דורסי: "הגיע הזמן שאתן משחק טוב". וגם: ההשפעה על ווילבקין

טיילר דורסי
טיילר דורסי | עדי אבישי

הגארד הצטיין עם 19 נק' בניצחון הגדול על אולימפיאקוס, והוסיף: "צריך לשמור על ביטחון כקבוצה גם כשהכדורים לא נכנסים". קווינסי אייסי: "המאמן שם את הדגש על הגנה וזה המפתח למשחק השוטף שלנו"

(גודל טקסט)

אחרי השבוע האחרון, ברור שמכבי תל אביב מודל 2019/20 זו לא אותה קבוצה שראינו בשנים האחרונות. אלופת המדינה השיגה שלושה ניצחונות משכנעים על שלוש יריבות חזקות, בשבעה ימים מפרכים שהגיעו לשיאם אתמול (שישי) בניצחון המאוד מרשים 65:90 על אולימפיאקוס בפיראוס. בארבעת המשחקים הראשונים ביורוליג הצהובים לא הציגו כדורסל מדהים ויכולים היו להיות יותר עקביים לאורך 40 הדקות, אך השבוע היינו עדים לתצוגות ברמה גבוהה הרבה יותר בשני הצדדים של המגרש (מלבד אולי היכולת ההתקפית נגד פנרבחצ'ה) והניצחון אתמול ביוון הבהיר את המסר באופן סופי – זו קבוצה שצריך לקחת ברצינות.

יותר משלוש וחצי שנים חלפו מאז שדיוויד פדרמן, בעיצומה של עונת שפל עבור המועדון הצהוב, הצהיר על כוונה לבנות סגל שיכלול 12 שחקנים ברמת יורוליג. ובכן, לקח יותר זמן מהצפוי עד שהבטחה זו התקיימה, אבל אחד הדברים הבולטים בעונה הנוכחית הוא שסוף סוף יש למכבי תל אביב סגל עמוק ואיכותי, שבו כל שחקן שעולה מהספסל יכול לתרום. ליאניס ספרופולוס ישנה יותר מאופציה אחת ראויה בכל עמדה על המגרש והשתלבותו של טיילר דורסי בשבוע האחרון מראה על הצלחת המאמן בשמירת כל שחקן בסגל שלו דרוך.

אי שילובו של דורסי בליגה המקומית הקשה על הגארד לבסס את המקום שלו ברוטציה, אבל הבעת אמון בדמות רישומו לפני המשחק נגד הפועל ירושלים עשתה פלאים ושמונה ימים אחרי ששיחק תפקיד שולי בלבד נגד ולנסיה, כשראה ארבע דקות פרקט בלבד, דורסי היה הבולט בתצוגה המרשימה של הצהובים בפיראוס. "הגיע הזמן שאתן משחק טוב, היה לי קשה בהתחלה אבל נכנסתי לקצב. צריך לשמור על ביטחון כקבוצה וגם כשהכדורים לא נכנסים, להתמקד בהגנה והדברים ילכו יותר טוב גם התקפית במוקדם או במאוחר", אמר האמריקאי-יווני לאחר המשחק.

דורסי מול ספאנוליס. למכבי ת
דורסי מול ספאנוליס. למכבי ת"א יש סוף סוף סגל עמוק (Panagiotis Moschandreou / Contributor)

כבר בניצחון על ירושלים אפשר היה לראות את השפעת כניסתו של דורסי לעניינים על משחק ההתקפה ומעל הכל – על היכולת של סקוטי ווילבקין. אז נכון, מכבי תל אביב לא צירפה את הרכז שכולם חיכו לו בקיץ, כזה שינהל את המשחק ביד רמה ויחשוב קודם כל על מסירה. אבל שחקנים מהסוג הזה הולכים ונעלמים מהנוף בכל מקרה ועצם העובדה שלצד ווילבקין ישנו מוביל כדור נוסף בכל זמן נתון, משחררת אותו ממעמסת ניהול ההתקפות ונותנת לו חופש לעשות את מה שהוא טוב בו – צבירת נקודות.

ומעבר ליכולת של ווילבקין, הצהובים הציגו משחק התקפה קבוצתי ואיכותי הרבה יותר בפיראוס. הכדור עבר בידיים של יותר שחקנים בכל פוזשן, נכנס יותר פעמים לאיזור הצבע וגרם להגנת אולימפיאקוס להתכווץ – וכך רשמה אלופת ישראל את הערב הכי מוצלח שלה מחוץ לקשת העונה: 13 שלשות (פי שתיים מהממוצע העונתי עד אתמול) ב-46% אחוזים (לעומת 29.8% לפני כן).

כל זה מתחיל, כך טענו כולם בקבוצה, בצד שבו שומרים: "היינו טובים מאוד בהגנה, חוץ משתיים-שלוש דקות בפתיחה שבהן לא היינו מרוכזים. אחרי שלקחנו פסק זמן נכנסנו לריכוז, עקבנו אחר תכנית המשחק, נכנסנו לעניינים ועלינו ליתרון. דרך הגנה טובה יצאנו להתקפות במגרש הפתוח ועשינו נקודות קלות", אמר ספרופולוס, "הנתון הכי משמעותי היה שעצרנו אותם על 25 נקודות במחצית השנייה, שבה ההגנה שלנו הייתה מצוינת. אם לוקחים בחשבון את הניצחון הגדול שהם עשו במוסקבה, זה הישג גדול לשחקנים שלנו".

ספרופולוס.
ספרופולוס. "הישג גדול לשחקנים שלנו" (Panagiotis Moschandreou / Contributor)

קווינסי אייסי, שמתחיל גם הוא לתפוס את מקומו ורשם אתמול שיאים עונתיים בדקות ובריבאונדים, הוסיף: "עשינו הגנה טובה, זה מה שהמאמן שם את הדגש עליו וזה המפתח למשחק השוטף שלנו. כולם פה מגבים אחד את השני ונותנים הכל בצד הזה של המגרש". דורסי שמר על אותו קו כמו הפורוורד והמאמן: "מבחינה הגנתית התקשינו קצת ברבע השני, במחצית השנייה הרמנו את הרמה ואפשר לנו לעשות נקודות קלות בהתקפות מעבר".

אחרי שעצרה את ארבע יריבותיה האחרונות ביורוליג על פחות מ-70 נקודות, מכבי תל אביב תנסה להמשיך במגמת העלייה כשתחזור לליגה ותארח את עירוני נהריה ביום שני הקרוב, לשם היא צפויה להגיע באותה גישה עליה ספרופולוס ביקש לשמור גם מוקדם יותר השבוע, לאחר שגבר על פנרבחצ'ה: "נישאר צנועים ונמשיך לעבוד קשה, כי הדרך עוד ארוכה ואנחנו לא צריכים להתלהב יתר על המידה. בסך הכל השגנו ניצחון חוץ חשוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי