"וולטרס עושה עבודה גדולה על המגרש בלי לעשות הרבה רעש"

נייט וולטרס
נייט וולטרס | דני מרון

ספרופולוס החמיא לרכז שהצטיין ב-63:76 על ולנסיה: "הוא מנהל את המשחק ומפעיל את החברים שלו". וולטרס עצמו: "כשיש לך שחקנים שיכולים לייצר מהלכים, זה קל יותר. כיף לשחק לצד אות'לו האנתטר"

(גודל טקסט)

ממשחק למשחק, מכבי תל אביב הולכת ומתחברת. יכול להיות שהסיטואציה שבה ולנסיה הגיעה לארץ, בעיצומו של משבר וכשהיא לחוצה להשיג ניצחון ראשון ביורוליג, הפכו אותה ליריבה נוחה בתזמון נכון עבור הצהובים. וסביר להניח שגם תמיכת הקהל הביתי משחקת תפקיד משמעותי. אבל בהמשך למגמה שהתחילה בשבוע וחצי האחרונים ונמשכה בניצחון 63:76 על הקבוצה הספרדית אתמול (חמישי), נראה ששחקני אלופת ישראל, או לפחות חלק נכבד מהם, מתחילים להבין לאן הם הגיעו ומה המאמן דורש מהם.

כך, למשל, במקרה של נייט וולטרס. מספיק דובר על כך שהצהובים סובלים מהיעדר מנהל משחק אמיתי, עוד מעונות קודמות. אז נדמה שהשחקן שהגיע בתחילת הקיץ במטרה להוות גיבוי, כביכול, לרכז בכיר יותר, הולך ומשתלט על עמדת הפליימייקר העיקרי במכבי תל אביב. אם במשחק הקודם תרם וולטרס בעיקר בכל הנוגע לקליעה, הפעם הוא לקח על עצמו את תפקיד המוציא לפועל וכבר משלב מוקדם הכניס לעניינים חבר אחר בכל התקפה, כששחקני הפנים בלאק, כספי והאנטר נהנו ממנו במיוחד, בדרך להשוואת שיא קריירה ביורוליג של תשעה אסיסטים. ומעבר לפאסון והביטחון שבהם הרכז משך בחוטים, ההבדל הורגש בבירור בדקות המנוחה שלו.

"בלי לעשות הרבה רעש, נייט עושה עבודה גדולה על המגרש", פרגן יאניס ספרופולוס לרכז שלו בסיום, "הוא מנהל את המשחק, הוא שומר, מפעיל את החברים שלו וקולע. הוא שחקן שמאוד רצינו והחתמנו אותו בשלב מוקדם, אני מרוצה מהיכולת שלו".

ספרופולוס.
ספרופולוס. "התיאום בין השחקנים הולך ומשתפר" (דני מרון)

וולטרס הסביר מה הקל עליו את העבודה: "הגבוהים שלהם יצאו עליי בפיק אנד רול, כך שזה השאיר את שחקני הפנים שלנו פנויים. יש להם ידיים טובות וכשאתה מכניס להם את הכדור, אפשר לסמוך עליהם שהם יתפסו אותו ויעשו את המהלך הנכון".

באשר להופעה המרשימה שלו, הגארד הוסיף: "אני רק עושה את מה שהמאמן דורש ממני ומנסה להיות אגרסיבי. אני נהנה לשחק עם סקוטי (ווילבקין), שנינו יכולים גם לנהל את ההתקפה וגם לשחק רחוק מהכדור. כשיש לך שחקנים שיכולים לייצר מהלכים, זה הופך את זה לקל יותר".

שחקן אחר, שמלכתחילה לא היה זקוק ליותר מדי הסברים בשביל להתאקלם, הוא אות'לו האנטר. הביג-מן הוא מסוג השחקנים שהיו חסרים לצהובים אשתקד. כראוי למי שכבר זכה ביורוליג ושיחק במועדוני צמרת, הניסיון שלו ניכר בכל פעולה וקל להבחין ברוגע ובביטחון שהוא משרה על הקבוצה בדקות שלו על הפרקט. "אות'לו נותן לנו שלושה דברים שקשה מאוד למצוא שחקן שמשלב את כולם – ביטחון, ניסיון ואיכות", אמר ספרופולוס על הסנטר, "ברגע שראינו שהוא פנוי במהלך הקיץ, רציתי מאוד להחתים אותו ואני שמח שההנהלה עזרה לי לצרף שחקן כזה ליד טאריק בלאק, כך שיש לנו שני גבוהים מצוינים".

האנטר.
האנטר. "קשה למצוא שחקן שמשלב ביטחון, ניסיון ואיכות" (דני מרון)

גם וולטרס התייחס לחשיבות של חברו: "זה כל כך כיף לשחק לצדו, הוא כל כך חכם ומנוסה והוא כבר זכה ביורוליג. הוא משפיע על כולם בשקט שלו, בזה שהוא תמיד בשליטה וזה נהדר לראות אותו עושה את המהלכים הנכונים ומביא את עצמו למקומות הנכונים בשני הצדדים של המגרש".

היבט נוסף שבו הפאזל הצהוב מתחבר הוא ההגנה. רק בשבוע שעבר דיבר ספרופולוס על הצורך להשתפר בצד הזה של המגרש ובשלושת המשחקים מאז, שחקניו עצרו את היריבות על פחות מ-70 נקודות. "הראנו שיפור גדול בהגנה, גם בזכות יתרון הביתיות וגם כי התיאום בין השחקנים הולך ומשתפר", הסביר המאמן היווני את הגורם לשדרוג, "אמרתי בעבר שממשחק למשחק, שיתופי הפעולה והתקשורת ביניהם יהיו טובים יותר והתגובות יהיו מהירות יותר, אלה דברים שעזרו לנו לשפר את ההגנה. אבל גם הלחץ שאוהדים מפעילים עוזר לנו מאוד, אנחנו רוצים שהאווירה באולם תהיה כמו ביד אליהו הישן".

כמובן שהתצוגה נגד ולנסיה לא הייתה מושלמת. כאמור, בדקות בהן וולטרס נח ניהול המשחק היה הרבה פחות טוב, ההתקפות זרמו פחות טוב ובסופו של דבר, 76 נקודות זו כמות שעלולה לא להספיק נגד יריבות איכותיות. "בהתקפה לא היינו מדהימים", הודה ספרופולוס, "אבל גם לא רעים. במחצית השנייה רצינו לרוץ יותר, לשחק יותר מהר במעבר ולהיות מחויבים יותר לריבאונד ההגנה, זה מה שאפשר לנו בסופו של דבר להשיג סלים קלים במגרש הפתוח".

טיילר דורסי. שוב לא השפיע (דני מרון)
טיילר דורסי. שוב לא השפיע (דני מרון)

וולטרס הוסיף באותו עניין: "אנחנו יכולים להיות טובים יותר בהתקפה, נקווה להשתפר בזה בהמשך. אנחנו גם צריכים לעשות עבודה טובה יותר בהגדלת היתרון ובהכרעת המשחק".

גם בגזרת טיילר דורסי המצב לא זוהר. הפעם הגארד קיבל צ'אנס כבר ברבע הראשון, אך לא השפיע ואת הערב הוא סיים עם ארבע דקות בלבד. המאמן סירב להרחיב בנימוקים על מיעוט הדקות ואמר שדורסי חייב להיראות טוב יותר כדי לשחק. גם קווינסי אייסי לא בדיוק מרשים, אבל במקרה שלו מדובר בשחקן שהגיע כדי לתרום לאו דווקא במספרים ועל הניסיון שלו אין עוררין, כך שהוא צפוי לקבל מספיק הזדמנויות כדי להוכיח את עצמו בהמשך.

חשוב לשים את הדברים בפרופורציה. שני הניצחונות הראשונים ביורוליג הגיעו נגד קבוצות שכמעט בטוח שיהיו מחוץ לתמונת המאבק על הפלייאוף, אבל כבר בשבוע הקרוב תוכל מכבי תל אביב לבחון את עצמה נגד הפועל ירושלים ופנרבחצ'ה בבית, לפני שתעלה ביום שישי הבא למשחק חוץ נגד אולימפיאקוס, שישלים שבוע אינטנסיבי במיוחד. יכול להיות שלאחר שלושת המשחקים האלו הצהובים יהיו במומנטום אדיר, או שמא יתברר להם שעדיין נותרה עבודה רבה כדי לחזור לשמינייה המובילה באירופה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי