ג'ורדי ברתומיאו יגיש הצעה חדשה לפתרון הסכסוך עם פיב"א

מתכנן להכניס חוקי פייר פליי. ברתומאו
מתכנן להכניס חוקי פייר פליי. ברתומאו | צילום: Gettyimages

מזכ"ל היורוליג נפגש עם ראשי ליגות מ-17 מדינות שונות והציג להם תכנית לפתרון ההתנגשות בין לוחות הזמנים של הארגונים, בפגישה לא נכח נציג מישראל. בתכנית: 6 שבועות לנבחרות, 38 ליורוליג ומנוחה 5 שבועות

(גודל טקסט)

האם אנחנו בדרך לפתרון הסכסוך בין היורוליג ופיב"א? הנהלת היורוליג בהובלת המזכ"ל ג'ורדי ברתומיאו נפגשו היום (רביעי) עם בכירים מליגות שונות באירופה בניסיון לפתור את המשבר שנוצר בין הארגונים, בשל התנגשות לוחות הזמנים של הליגה האירופית הבכירה וחלונות הנבחרות של פיב"א שהחלו השנה. נציגי הליגות, החולשות על 17 מדינות שונות מרחבי היבשת, הגיעו למשרדי היורוליג בברצלונה ושמעו על ההצעה החדשה שראשי המפעל מתכננים להגיש לפיב"א.

ראשי הליגות שהשתתפו בפגישה היו מהליגות המקומיות של צרפת, גרמניה, איטליה, ליטא, פולין וספרד. בפגישה נכחו גם ראשי הליגה האדריאטית, המאגדת בתוכה נציגות מבוסניה, קרואטיה, מונטנגרו, סרביה, סלובניה ומקדוניה, וראשי ה-VTB ובהן בלארוס, אסטוניה, קזחסטן, לטביה ורוסיה. כפי שניתן להבין, בפגישה לא נכח נציג מישראל.

ההצעה של היורוליג היא לתחום שישה שבועות שיהיו עבור הנבחרות – ארבעה עבור הטורניר שיתקיים באותה שנה ושבועיים נוספים כתקופת אימונים והכנה. מנגד ביורוליג דורשים 38 שבועות עבור הליגות שלהם וחמישה שבועות מנוחה בין שני המפעלים. חשוב להדגיש כי ההצעה של היורוליג טרם פורסמה באופן מלא ולא כוללת את לוח הזמנים בו הם מציעים לקיים את משחקי הנבחרות. ככל הנראה מדובר על תקופת הקיץ, אך ביורוליג שומרים על חשאיות הפרטים עד שיגישו את הצעתם באופן רשמי לפיב"א בחודש הקרוב.

לא ברור עדיין אם פיב"א תסכים לקבל את ההצעה, במיוחד לאחר שרק השנה היא דאגה להכניס חלק ממשחקי מוקדמות אליפות העולם למהלך העונה הסדירה. עד כה התקיים "חלון נובמבר" של מוקדמות אליפות העולם ובפברואר יתקיים חלון נוסף. בחלון האחרון, יש לציין, הגיע מספר מועט מאוד של שחקני יורוליג, וראשי האיגודים מקווים לפתור את המצב בקרוב כדי להעלות את הרמה של התחרות ולא להיפגע מהיעדרותם של השחקנים המשמעותיים בנבחרות שלהם.


הצטרפו לעמוד הפייסבוק של רוני כהן – ווינר שוט

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי