בשישי: הפיינל פור ייצא לדרך, צסק"א תנקום בריאל?

סרחיו רודריגס
סרחיו רודריגס | AFP

רגע לפני חצי גמר היורוליג בוויטוריה, האימפריה הרוסית חוזרת למעמד שבו נכנעה לאלופת אירופה בדיוק לפני שנה

(גודל טקסט)

היכל פרננדו בואסה בוויטוריה יארח מחר בערב מפגש בין שתי אימפריות בכדורסל האירופי: צסק"א מוסקבה וריאל מדריד. אלופת ה-VTB תנסה לנקום ביריבתה הספרדית, שניצחה אותה בדיוק באותו מעמד לפני שנה בדרך לזכייה באליפות אירופה.

מדובר בקרב ענקיות, שבו לא רק הכרטיס לגמר יעמוד על הכף, אלא גם העליונות של כל קבוצה על פני השנייה. לאחר הזכייה בגביע ב-2018, הלבנים רשמו את הזכייה העשירית שלהם אשתקד, שלוש יותר מהרוסים. עבור צסק"א ההעפלה לפיינל פור היא יותר מנהג מאשר ציון דרך, ומחר ירשמו את הופעתם ה-16 מתוך 17 העונות האחרונות. האלופה המכהנת מצדה, רושמת הופעה שביעית ברציפות במעמד.

מלבד המשחק הגורלי, מאמן ה'בלאנקוס', פבלו לאסו ירשום אירוע מרגש באופן אישי כשיחזור לעיר הולדתו וויטוריה וינסה להגן על התואר אל מול הקהל הביתי: "אני גאה בכך שהעיר שלי מארחת פיינל פור". סיפר בהתרגשות. כשנשאל על ההבדלים בין הסגל הנוכחי לסגל שזכה בעונה שעברה, אמר לאסו: "שחקנים חשובים עזבו, אך שחקנים משמעותיים אחרים הגיעו במקומם".


פאבלו לאסו. חוזר הביתה (AFP)

ג'ייסי קארול בן ה-36 ינסה להשיג זכייה שלישית במפעל במדי מדריד, ולא הראה התרגשות גדולה מהמעמד: "אני לא מרגיש יותר לחץ ביחס לשנים קודמות בגלל שאנחנו האלופים, להפך. אנחנו פחות לחוצים, כי כבר עשינו את זה בעבר".

בצד השני, מאמנה של צסק"א, דימיטריס איטודיס נשמע דרוך לקראת הערב הגורלי: "הלוואי שהיו לנו איזשהו סודות לשמור כקבוצה, אין סודות במשחק כזה". היווני הוסיף: "אמרתי בצחוק לשחקנים שלי שיש לנו יתרון כי הדחנו את בסקוניה באולם הזה ברבע הגמר, אבל כמובן שהם שיחקו כאן פעמים רבות והמאמן שלהם נולד בעיר. נהיה חייבים לכפות את סגנון המשחק שלנו".

קפטן "הצבא האדום", קייל היינס, אמר: "אנחנו לוחמים. נאבקנו לאורך כל השנה כדי להגיע עד לכאן ולשחק על התואר הזה". 


דימיטריוס איטודיס. דריכות שיא בצסק"א (AFP)

אך הסיפור הגדול של חצי הגמר הוא ללא ספק סרחיו רודריגס, שיעלה למפגש פיקנטי נגד קבוצתו לשעבר. הרכז הספרדי של הרוסים, שזכה ביורוליג במדי מדריד בשנת 2015. בשנה שעברה הוא הפגין יכולת חלשה למדי בחצי הגמר (5 נקודות ב-27 דקות). "צ'אצ'ו" מגיע להתמודדות במצב בריאותי מעט מדאיג מבחינת הרוסים, לאחר שנפגע בקרסול בסדרת רבע גמר ה- VTB נגד ניז'ני נובגורוד. 

למרות הפציעה, נראה שהגארד בן ה-32 יהיה כשיר להתמודדות והבטיח השבוע: "אני מגיע מוכן ב-100%. החלמתי לגמרי ואני מצפה למשחק מול ריאל". בקרמלין ללא ספק מחזיקים אצבעות לספרדי, שבמידה ואכן יהיה כשיר להתמודדות, צפוי להשפיע רבות על קרב שאמור להיות מוכרע ע"י גארדים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי