ישפיע גם על ז'יז'יץ'? ריאל מדריד מצאה פתרון לסוגיית קמפאסו

פקונדו קמפאסו
פקונדו קמפאסו | Justin Setterfield/Getty Images

בארה"ב פורסם כי הארגנטינאי ישלם לבלאנקוס תמורת שחרורו ל-NBA, דבר שעשוי להקל על החתמת הסנטר שמועמד למכבי תל אביב. לאפרוביטולה, שהיה מועמד לפנאתינייקוס, אישר כי הוא נשאר בבירת ספרד

(גודל טקסט)

סימני השאלה העיקריים בבניית הסגל של ריאל מדריד לעונה הבאה נגעו לעמדת הרכז, אך כעת תמונת המצב כבר נראית ברורה הרבה יותר. בשבועות האחרונים גברו הדיווחים על עזיבתו הצפויה של פקונדו קמפאסו ל-NBA, דבר שאושר היום (שישי) גם על ידי מקורות בארה"ב. במקביל, הבלאנקוס סיכלו את הניסיונות של פנאתינייקוס להחתים את ניקולאס לאפרוביטולה, אחד המחליפים של קמפאסו, מתוך הבנה שהאחרון צפוי לעזוב וכך הקבוצה הייתה נשארת עם רכז אחד בלבד בסגל, סרחיו יול. היום לאפרוביטולה שם קץ לספקולציות כשאישר כי הוא נשאר בריאל מדריד, בראיון לתחנת רדיו בארגנטינה.

כבר בשבוע שעבר פורסם בספרד כי קמפאסו, אחד הרכזים הטובים ביורוליג בשנתיים האחרונות, החליט לעבור לליגה הטובה בעולם. היום התקבל אשרור מצדו של כתב ה"ניו יורק טיימס", מארק שטיין, שצייץ: "הסיכויים למעברו של קמפאסו ל-NBA מעולם לא נראו גבוהים יותר. ריאל יודעת כבר שלושה חודשים שהפליימייקר הארגנטינאי רוצה לעזוב".

אחד המכשולים להשלמת המהלך היה סעיף השחרור של השחקן בן ה-29, העומד על שישה מיליון יורו, כאשר קבוצות ה-NBA לא יכולות לשלם יותר מ-725,000 דולר. אלא שלטענתו של שטיין, נמצא פתרון לסוגייה: "נאמר לי שקמפאסו מתכנן לוותר על 1.2 מיליון דולר שחייבים לו מעכשיו ועד אוקטובר כדי לאפשר את המעבר. שאר הסכום, כפי שהיה במעברים קודמים של ספרדים ל-NBA, יועבר בתשלומים".

באשר לבן ארצו של הכוכב, לאפרוביטולה שחתום אצל הבלאנקוס לשנה נוספת, סעיף בחוזה שלו מאפשר לו לעזוב במקרה שיקבל הצעה מקבוצת יורוליג אחרת. כאמור, אחת כזו הגיעה מפנאתינייקוס שעל פי מקורות בספרד הציעה לו 600,000 יורו לעונה, אולם ריאל ביקשה מהרכז להמתין עד שתתבהר הסיטואציה עם קמפאסו. היום לאפרוביטולה הבהיר לתקשורת בארגנטינה: "אני במועדון הכי טוב בעולם. שנה שנייה באותה קבוצה, באותה עיר, ביורוליג, אני שמח מאוד. להישאר במדריד זה מה שרציתי". לאפרוביטולה, שבעונת 2018/19 שיתף פעולה עם שון דוסון במדי חובנטוד בדאלונה ונבחר למצטיין העונה הסדירה בליגה הספרדית, מיעט לשחק בעונה החולפת בשל העומס על עמדת הרכז בסגל של פאבלו לאסו, אך נראה שהפרידה המסתמנת מקמפאסו תגדיל את מכסת הדקות שלו.

כל זה עלול להשפיע גם על הניסיונות של מכבי תל אביב לצרף את הסנטר הקרואטי, אנטה ז'יז'יץ', שמחוזר גם על ידי ריאל. במהלך השבוע האחרון נכתב בספרד כי העובדה שמדריד התמהמהה במגעים עמו עזרה לצהובים לשכנע את ז'יזיץ' לשנות מסלול ולהגיע לישראל. הסיבה הייתה שהבלאנקוס חיכו להתבהרות בסוגיית קמפאסו, אך כעת, עם הכסף שהובטח למועדון ממעברו של הרכז לליגה הטובה בעולם, נראה כי ריאל תוכל לעמוד בחוזה הגבוה שהציעה לז'יז'יץ', שמבחינה כלכלית עדיף בהרכב מזה שהציעה מכבי תל אביב.

אנטה ז'יז'יץ'
יסכים בסופו של דבר להצעת ריאל? | Matthew Stockman/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי