הרוח הקבוצתית, השיפור של בראיינט והחשיבות של זוסמן – מכבי ת"א סיכמה ניצחון

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | עדי אבישי

העליונות במשחקי הבית ("בנינו אופי ומנטליות חזקים"), השדרוג של אקס אילת ("המשחק שלו שלם יותר") והתרומה של הישראלי ("היה בכל מקום"). כך הצהובים גברו על באיירן מינכן

(גודל טקסט)

על פניו, הניצחון החד צדדי של מכבי תל אביב אמש (חמישי), 55:77 על באיירן מינכן, היה נראה כמו ערב שגרתי בהיכל. הצהובים עשו פעם נוספת עבודה מצוינת בצד ההגנתי והביסו את היריבה התורנית בהפרש דו ספרתי, כמו בכל משחקי היורוליג העונה בהיכל 'מנורה מבטחים', אך בפועל הם נאלצו להתגבר על שתי אבידות קשות בשלב מוקדם של המשחק – לאחר שנייט וולטרס וג'ון דיברתולומאו נטשו בגלל פציעות – ועם הלחץ שנוצר בדקות שבהן היריבה עשתה ריצת 0:16 ופתחה מחדש את המשחק במהלך הרבע השלישי.

המאמן יאניס ספרופולוס הביע דאגה מפציעות הגארדים שלו וטען שעל פי התרשמותו הראשונית, מדובר בנזק רציני לשניהם. וולטרס ודיברתולומאו פונו לבית החולים עוד במהלך המשחק ועברו בדיקת MRI, כאשר במהלך הבוקר המועדון הודיע כי הקפטן נפצע לשישה חודשים, בעוד וולטרס ייעדר למשך חודש וחצי.

הפציעות הותירו את מכבי תל אביב עם שני מובילי כדור בלבד למשך רוב הערב, אך בקבוצה הרגישו כי התמודדו עם החוסרים בהצלחה: "היה מאוד קשה להתאים את עצמנו", הודה ספרופולוס, "ניסינו לחשוב על אלטרנטיבות לעמדת הרכז. טיילר (דורסי) עשה עבודה טובה וגם (יובל) זוסמן סייע בהובלת הכדור ובניהול ההתקפות. לא היה קל להתמודד עם זה, אבל עמדנו בכך היטב".


"ניסינו לחשוב על אלטרנטיבות לעמדת הרכז". יאניס ספרופולוס עם סקוטי ווילבקין (עדי אבישי)

ג'ייק כהן הוסיף: "התגברנו על זה ביחד. שאר הגארדים, טיילר, זוסמן וסקוטי (ווילבקין) כמובן, עשו עבודה גדולה ומילאו את החלל. לעבור שלושה רבעים עם רכז אחד בלבד זה מאוד קשה וחוץ מכמה דקות ברבע השלישי, אני חושב שנראינו מצוין כקבוצה, גם ללא הפצועים". דורסי, שנאלץ לתפקד יותר כמנהל משחק כפי שהסבירו המאמן והמתאזרח, היה מרוצה מתפקודו: "הרגשתי טוב עם זה, אני חושב שקראתי נכון את המצבים בפיק אנד רול הערב, אני מרגיש בנוח כשהכדור אצלי", אמר הגארד.

כאמור, במהלך הרבע השלישי הצהובים נקלעו לקשיים, כשנתקעו על שתי נקודות בלבד במשך שבע דקות ואפשרו ליריבה להתקרב למינוס שש, אחרי שהגיעו לפני כן ליתרון שיא של 23 נקודות. מי שהחזירו את הקבוצה למסלול היו בעיקר אות'לו האנטר ויובל זוסמן, שעלו חדים מאוד לרבע המכריע ודאגו במהרה להחזיר את ההפרש לדו ספרתי כדי לסגור עניין. באותן דקות, הסנטר תרם 9 נקודות מתוך 15 שהיו לו במשחק כולו, והיה ראשון לכל כדור חוזר. הישראלי היה אקטיבי ומעורב כמעט בכל מהלך בשני הצדדים של המגרש, עם 9 נקודות משלו, בתוספת שתי חטיפות וארבעה כדורים חוזרים, בדרך לסיים את הערב כריבאונדר המוביל בקבוצה עם 8 בסך הכל.

המאמן בחר להסתכל על התפקוד של השניים מזווית אחרת והצביע על הציוות המוצלח שלהם עם שני חברים אחרים לקבוצה. על זוסמן אמר: "הוא חלק חשוב בקבוצה שלנו, הוא משחק השנה הרבה יותר טוב מאשתקד, הוא בוגר יותר ויודע יותר טוב מה הוא צריך לעשות על המגרש. אנחנו סומכים עליו. חלק גדול מההצלחה ההגנתית שלנו מגיע מהציוות שלו עם (אנג'לו) קלויארו, כי שניהם אקטיביים ואגרסיביים בהגנה, בלי לזלזל בכל השאר. כשהם משחקים ביחד, ההגנה מתחזקת".


ממשיך להשתפר. יובל זוסמן (עדי אבישי)

דורסי החמיא לכישרון הצעיר: "הוא היה בכל מקום הערב, עשה מהלכים, חטף כדורים והוציא אותנו למתפרצות. הוא בהחלט שינה את המשחק עבורנו ולכן הוא נבחר למצטיין".

לגבי האנטר, המאמן הוסיף: "אות'לו וטאריק בלאק נאלצו להתמודד עם גרג מונרו, שהוא אחד הסקוררים הטובים בעמדות הפנים. שניהם היו מחויבים מתחת לסלים ויצרו בלאגן בשיטה של באיירן, שמריצה המון מהלכי פוסט-אפ. ההגנה שלהם גרמה לנשק העיקרי של היריבה להיות לא אפקטיבי".

שחקן נוסף שהתעלה אמש היה אלייז'ה בראיינט, שסיפק 12 נקודות. אקס הפועל אילת הגיע למכבי תל אביב עם תווית של סקורר, אך לאו דווקא התבלט בצד ההתקפי עד כה. נגד באיירן מינכן הוא לקח כמות שיא של זריקות בעונה הנוכחית (11), נכנס לעניינים משלב מוקדם עם שתי שלשות ותקף את הטבעת בכל הזדמנות. לא בכדי הוא גם סיים את הערב עם כמות הדקות הגבוהה ביותר בקבוצה.


נכנס לעניינים עם 12 נקודות. אלייז'ה בראיינט (עדי אבישי)

ספרופולוס, שציין מוקדם יותר העונה כי בראיינט מתאקלם לרמת היורוליג דרך ההגנה, המשיך באותו קו כאשר התייחס לשיפור אצלו: "הוא התאים את עצמו לרמה הזו עוד לפני הערב. אני מרוצה בעיקר מאיך שהוא משחק הגנה. דיברנו על כך בעבר, ידענו שהוא סקורר שיכול לקלוע 20-25, יש לו את זה והוא עוד יעשה את זה ביורוליג. אבל מה שחשוב מבחינתי, זה שאני רואה אלייז'ה בראיינט שונה ביחס לשנה שעברה, כי הוא משחק הגנה, נלחם, מסיט המון כדורים, עוזר בצבע ובריבאונד. זה השיפור הגדול שלו, המשחק שלו שלם יותר ואני מאוד מרוצה מכך".

בסופו של ערב, מעל לכל שם כזה או אחר, מה שבלט יותר מכל זו העליונות שמכבי תל אביב הפגינה פעם נוספת- באולמה הביתי. זו שכמעט ונעלמה בעונות האחרונות, זו שהמאמן היווני החזיר ליד אליהו השנה ומעוררת תחושה שבהיכל 'מנורה', הצהובים יכולים להתגבר על כל יריבה.


מכבי תל אביב עדיין מושלמת בביתה. סקוטי ווילבקין ואלייז'ה בראיינט (עדי אבישי)

"כשבנינו את הקבוצה, הדבר היחיד שהתמקדתי עליו ורציתי שיחלחל לשחקנים הוא שהם צריכים להוכיח את עצמם בהגנה", סיפר ספרופולוס. "אחרי שעברנו לא מעט משחקים, כולם התחילו להבין את הפילוסופיה ההגנתית, את המאצ' אפים והחיפויים. כך עובדת קבוצה ובמכבי רואים קבוצה בשני הצדדים, כי אנחנו חולקים את הכדור, נותנים אקסטרה מסירה, אין לנו אגו או שחקנים שחושבים רק על המספרים שלהם וזה מאוד חשוב, זו הרוח הקבוצתית שלנו וההבדל מתחיל משם. השחקנים הבינו שהגנה מנצחת משחקים גדולים ולכן הם שומרים כך. אפשר להגיד שבנינו אופי ומנטליות חזקים וזו תעודת כבוד, דרך המאמץ הזה נמשיך לשמור על הבית וזה מה שאנחנו רוצים".

אחרי משחק הליגה נגד הפועל חולון ביום ראשון הקרוב, הצהובים יצטרכו להפגין פעם נוספת את האופי והרוח שהמאמן דיבר עליהם כדי לשמור על מאזן ביתי מושלם ביורוליג, נגד יריבה מאיימת במיוחד – אלופת אירופה צסק"א מוסקבה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי