וסלי ודה קולו יישאר בפנרבחצ'ה, לארקין עקץ את ברצלונה

ננדו דה קולו
ננדו דה קולו | אתר היורוליג

לפי "יורוהופס", צמד הכוכבים יישאר בקבוצה הטורקית. הרכז הגיב בציניות להארכת החוזה של אוריולה במועדון הקטלוני. וגם: חבר חדש לדוסון בבדאלונה, סלוקאס על הכוונת של ריאל ואקס ליגת העל בדרך למילאנו

(גודל טקסט)

בעקבות העזיבה של ז'ליקו אובראדוביץ', הדיווחים השונים באירופה ניבאו נהירה המונית של כוכבי פנרבחצ'ה לקבוצות אחרות באירופה, אולם למרות הפרידה מלואיג'י דאטומה שחתם במילאנו והמעבר הצפוי של קוסטאס סלוקאס, לגביו נרחיב בהמשך הידיעה, היום (שלישי) פורסם ב"יורוהופס" כי קבוצתו החדשה של איגור קוקושקוב תשמור על שניים מעמודי התווך שלה – ננדו דה קולו ויאן וסלי. הצרפתי חתם בקיץ שעבר על חוזה לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת ויישאר באיסטנבול, יחד עם הסנטר הצ'כי, שעליו דווח לאחרונה כי שארונאס יאסיקביצ'יוס מעוניין להביאו לברצלונה. וסלי חתום בפנרבחצ'ה עד קיץ 2022. בנוסף, ב"ספורטנדו" נכתב שגם בן ארצו של דה קולו, הרכז לאו ווסטרמן, ילבש את המדים הצהובים-כחולים בעונה הבאה.

מי שכן ישחק תחת שאראס הוא הסנטר הספרדי פייר אוריולה, שהאריך את חוזהו בבארסה בשלוש שנים נוספות, עד 2024. אוריולה בן ה-27 הגיע למועדון הקטלוני מוולנסיה לפני שלוש שנים ומאז זכה פעמיים בגביע המלך, לצד שתי סגנויות בליגה הספרדית. מי שהופתע מהחתימה של הסנטר הוא כוכב אנאדולו אפס שיין לארקין, שהביע פליאה והגיב לחדשות באינסטגרם: "כנראה שלברצלונה תהיה תקרת שכר של קבוצת NBA". סגנית האלופה הבטיחה גם את הישארותו של קייל קוריץ' עד 2023 והמטרה הבאה שלה היא הארכת החוזה של ברנדון דייויס.

ויש גם כאלה שנפרדו מהבלאוגרנה. אחרי ההודעה על סיום דרכם של אנטה טומיץ' וקווין פאנגוס, גם הרכז פאו ריבאס עזב את ברצלונה בתום חמש עונות וחזר לקבוצה בה החל את הקריירה המקצוענית שלו, חובנטוד בדאלונה שבה משחק כידוע שון דוסון.

בחזרה לסלוקאס. זמן רב לפני שאובראדוביץ' החליט לעזוב את פנרבחצ'ה, הרכז היווני הבהיר כי עתידו קשור בזה של המאמן הסרבי ולכן אין ספק לגבי העובדה שהוא יעזוב את איסטנבול, השאלה היא לאן. לא אחת פורסם בחודשים האחרונים כי סלוקאס בדרך חזרה לאולימפיאקוס, אך ישנה לפחות עוד קבוצה אחת במרוץ אחריו: ב"מארקה" נטען כי ריאל מדריד יצרה קשר עם הרכז בן ה-30, בו היא מעוניינת כמחליף אפשרי למקרה שפאקונדו קמפאסו יחתום בקבוצת NBA. הארגנטינאי מחזיק באופציית יציאה לליגה הטובה בעולם, אך בכדי להפעיל אותה יהיה עליו לשלם 5.27 מיליון דולר.

שחקן נוסף שמבוקש במספר קבוצות הוא הפורוורד דריק וויליאמס, שצפוי גם הוא לעזוב את פנרבחצ'ה. לפי העיתונאי הספרדי צ'מה דה לוקאס, וויליאמס הפך למטרה העיקרית של ולנסיה. מי שנבחר במקום השני בדראפט 2011 רשם 11.3 ו-3.9 ריבאונדים למשחק העונה ביורוליג. עוד בספרד, לטענת אותו עיתונאי האלופה הטרייה באסקוניה החליטה שלא לממש את האופציה על מאט ג'נינג, הקלע בן ה-32 שלבש בעבר את מדיה של הפועל ירושלים.

הקבוצה הפעילה ביותר בשוק ההעברות עד כה, ארמאני מילאנו, קרובה להשלמת רכש נוסף: ב"יורוהופס" נכתב כי שחקנה לשעבר של הפועל גלבוע/גליל, זאק לידיי, החליט לממש את אופציית היציאה שלו מהחוזה בז'לגיריס קובנה ויחתום לשנתיים בקבוצה של אטורה מסינה. כזכור, לידיי נבחר לחמישיית העונה בליגת העל, לפני שנחטף על ידי דייויד בלאט שהביא אותו לאולימפיאקוס. את העונה הנוכחית העביר הסנטר תחת שרביטו של שאראס בליטא וכעת נראה שיחזק את האיטלקים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי