חימקי גברה על פנר, 40 ללארקין בניצחון אנדולו, קאמבק מרשים לבארסה

שחקני חימקי מוסקבה
שחקני חימקי מוסקבה | אתר היורוליג

הרוסים עלו למקום השביעי אחרי 68:82, 23 נקודות לשבד. השחקן הטוב ביורוליג ירה ללא הכרה וסגנית האלופה התאוששה מהפסד למכבי ת"א. הקטלונים מחקו פיגור 17 בדרך ל-80:83 על באיירן, ניצחון דרמטי לבאסקוניה

(גודל טקסט)

חוץ מהמפגש בין הכוכב האדום בלגרד למכבי תל אביב, ארבעה משחקים נוספים התקיימו הערב (שישי) ביורוליג ובראשון שבהם, חימקי מוסקבה גברה על פנרבחצ'ה ברוסיה ושיפרה עמדות במאבק על הכניסה לפלייאוף. שיין לארקין הפך לשחקן הראשון בתולדות המפעל שקולע לפחות 40 נקודות בשני משחקים שונים וההישג המרשים שלו סחף את אנדולו לניצחון על אולימפיאקוס. יתרון דו ספרתי לא הספיק לבאיירן מינכן מול שיא עונתי של ניקולה מירוטיץ' ובאסקוניה, שישה ימים לפני המפגש שלה עם מכבי תל אביב, הכניעה את אלבה ברלין בתום מותחן.

חימקי מוסקבה – פנרבחצ'ה 68:82
הרוסים השיגו ניצחון חשוב בתחרות על הכרטיס לשלב ההצלבה ועקפו את הטורקים בדרך למקום השביעי, אחרי שקטעו את רצף שני הניצחונות שלהם. המארחת סגרה חזק את הרבע הראשון ופתחה פער של שמונה נקודות, אולם פנר חזרה וירדה להפסקה ביתרון 37:40. ההמשך היה כולו של החבורה ממוסקבה, שסיפקה סיומת חזקה גם לרבע השלישי ועלתה ליתרון דו ספרתי לקראת 10 הדקות האחרונות, במהלכן ההפרש טיפס כבר ל-17. אלכסיי שבד הוביל את קלעי המנצחת עם 23 נקודות, דווין בוקר ויונאס ירבקו הוסיפו 15 כל אחד. עלי מוחמד תרם 13 למפסידים.

אנדולו אפס – אולימפיאקוס 79:91
סגנית האלופה חזרה לעצמה אחרי שנוצחה על ידי מכבי תל אביב וגברה על היוונים, שמצדם לא הצליחו להמשיך את המומנטום מהניצחון על היריבה המושבעת פנאתינייקוס. לאחר רבע ראשון צמוד שנגמר 24:29 לאנדולו, הטורקים הגדילו את הפער לדו ספרתי ושמרו עליו לאורך רוב המשחק, כשההפרש הגיע ל-19 בשיאו. שיין לארקין חזר להיות שיין לארקין והתאושש ממשחק חלש ביד אליהו, עם הצגה שכללה לא פחות מ-40 נקודות ו-10/15 בזריקות לשלוש.

ברצלונה – באיירן מינכן 80:83
הבווארים כמעט הדהימו את אחת הקבוצות הטובות במפעל וכבר הובילו בהפרש של 17 נקודות, אבל נכנעו לקאמבק אדיר של המארחים שניצחו את הרבע האחרון 12:26. ניקולה מירוטיץ' קלע 28 נקודות, הכמות הגבוהה ביותר שלו העונה, אליהן הוסיף שמונה ריבאונדים ובסך הכל סיים הפורוורד עם 37 נקודות מדד, שיא הקריירה שלו. קורי היגינס סייע לו עם 16 נקודות משלו ובצד המנוצח, גרג מונרו סיים עם 19 ושמונה כדורים חוזרים.

באסקוניה – אלבה ברלין 72:73
היריבה הבאה של יאניס ספרופולוס ושחקניו, שעדיין לא ידוע אם תורשה להיכנס לישראל, חיברה ניצחון שלישי ברציפות לאחר סיום מותח ונותרה צמודה לחמש קבוצות נוספות שמחזיקות במאזן 16:12 ואורבות לפנרבחצ'ה שבמקום השמיני. האורחת, שנחלה הפסד שלישי רצוף ומדורגת במקום ה-16, סיימה את המחצית הראשונה ביתרון של 10 נקודות ושמרה על הפער בבטחה ברבע השלישי, אלא ש-42 שניות לסיום היא הובילה בשתי נקודות בלבד. מאט ג'נינג, אקס הפועל ירושלים, הפך את התוצאה עם שלשה דרמטית שתי שניות לסיום וטוקו שנגליה, שהצטיין עם 24 נקודות ושבעה כדורים חוזרים, חסם את ניסיון הזריקה האחרון של היריבה כדי להבטיח את הניצחון. 16 נקודות של מרקוס אריקסון לא הספיקו לאלבה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי