מכבי ת"א קיבלה קריאת השכמה: "באיירן נתנה לנו אגרוף בפרצוף"

טיילר דורסי, אות'לו האנטר | דני מרון

הצהובים הפסידו בבית כבר במשחקם השני ביד אליהו והראו לא מעט חולשות. בראיינט: "אין תירוצים, פשוט לא עשינו את העבודה". ווילבקין: "היו לנו יותר מדי איבודים, ירינו לעצמנו ברגליים"

(גודל טקסט)

משחק ההפסד אתמול (רביעי) נגד באיירן מינכן הבהיר כי בשלב זה, למכבי תל אביב מודל 2020/21 יש מספר בעיות. אם בשבוע שעבר הצהובים נתנו פייט לצסק"א, שהופיעה עם סגל קצר מהרגיל ורחוקה משיא היכולת שלה, אמש הגיעה קבוצה מאומנת, מאוזנת ואגרסיבית שהייתה עדיפה למשך רובו המכריע של המשחק וניצחה "רק" 82:85 בגלל סדרת טעויות בדקות האחרונות שנתנו לאלופת ישראל הזדמנות "לגנוב ניצחון", כפי שאמר יאניס ספרופולוס בסיום. 

מחצית ראשונה שכללה 14 איבודים, שלשה אחת בלבד ותפוקה דלה של 25 נקודות הכניסה את מכבי למרדף מתמשך אחרי הקבוצה של אנדראה טרינקיירי, וגם התעלות גדולה של סקוטי ווילבקין בשני הרבעים האחרונים, בהם קלע הגארד 25 מתוך 27 הנקודות שלו במשחק, לא הספיקה אל מול ערב קליעה נהדר של ולדימיר לוצ'יץ' ופול זיפסר שחשפו את החולשה של מכבי הנוכחית בעמדת הפאוור פורוורד, לפחות מבחינה הגנתית. 

הצהובים אמנם לא רשמו איבודי כדור ברבע האחרון, אך ה-18 שהגיעו לפני כן הקשו עליה לייצר שטף התקפי ונראה כי נכון לעכשיו, אין במצבת הגארדים שחקן שיחלוק עם ווילבקין את נטל הובלת הכדור וניהול ההתקפות. הכוכב הסתדר לבד לא רע בכלל ול-27 הנקודות שלו הוסיף שבעה אסיסטים, אך גם אחראי לחמישה מהאיבודים של קבוצתו. טיילר דורסי, שבילה 26 דקות על הפרקט, נראה לא מפוקס וסיים עם ארבעה איבודים, בעוד כריס ג'ונס שותף ל-10 דקות בקושי ולא בא לידי ביטוי. 

דורסי. נראה לא מפוקס | דני מרון

לאחר המשחק, ספרופולוס הסביר את הקושי לשחרר את ווילבקין לעמדה מספר 2 בסגל הקיים: "כשיש לנו רק את כריס ג'ונס כרכז מהספסל וללא ג'ון דיברתולומאו, אין לי יותר מדי פתרונות לשחרר אותו מניהול המשחק או לשתף אותו ביחד עם כריס. אנחנו מאמינים שכשג'ון יחזור, יהיו לנו יותר אופציות לשחק עם שני גארדים". 

לצד בעיית הפליימייקר, כאמור, ישנה הבעיה בעמדה מספר 4. דרגאן בנדר שעומד תחת זכוכית מגדלת באופן קבוע, נראה במשחק הקודם כמי שמתחיל להתאקלם, נגד באיירן מינכן שוב נראה לא מרוכז ורך בצד ההגנתי. חמישה איבודים היו לקרואטי בפחות מ-12 דקות על המגרש, לעומת שלוש נקודות ושלושה ריבאונדים. בצד הנגדי, הפורוורדים של הקבוצה הגרמנית נתנו את הטון: לוצ'יץ' הפציץ שיא קריירה בנקודות ובמדד, עם 26 ו-29 בהתאמה, כולל 4/5 מחוץ לקשת והגיע תשע פעמים לקו העונשין. זיפסר הוסיף 16 נקודות משלו, שחצי מהן הגיעו החל מהפוזשן האחרון ברבע השלישי. 

מכבי חסרה כרגע את המענה ההגנתי שקווינסי אייסי נתן לה בעמדות הפורוורד בעונה שעברה ומקווה כי החזרה של עומרי כספי תוכל לספק לה פתרון מהבחינה הזו. לפני יומיים כספי הודיע בחשבון האינסטגרם שלו שבשבוע הבא הוא ינסה לשוב לאימונים עם הקבוצה באופן הדרגתי, כדי שלא לפגוע בתהליך ההחלמה מהניתוח שעבר בברכו בחודש ינואר. בקבוצה מעריכים כי במהלך חודש נובמבר הוא עשוי לערוך את הופעת הבכורה שלו העונה. 

תקוע בניהול המשחק. ווילבקין | דני מרון

היבט נוסף שבו הצהובים לא מזכירים את הקבוצה שראינו בעונה שעברה הוא האגרסיביות. אם בעונת 2019/20 התרגלנו לראות קבוצה שגוברת על יריבותיה קודם כל במלחמה, אתמול היו אלה הגרמנים שהראו עליונות בפמרטר הזה, כפי שהודה ווילבקין במסיבת העיתונאים: "הם שיחקו יותר חזק מאיתנו, היו ראשונים לכל כדור. היו לנו יותר מדי איבודים לא מחויבים וירינו לעצמנו ברגליים", אמר הגארד. 

אלייז'ה בראיינט התייחס גם הוא לאותו נושא: "באיירן נתנה לנו אגרוף בפרצוף על ההתחלה ואחר כך הגבנו, אבל אנחנו צריכים להיות אלה שנותנים את האגרוף הראשון בפרצוף של היריבה. אין תירוצים, לא באנו מוכנים לשחק וזו העבודה שלנו. אפשר להגיד שזה בגלל ההכנה הקצרה או המגפה, אבל פשוט לא עשינו את העבודה שלנו". 

"קיבלנו אגרוף בפרצוף" | דני מרון

בצד החיובי ראוי לציין את ההופעה הטובה של אנטה ז'יז'יץ', שהולך ומשתפר ממשחק למשחק ובשלושת הרבעים הראשונים היה השחקן הבולט במכבי תל אביב. הסנטר סיים עם 19 נקודות והחטאה אחת בלבד מתוך תשע זריקות מהשדה, בנוסף לשישה ריבאונדים. יחד עם זאת, גם הוא מהווה סוג של נקודת תורפה הגנתית ומהסיבה הזו ספרופולוס בחר לוותר על שיתופו ברבע האחרון: "עברנו להגנת חילופים וחשבנו שהאנטר יתאים יותר בשמירה על בולדווין", הסביר היווני. 

אין ספק שבעידן הקורונה היורוליג היא ליגה אחרת. אפס אנאדולו וריאל מדריד פתחו את העונה עם שני הפסדים ומכבי תל אביב, שבעונה שעברה הפסידה בבית רק במשחק ה-11 שלה ביד אליהו, נוצחה העונה במגרש שלה כבר במשחק השני. לצהובים אין הרבה זמן להסיק מסקנות מההפסד כי כבר מחר מחכה להם משחק חוץ נגד אולימפיאקוס, שגברה אתמול על מילאנו החזקה ורק הפסד על חודה של נקודה מול ז'לגיריס קובנה מנע ממנה מאזן מושלם בתום שלושה מחזורים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי