"זה מסובך": פסימיות באירופה לגבי חזרת היורוליג

יובל זוסמן
יובל זוסמן | דני מרון

למרות המאמצים, נשיא באסקוניה טען כי משימת חידוש העונה קשה למדי: "כל מדינה בסיטואציה אחרת, לליגה הספרדית יש יותר סיכויים". גם באנאדולו אפס לא מאמינים: "זה נראה שהעונה לא תמשיך"

(גודל טקסט)

הנהלת היורוליג עושה את כל המאמצים על מנת להשלים את העונה למרות משבר הקורונה וב-25 לחודש אמורה לקבל החלטה סופית האם המתווה שעליו סיכמו הקבוצות בחודש שעבר יוצא לפועל, אך ראשי הקבוצות מביעים פסימיות רבה בנוגע לסיכוי שהמשחקים יחודשו: נשיא באסקוניה הספרדית ומנהלה המקצועי של אנאדולו אפס הטורקית התייחסו היום (רביעי) למצב ואמרו כי אינם מאמינים שהמפעל יחזור לפעילות.

חוסה אנטוניו קרחטה, נשיא הקבוצה הספרדית, התראיין לרדיו בארצו ואמר כי לדעתו המשימה קשה מדי: "זה נראה לי מסובך. כל מדינה בסיטואציה אחרת. לליגה הספרדית יש יותר סיכויים כי אפשר לשחק בעיר אחת. אני מבין שברמה האירופית, עם כל כך הרבה קבוצות מכל כך הרבה מדינות, זה מסובך. אני די פסימי בנוגע לחידוש היורוליג".

קרחטה, שהוא גם הבעלים של קבוצת הכדורגל של האזור, דפורטיבו אלאבס, הסביר מדוע הסיטואציה קשה הרבה יותר בכדורסל, בייחוד מבחינה כלכלית: "אני מודאג הרבה יותר מענף הכדורסל כי הוא פחות מסוגל לייצר הכנסות בהשוואה לכדורגל. לכדורגל יש יתרון גדול והוא שזכויות השידור מייצרות הרבה כסף. בכדורסל לא, זו המציאות. התקציב שלנו השנה עומד על 17 מיליון יורו, אבל הוא מחולק בין הכנסות ממסחר, כרטיסים, חסויות ועוד – אז זכויות השידור לא כל כך חשובות בתקציב. לכן בסיטואציה הנוכחית, אנחנו מתקשים ביצירת הכנסות".

פייריה הנרי. באסקוניה פסימית (אתר היורוליג)
פייריה הנרי. באסקוניה פסימית (אתר היורוליג)

בטורקיה הודיעו אתמול על סיום העונה בליגה המקומית ללא הכתרת אלופה וללא יורדות ובהמשך לכך, אלפר אילמאז, המנהל המקצועי של מוליכת היורוליג אנאדולו אפס, אמר כי אינו מאמין שהמפעל הבכיר ביבשת יחזור לפעילות העונה: "היורוליג עושה ככל שביכולתה כדי לשחק. היא בנויה מקבוצות מ-10 מדינות שונות וזה דורש התארגנות רצינית בשבילן להתחיל לנסוע, להיכנס לכושר במדינה אחת ולהתחיל לשחק בה".

בעיה נוספת קשורה, כידוע, לעובדה שרוב השחקנים הזרים צריכים לחזור לאירופה מארצות הברית: "זו הסיבה שהחליטו לתת להם זמן עד ה-24 במאי כדי לנסוע ולהיכנס לבידוד החל מתאריך זה", הוסיף אילמאז, "זה נראה שהיורוליג לא תמשיך למרות המאמצים העילאיים מצדה. אם זה יעמיד בסכנה את 18 הקבוצות, הם לא יקיימו את הטורניר המתוכנן בכל מקרה".

בישראל התנהל השבוע ויכוח סוער לאחר שמכבי תל אביב הבהירה כי במקרה של חזרת היורוליג היא לא תוכל להשתתף במשחקי ליגת העל המתחדשת, אך כפי שזה נראה נכון להיום, מאוד יכול להיות שהצורך לוותר על הזירה המקומית ייחסך מהצהובים.

לארקין. גם אנאדולו קטנת אמונה (LLUIS GENE/AFP via Getty Images)
לארקין. גם אנאדולו קטנת אמונה (LLUIS GENE/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי