השלם קטן מסך חלקיו? הירידה בתפוקה של בראון ובולדווין כשהם ביחד

play
ווייד בולדווין, לורנזו בראון, מכבי תל אביב | דני מרון
שישי בליגת העל: חולון מחפשת נקמה בהפועל חיפה החסרה 01:45

שיאי קריירה כשהם לבד, צניחה במספרים כשהם ביחד. מכבי תל אביב תעלה הערב לראשונה עם שני הכוכבים ביורוליג אחרי למעלה מחודש, אך עד כה שיתוף הפעולה לא השפיע על המאזן ופגע בנתונים האישיים. על ההבדלים, מיעוט המקרים בהם בלטו ביחד וההשפעה על הגארדים הנוספים

(גודל טקסט)

כשמכבי תל אביב נפרדה מסקוטי ווילבקין בקיץ האחרון, היא החליטה שהשנה היא הולכת על קונספט שונה – במקום כוכב אחד שהכל על הכתפיים שלו, שני גארדים שינהיגו את הצהובים מהקו האחורי. ווייד בולדווין ולורנזו בראון הונחתו ביד אליהו כדי לייצר את אחד מצמדי הגארדים המפחידים ביורוליג, אך המספרים, ובעיקר המיקום בטבלה, מראים שבינתיים שיתוף הפעולה עדיין לא מושלם.

שני הגארדים שיתפו פעולה בעשרת המשחקים הראשונים של העונה האירופית, אך ב-14 מהמשחקים שחלפו מאז מכבי תל אביב עלתה עם שניהם ביחד רק עוד ארבע פעמים – לא כולל המשחק הביתי מול אלבה ברלין בו בראון נפצע אחרי פחות מחמש דקות. אם לא יקרה משהו בלתי צפוי בגזרת בראון, השניים ישובו לשתף פעולה הערב (חמישי, 21:05) במסגרת היורוליג נגד באיירן מינכן אחרי למעלה מחודש, וזו בדיוק ההזדמנות לראות כיצד המספרים של כל אחד מהם מושפעים מהנוכחות או ההיעדרות של השני.

מד הלחץ של מכבי תל אביב בשמיים: "יודעים שאנחנו בעמדה קשה"
"הביתיות יכולה להספיק למכבי ת"א, ההיכל רודף כל יריבה"
היליארד רוצה את הפועל ת"א ביורוליג? "האווירה בדרבי תהיה אגדית"

שחקני מכבי תל אביב לורנזו בראון ווייד בולדווין
קולעים יותר כשהם בנפרד. בראון ובולדווין | דני מרון

בולדווין ובראון חולקים את המקום השישי במפעל בממוצע נקודות למשחק עם 16.6, כאשר הממוצע של שחקן נבחרת ספרד כמובן נפגע במעט בעקבות אותו משחק בו נפצע ברבע הראשון ולא קלע. על כן, הנתונים המובאים מעתה והלאה מתייחסים למשחק מול אלבה ככזה שבראון לא היה מעורב בו.

באותם חמישה משחקים ללא בראון, בולדווין שבר פעמיים את שיא הקריירה שלו ביורוליג (ופעם אחת את שיא המועדון) והממוצע זינק ל-23.8 נקודות. עם בראון? הממוצע צונח בכמעט עשר נקודות ל-14.07 לערב.

במקרה ההפוך הירידה פחות חדה, אך המגמה דומה. כמו בולדווין, גם בראון שבר את שיא הקריירה ביורוליג כשחברו לא היה לצידו עם 36 נקודות, שלא הספיקו כדי להשיג ניצחון חוץ מול אותה באיירן מינכן שיפגוש הערב. בחמשת המשחקים ללא מספר 5 בצהוב, מספר 4 קפץ ל-22.4 נקודות למשחק, בהשוואה ל-15.64 נקודות כשהשניים יחד על הפרקט.

ווייד בולדווין, לורנזו בראון
לפחות הם בריאים. בולדווין ובראון | דני מרון

למעשה, רק בשני מקרים העונה גם בולדווין וגם בראון חצו את רף 15 הנקודות באותו משחק ביורוליג. בפעם הראשונה זה לא הספיק כדי למנוע הפסד ביתי לברצלונה, בפעם השנייה זה הסתיים בקאמבק בהיכל נגד אולימפיאקוס.

כמו כן, הערב בו עודד קטש קיבל הכי מעט נקודות משני הכוכבים, בין אם שניהם שיחקו ובין אם רק אחד מהם, היה בתבוסה לריאל מדריד בה שניהם עמדו לרשות המאמן. בולדווין חזר באותו ערב מפציעה שהשביתה אותו ארבעה מחזורים ורשם משחק נפל של שלוש נקודות בלבד, בראון גם כן לא התבלט והסתפק בתשע.

נתון מעניין נוסף מראה כי היעדרות של אחד הכוכבים לא משפיעה דרמטית על המאזן של הצהובים. במשחקים עם שני הכוכבים הנציגה הישראלית במפעל עומדת על שבעה ניצחונות ושבעה הפסדים, וגם בלי אחד מהם היא גם כן עומדת על 50% הצלחה ומאזן 5:5.

שחקני מכבי תל אביב ווייד בולדווין, ג'יילן אדאמס
יידחק הצידה? אדאמס לצד בולדווין | קובי אליהו

איך זה משפיע על האחרים?

באופן טבעי, המרוויח הגדול מהיעדרות של בראון או בולדווין הוא ג'יילן אדאמס. שחקנה לשעבר של הפועל ירושלים הונחת בהיכל כגיבוי לדארן היליארד כשנפצע, אך בפועל הפך לגיבוי של שני הכוכבים כאשר אחד מהם לא נעדר או מקבל מנוחה בליגת העל. כששניהם כשירים אדאמס לרוב נדחק הצידה, בטח במסגרת המקומית, כפי שהיה ניתן לראות באי רישומו לצמד המשחקים בשבוע הגביע.

אדאמס רשם העונה שישה משחקי יורוליג בדו ספרתי – בחמישה מתוכם נעדר אחד מבין שני הכוכבים. הפעם היחידה בה אדאמס הגיע לדו ספרתי כשגם בראון וגם בולדווין עמדו לרשות קטש הייתה באותה התרסקות במדריד.

אצל ספק הנקודות הבא בקו האחורי, ג'ון דיברתולומיאו, המצב די דומה. המתאזרח של הצהובים קלע ארבע פעמים העונה בדו ספרתי באירופה – רק פעם אחת זה קרה לצד שני הכוכבים.


לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב


הפציעות של השניים כנראה הקשו על בנייה ושיפור של הכימיה ביניהם בקו האחורי, אבל עכשיו, עשרה משחקים לסיום העונה הסדירה, קטש סוף סוף יוכל להינות משני הכוכבים הראשיים שלו לקראת היישורת האחרונה.

לקטש נותרו עוד משחקי בית מאתגרים מול קבוצות פנרבחצ'ה, באסקוניה, ריאל מדריד ושתי האיטלקיות לצד משחקי חוץ קשים במונאקו, איסטנבול וקובנה, ובינתיים הוא מביט על הטופ 8 מבחוץ. כעת גם ביד אליהו יודעים שכדי להשיג בסופו של הדבר את הכרטיס לפלייאוף, הם יצטרכו גם את בראון וגם את בולדווין כשהם בשיאם בו זמנית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי