דילייני שפך את הלב: "הרגשתי שאני לא חלק מהקבוצה"

מלקולם דילייני
מלקולם דילייני | האתר הרשמי של ברצלונה

לאחר שעזב את ברצלונה, הגארד התראיין ל"יורוהופס" והסביר כי כסף לא הניע את ההחלטה, אלא ההרגשה שמעמדו לא היה גבוה מספיק, הפגיעה מכך שלא הוצעה לו הארכת חוזה וחוסר העניין של המועדון בו מאז שחזר לארה"ב

(גודל טקסט)

מלקולם דילייני נפרד היום (חמישי) מברצלונה לאחר שחוזהו במועדון הקטלוני הותר, ולמרות שלפני חודש בדיוק הוא הצהיר כי ישמח לסיים את הקריירה בקבוצה. הרכז בן ה-31 הבטיח שידבר על מה הסיבות לעזיבתו ואכן כך עשה בראיון ל"יורוהופס", בו שפך את ליבו, הבהיר כי מעולם לא קיבל הצעה להארכת חוזה והסביר מדוע נפגע מהיחס של המועדון.

דייליני נשאל כיצד קרתה התרת החוזה: "כשחתמתי בברצלונה, זה לא היה בשביל לשחק שם שנה אחת. אני רוצה שזה יהיה ברור. אני עושה את זה רק בשביל האוהדים, לא אכפת לי מאף אחד אחר. לא רציתי לחתום בשום קבוצה באירופה לעונה אחת, בשביל זה הייתי חוזר לסין. חזרתי כמה פעמים במהלך השנה על כך שאני אוהב את העיר הזו, האוהדים אימצו אותי. זה מקום שבו ראיתי את עצמי מסיים את הקריירה. זה לא היה מזויף, זו לא הייתה הצגה, הרגשתי שברצלונה יכולה להיות לי בית".

הגארד האמריקאי דיבר על המעמד שלו בקבוצה, שלטענתו לא היה גבוה מספיק: "לא ציפיתי להיות סופרסטאר בקבוצה, רק רציתי למלא את תפקידי. הרגשתי שאני צריך להיות בעדיפות עליונה, התפקיד לא היה נוח כי הרגשתי שאני צריך לפתוח. תומאס הרטל לא שיחק, קווין פאנגוס לא שיחק ועדיין לא פתחתי, למרות שהייתי הרכז היחיד בסגל. וכמה שלא אהבתי את זה, מה שהיה חשוב זו הקבוצה. אנשים מדברים על כסף, אני הקרבתי יותר מכל אחד בקבוצה. לקחתי פחות ממה שהייתי דורש בשביל לשחק בברצלונה, לקחתי תפקיד קטן יותר. שיחקתי 22 דקות למשחק, שזה מה שקיבלתי ב-NBA. הקרבתי המון, הרגשתי שאני ראוי להארכת חוזה ומעולם לא קיבלתי הצעה".

"אפילו עם הקורונה, חשבתי שאני צריך לקבל הצעה להמשיך", המשיך הרכז, "זה שינה לי את המחשבה כי נתתי הכל למועדון ולא קיבלתי יחס זהה בחזרה. אין לי שום דבר רע להגיד על ברצלונה, תמיד אמרתי שאני רוצה להיות שם אבל זה היה מחוץ לשליטתי. בנוגע לסיום העונה, תכננתי לחזור לקבוצה אבל רציתי לוודא שאכן ישחקו ושלפחות נדבר על העונה הבאה. רציתי שהם יתנו לי איזושהי בטוחה לעתיד, גם אם זו לא הצעה".

דילייני נגד מכבי ת
דילייני נגד מכבי ת"א בהיכל (עדי אבישי)

דילייני התייחס גם להחלטה לטוס לארצות הברית עם תחילת המגיפה: "הבריאות שלי היא זו שחשובה כאן. לא התכוונתי לשבת בברצלונה עם עצמי במשך חודשיים, לכן חזרתי. כדי להתאמן, יש לי את המשפחה שלי, מגרש כדורסל וחדר כושר בבית. לא טסתי לחופשה, התקשורת בברצלונה כתבה שאני במקסיקו עם חברים ופרסמה תמונה ישנה, לא עזבתי את הבית מאז שחזרתי".

על ההחלטה לסיים את החוזה: "זה משהו שדיברתי עליו עם הסוכנים שלי בשבועות האחרונים. ברצלונה התחילה לעשות אימונים ב'זום', הודיעו על 11 בבוקר שזה 5 בשעון שלי. הודעתי למאמן הכושר שאני לא יכול להשתתף ושאלתי אם אפשר לדחות באיזה שלוש שעות, הוא אמר שהוא ינסה אבל בסוף הודיע לי שאי אפשר. הרגשתי שאני לא חלק מהקבוצה, לא אהבתי את זה. אף אחד בקבוצה לא דיבר איתי מאז מרץ, רק הרופא ומאמן הכושר יצרו איתי קשר לוודא שאני בסדר. זה הרגיש לי רע, במיוחד כלפי שחקן שהקריב כל כך הרבה".

לסיום, דילייני הוסיף: "אולי הייתה בעיית תקציב, אבל רק רציתי שיתקשרו איתי. מישהו היה יכול לדבר איתי ולהגיד 'מלקולם, רוצים שתישאר'. אפילו אם היו מגישים הצעה לא משהו, לפחות תציעו. אני רוצה להודות למועדון ולחבריי לקבוצה שקיבלו אותי, הייתה לנו שנה כיפית ואני חושב שהיינו זוכים ביורוליג ובליגה הספרדית אם לא היו מפסיקים אותן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי