אבי אבן: "בימים כאלה אנחנו מייצגים את כל המדינה, זה מצמרר"

ראש מערך הסקאוטינג נרגש לקראת משחק 5, על רקע המצב הביטחוני בישראל: "אנחנו לא רק בכובע של מכבי תל אביב". קטש יפתיע את אוברדוביץ'? "תמיד יש שפנים לשלוף"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב סיימה את הכנותיה למשחק שיקבע את זהות העולה לפיינל פור. הצהובים ערכו היום (רביעי) אימון קליעות בסאל גסטון ארנה לקראת המפגש עם מונאקו, בו ינסו להפוך לקבוצה הראשונה בתולדות היורוליג שמנצחת משחק חמישי בחוץ. במכבי מדברים על כך שהסיכויים נגדם לאור הנתון הזה וגם על רקע העובדה שרוב הסגל לא חווה מעמד מהסוג הזה, אבל מצד שני מרגישים בנוח לא להגיע כפייבוריטים.

"אנחנו מגיעים עם המון אמונה. ניצחנו כבר משחק פה ואנחנו מאמינים בכל מי שנמצא פה היום. זה משחק של 50:50 על העלייה, אנחנו באים נחושים להסתכל להם בעיניים ולעשות את זה", אמר אבי אבן, ראש מערך הסקאוטינג והמנהל המקצועי החל מהקיץ. אבן התייחס לעובדה שהמשחק יתקיים בצל המצב הביטחוני במדינה. "הגוף שלי מצטמרר כי אנחנו בימים לא פשוטים, אנחנו בכובע לא רק של מכבי תל אביב, אלא של כל המדינה וזה ממלא אותנו גאווה".

שחקני מכבי תל אביב בונזי קולסון, רפי מנקו, ג'רל מרטין
נהנים מעמדת האנדרדוג. מכבי תל אביב באימון, היום | עיבוד תמונה, סאשה ורגס

בשתי הקבוצות דיברו המון על ההיכרות זו עם זו, אבל אבן עוד חושב שאפשר להפתיע גם הערב מבחינה טקטית: "תמיד שומרים שפנים. בשביל זה יש לנו צוות מקצועי ויש לנו את עודד".

במכבי תל אביב מרגישים שגם המסורת וההיסטוריה העשירה יותר שלהם, לעומת זו של מונאקו, תשחק תפקיד הערב. "כשמסתכלים על הסגל שלנו, אין הרבה שחקנים שהיו במעמד הזה, אבל המועדון הזה הוא הרבה יותר משחקנים ומשחק אחד. הרוח הגבית מעצם זה שאנחנו במועדון הזה, הרבה יותר גדולה. זאת הזדמנות נפלאה לעשות את זה".

כך או כך, הקבוצה מדגישים שאת העונה הזו אפשר להגדיר כהצלחה כבר עכשיו. "אני חייב לומר שאני מאוד גאה במה שהקבוצה עשתה השנה, עודד והצוות המקצועי עשו עבודה נפלאה והדרך שעודד חיבר פה את הקבוצה לאחת כזו שנלחמת על כל כדור וכל משחק. מבחינתנו אנחנו גאים במה שעשינו, אבל יש גם תאבון ואמונה שנעשה את זה", הוסיף אבי אבן.