דורסי: "זה היה מורט עצבים, שמח שהייתי חם"

טיילר דורסי
טיילר דורסי | Mikhail Serbin/Euroleague Basketball via Getty Images

כוכב הניצחון של מכבי תל אביב 87:89 על חימקי מוסקבה בתום הארכה, שרשם שיא קריירה של 26 נקודות, סיכם: "היינו זקוקים לזה מאוד אחרי הפסדים בדקות הסיום". קלויארו: "לא נתנו למצב להשפיע". וגם: מתי ישוב כספי?

(גודל טקסט)

בתום משחק שהתפתח בצורה מאוד דומה לשלושת הקודמים, שהסתיימו בהפסדים, מכבי תל אביב סוף סוף הצליחה להתעלות ברגעי ההכרעה ולנצח משחק צמוד, כשגברה אתמול (שישי) 87:89 על חימקי מוסקבה לאחר הארכה.

לפני המשחק ציינו באתר היורוליג את נושא השלשות כאחד המפתחות לניצחון מבחינת הצהובים, שדורגו במקום ה-14 במפעל באחוזים מחוץ לקשת עד אתמול. מי שכנראה לקח את הנושא לתשומת לבו הוא טיילר דורסי, שחזר לעצמו אחרי פתיחת עונה חלשה והמטיר שיא מועדון של שמונה שלשות, בדרך לשיא קריירה אישי של 26 נקודות, כולל הסל שמנע הפסד בסיום הזמן החוקי וכפה הארכה.

"היינו מאוד זקוקים לניצחון הזה", הודה דורסי בסיום, "במשחקים האחרונים הפסדנו בדקות הסיום וסוף סוף הצלחנו להכריע משחק אחד לטובתנו. זה היה מורט עצבים, אבל עשינו את העבודה ואנחנו צריכים לבנות על זה להמשך, אחרי שסוף סוף ניצחנו בחוץ".

על היכולת האישית שלו אמר: "הייתי חם, חבריי לקבוצה מצאו אותי במקומות טובים ופשוט שמרתי על ביטחון. אנחנו צריכים להיות בטוחים בעצמנו כקבוצה ולהמשיך להתקדם, העונה ארוכה ועדיין מוקדם. יהיו הרבה עליות וירידות, אבל נלחמנו הערב ואנחנו נמשיך כך".

טיילר דורסי | Mikhail Serbin/Euroleague Basketball via Getty Images

רבות דובר מאז תחילת העונה על החלל שנוצר בעמדה מספר 4 בסגל של יאניס ספרופולוס. נגד חימקי היווני ראה שוב את דראגן בנדר לא מספק אף תרומה ועוז בלייזר לא הצליח להיכנס למשחק כפי שעשה נגד אולימפיאקוס, אז ספרופולוס קיצר את הרוטציה והלך ברבע הרביעי עם אות'לו האנטר לצדו של אנטה ז'יז'יץ'. אך מי שמילא את תפקיד הפאוור פורוורד בדקות שבהן מכבי תל אביב הכריעה את המשחק היה אנג'לו קלויארו, אותו המאמן מעדיף דווקא בעמדה מספר 3 בדרך כלל.

קלויארו שוב היה שם כשהצהובים היו צריכים אותו וקלע שמונה מ-15 הנקודות שלו ברבע האחרון ובהארכה, כולל שתי שלשות שהשאירו את קבוצתו בחיים כשהניצחון התקרב לידיה של חימקי, כשבנוסף הפורוורד היה בכל מקום בהגנה ובמלחמה על הריבאונד, בדרך ל-10 כדורים חוזרים ושלוש חטיפות – מספרים ששווים ניצחון חוץ ראשון העונה.

"פשוט המשכנו להילחם", סיכם קלויארו, "היינו במינוס חמש עם שלוש דקות על השעון ואז קלענו כמה זריקות גדולות. טיילר קלע אחת ענקית, אלייז'ה תרם שתי שלשות גדולות. עשינו עצירות ברגעים שהיינו צריכים אותן. זה היה מאמץ קבוצתי מצוין. הפסדנו שלושה משחקים בצורה הזו, בשניות האחרונות, ולא נתנו לזה להשפיע עלינו הערב. ידענו שאנחנו צריכים לנצח משחק צמוד ועשינו את זה".

אנג'לו קלויארו | Mikhail Serbin/Euroleague Basketball via Getty Images

ספרופולוס נוהג לדבר באופן קבוע על כמה חשוב "לא לוותר אף פעם" וכך עשה גם בסיום המשחק אתמול. עוד אחד מהשחקנים שלו שלא ויתר היה אלייז'ה בראיינט, שסיפק הגנה טובה על אלכסיי שבד (הבלתי ייאמן) בהארכה ודווקא אחרי החטאה ממטר, קבר שתי שלשות גדולות במאני טיים. "נלחמנו עד הסוף וזה מה שהמאמן תמיד מדבר עליו. הראנו את רוח הלחימה של מכבי. זה ניצחון קבוצתי מצוין. נחגוג הלילה ונחזור לעבודה", אמר בראיינט.

במקביל למשחק ברוסיה יצא הדיווח על כך שאמארה סטודמאייר עומד לפרוש ממשחק פעיל ובצוות האימון של ברוקלין נטס. אז "סטאט" כבר לא יחזק את הסגל של אלופת המדינה, שתצטרך לחפש פתרון אחר לחיזוק הקו הקדמי. השאלה המסקרנת היא כמה הזדמנויות מכבי תל אביב עוד תיתן לבנדר, שכזכור חתום על חוזה לשלושה חודשים בלבד.

בקבוצה מייחלים בוודאי לחזרתו של עומרי כספי, אך האחרון לא צפוי להשתלב ברוטציה לפחות בשלושת השבועות הקרובים ובמקביל נמשכים המגעים עם קווינסי אייסי, שאולי ישוב לקבוצה ויהווה את החתיכה החסרה בפאזל.

זוסמן ואייסי
זוסמן ואייסי. בקרוב ישובו לפרקט וישתפו פעולה? | אודי ציטיאט, ולנסיה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי