אותם למומנטום חיובי ולצבירת ביטחון להמשך העונה.


פייר ג'קסון התייחס לניצחון החשוב וליכולת הטובה שלו כשאמר כי "זו סביבה שקשה להגיע אליה ולצאת עם ניצחון חוץ. התכוננו למשחק בצורה נהדרת, המאמן הכין אותנו למשחק בצורה טובה. המשחק שלי? זה עניין של מוניטין. כל החיים שלי קלעתי ככה והפעם עשיתי את זה עבור הקבוצה".


הצצה מיוחדת: נאום הניצחון של נבן ספאחיה לאחר ה-71-88 על באמברג pic.twitter.com/undmcWniA7

— Maccabi Tel Aviv BC (@MaccabitlvBC) October 13, 2017


"זה היה משחק קבוצתי", הוסיף מייקל רול, "זה היה משחק צמוד במשך שלושה רבעים וחצי. נצמדנו לתוכנית המשחק שלנו ובדקות הסיום שיחקנו טוב כקבוצה והוצאנו לפועל כמו שצריך וקלענו את הזריקות שלנו". אלכס טיוס סיכם: "זה הרגיש נהדר להשיג את ניצחון היורוליג הראשון שלנו ולעשות את זה במשחק חוץ שזה דבר גדול. באמברג קבוצה טובה ומאומנת היטב. שיחקנו די טוב, נלחמנו במשחק והשגנו את הניצחון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי